مدیرعامل سازمان حمع آوری و فروش اموال تملیکی از آغاز عرضه کالاهای متروکه و منتقل شده به این سازمان در بورس کالا خبر داد. سید عبدالمجید اجتهادی با اشاره به بازدید رئیس جمهور در مهر ماه سال گذشته از انبار این سازمان و دستوراتی که در این خصوص صادر کرد اظهار داشت: رئیس جمهور خواستار […]
مدیرعامل سازمان حمع آوری و فروش اموال تملیکی از آغاز عرضه کالاهای متروکه و منتقل شده به این سازمان در بورس کالا خبر داد.
سید عبدالمجید اجتهادی با اشاره به بازدید رئیس جمهور در مهر ماه سال گذشته از انبار این سازمان و دستوراتی که در این خصوص صادر کرد اظهار داشت: رئیس جمهور خواستار اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی بود که با همکاری سازمان اداری و استخدامی انجام شد. در این راستا در گمرک شهید رجایی اداره اموال تملیکی تشکیل شد.
وی ادامه داد: ۲۲۰ تن کالا معادل ۳۵۰ کانتینر که برخی برای ۲۰ سال گذشته بوده و فاسد و در گمرک شهید رجایی متروکه شده بودند، منهدم شد.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه دستور دیگر رئیس جمهور اصلاح قوانین و مقررات بود، گفت: قانون این سازمان مربوط به سال ۱۳۷۰ است و شرایط در این سالها بسیار تغییر کرده؛ لذا لایحه دو فوریتی در همین خصوص به مجلس ارسال شده است.
فروش کالاهای متروکه در بورس کالا
اجتهادی افزود: ساماندهی انبارهای تملیکی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها از دیگر مواردی بود که رئیس جمهور دستور بررسی آن را صادر کرد. در این راستا هفته گذشته اولین محموله کالاهای در اختیار اموال تملیکی از طریق بورس کالا عرضه شد. البته این اقدام چالشهای زیادی دارد به خصوص که کالایی که در بورس عرضه میشود باید خدمات پس از فروش داشته و مشخص باشد از کجا آمده است.
تجهیزات خودروها به دانشگاههای صنعتی میرود
وی به موافق و مخالف داشتن انهدام خودروهای تملیکی اشاره و اظهار کرد: بر اساس یک تکلیف قانونی موتور و گیربکس این خودروها در اختیار دانشگاههای صنعتی برتر کشور قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره احصای کالاهای موجود در انبارها گفت: قانونا همه کالاهایی که به انبارها وارد و از آن خارج میشوند باید کد شناسایی داشته باشند. ضمن اینکه بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا پایان مهر ماه امسال رونمایی میشود.
وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی انبارهای تملیکی، بیش از ۱۲ هزار مترمربع به ظرفیت اضافه شده است، گفت: در ۵ ماه ابتدایی امسال میزان فروش ۱۹۳ درصد و میزان انهدام ۱۰۳ درصد افزایش و میزان استرداد ۱۰ درصد کاهش داشته است.
تعیین تکلیف دستگاههای ماینر
از ابتدای مهر
اجتهادی در ادامه در مورد دستگاههای ماینر موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت: ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان موجود است که تعداد آنها روزبهروز بیشتر میشود. تعداد زیادی از ماینرها رأس برائت دارند و امیدواریم توانیر برای این موضوع تدابیری اتخاذ کند. اینکه دستگاهها رأی برائت گرفتهاند یعنی به صورت مجاز وارد
کشور شدهاند.
وی ادامه داد: به ما قول دادهاند از ابتدای مهرماه میتوان این دستگاهها را تعیین تکلیف کرد.
آخرین وضعیت خودروهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی
معاون وزیر اقتصاد درباره خودروهای موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: تعداد خودروهای ایرانی موجود در انبارهای این سازمان با توجه به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کاهش پیدا میکند چون دیگر ضبط خودرو صورت نمیگیرد.
وی در خصوص خودروهای خارجی گفت: برخی از این خودروها بالای ۲۵۰۰ و برخی کمتر از ۲۵۰۰ سی سی هستند. خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سیسی مشکلی برای عرضه ندارند اما طبق مصوبه وزارت صمت خودروهایی که به صورت قاچاق وارد شدهاند در عرضه با محدودیت مواجه هستند. همچنین برای خودروهای آمریکایی بالای ۲۵۰۰ سی سی هم مزایده به شرط صادرات در نظر گرفته شده است اما خریداری وجود ندارد. سه دستگاهی که منهدم شدند هم همین روند را طی کرده بودند.
فروش خودروهای قاچاق به مناطق آزاد منتفی شد
اجتهادی ادامه داد: برای تعیین تکلیف این خودروها پیشنهاداتی به دولت داده شده است از جمله اینکه این خودروها به مناطق آزاد قشم و کیش فروخته شوند که این موضوع به صورت نهایی تصویب نشد. این موضوع نیز مطرح است که تعدادی از خودروها طبق نیاز برخی دستگاهها برای تشریفات مهمانهای خارجی در اختیار آنها قرار بگیرد. هر زمان مصوبه دولت نهایی شد توسط وزیر اقتصاد اعلام میشود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد؛
جزییات خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان در حوزه های مختلف
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان در حوزه های مختلف را تشریح کرد.
محمد مهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت ایران نزدیک به ۳ دهه است که فعالیت می کند، طبق قانون تمامی بیمه ها باید در کشور تحت نام بیمه سلامت تجمیع شوند؛ البته این قانون هنوز به طور کامل محقق نشده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت کشوراست افزود: این بیمه بیش از ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش دارد، بزرگترین صندوق بیمه ای روستاییان و عشایر است که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی توسط بیمه
پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه دومین صندوق بیمه همگانی است تصریح کرد: در این صندوق نزدیک به ۱۷میلیون نفر تحت پوشش هستند، همچنین بیمه کارکنان دولت شامل تمامی کامندان دولت است، صندوق سایر اقشار از خانواده معظم شهدا، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده زندانیان و حتی اتباع می توانند در این صندوق قرار گیرند و صندوق ایرانیان که مجموع افراد این صندوق ها ۴۵ میلیون و ۷۰۰هزار نفر است.
ناصحی تاکید کرد: دردولت سیزدهم بیش از ۶ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه در ابتدای سال تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفتند، این فرصتی بود که خوشبختانه با هدف کاهش هزینه های جیب مردم و دسترسی به درمان فراهم شد، البته برای سایر دهک ها که باید از آزمون وسع استفاده کنند، فرصت ۳ ماهه ای فراهم شد که افراد فاقد بیمه به صورت
رایگان بیمه شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این قانون در مجلس به تصویب رسیده است، از سال ۱۳۹۹ و پس از آن در ۱۴۰۰ در قوانین بودجه ای در نظر گرفته شد و بیمه سلامت به عنوان مجری پیشتاز در اجرای آن موفق عمل کرده است .
وی گفت: در حال حاضر عمده استان ها مانند یزد ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می شود، بدون شک این طرح برای مردم و حوزه سلامت فواید بسیاری دارد.
ناصحی درباره حمایت از زوجین نابارور افزود: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه ناباروری تحت پوشش بیمه است، خوشبختانه استان یزد در این زمینه پیش گام بوده و از پیشرفته ترین روش ها در این استان برای درمان ناباروری استفاده می شود. برای بیمه شدگان در این بیماری ۹۰ درصد هزینه های بستری و هزینه های سرپایی پرداخت می شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه مادران باردار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند ادامه داد: همچنین فرزندان آنها نیز تا ۵ سالگی تحت پوشش قرار می گیرند.
وی با تاکید بر حمایت از بیماران صعب العلاج گفت: برای این بیماران نیز به دنبال کاهش پرداختی ها از جیب مردم هستیم و در هفته های آینده اقدامات خوبی در این زمینه صورت می گیرد. به لحاظ اعتباری بلاعوض ۵ هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ۴ درصدی در کنار صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج وجود دارد.
شعبه بیمه ملت در کرمان افتتاح شد؛
نامگذاری ساختمان بیمه ملت به نام شهید مدافع حرم
ساختمان شعبه بیمه ملت در استان کرمان، که به پاس قدردانی از مجاهدت و رشادتهای مدافعین حرم به نام سردار شهید حسین پورجعفری نامگذاری شده است با حضور خانواده شهید و به دست فرزند شهید مدافع حرم شهید لنگریزاده افتتاح شد.
امیر حسین قربانی، معاون بازاریابی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گرامی گفت: همگی عزیزان بهتر از من استحضار دارند که استان کرمان جزو استانهایی است که درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی قابل توجهی دارد و در صنعت بیمه سهم این استان از کل پرتفوی صنعت بیمه ۲.۶ درصد است به همین سبب و جایگاهی که این استان در کشور دارد با تصمیم هیئت مدیره محترم و مدیریت ارشد بیمه ملت امروز شاهد افتتاح شعبه خواهیم بود.
وی افزود: بیش از ۱۹ سال از آغاز فعالیت شرکت بیمه ملت میگذرد و بیش از ۲۰۰۰ نماینده در سراسر کشور دارد و بالاترین رتبه توانگری در بین شرکتهای بیمهای در کل ایران را به استناد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران داراست و این جایگاه به دست نیامده است مگر با لطف خداوند متعال و زحمت شبکه فروش و مدیران ارشد شرکت که همیشه بر فعالیت شرکت نظارت داشته و رهنمودهای لازم را دادهاند.
درادامه این مراسم دکتر محمد مهدی بهشتی نژاد، نایب رئیس هیات مدیره با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، با اشاره به نامگذاری ساختمان شعبه بیمه ملت در استان کرمان به نام شهید پورجعفری گفت: در نامه سردار سلیمانی به شهید پورجعفری میتوان به عمق صمیمیت و قرابت روحی این دو شهید بزرگوار پی برد، اینکه اگر ما در محیط کار مثل شهید پورجعفریها داشتیم چقدر میتوانستیم رشد کنیم. شما ببینید که شهید پورجعفری چه کارهایی در پشت صحنه کرد تا شهید سلیمانی در عرصهها جلو بروند. انتظار این است که این اتفاق را صنعت بیمه و به خصوص شعبه کرمان بیمه ملت که به اسم شهید پورجعفری مزین شده است، برای شبکه فروش و ستاد انجام دهد تا شرایط برای پیشروی شبکه فروش فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: ما از سال ۹۶ در خدمت بیمه ملت هستیم و در چند مورد مراسمهای افتتاح حاضر شدیم و این نگرانی ایجاد میشد که نکند این شعبه بیاید که بخواهد کار ما را در شبکه فروش انجام دهد. اما از این رو بنده عرض می کنم ما دنبال این نیستیم که قاچ سهم کیک حق تولیدی را برای بیمه ملت بزرگتر کنیم بلکه میخواهیم این کیک را بزرگتر کنیم و ضریب نفوذ بیمه را در استان کرمان با استفاده از آموزش و فرهنگ سازی گسترش دهیم، لذا از شعبه استان کرمان این انتظار را داریم که رشد کمی و کیفی شبکه فروش را مورد توجه قرار دهند.
در ادامه مراسم دکتر بنانی رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان کرمان ضمن تقدیر از اقدام پسندیده بیمه ملت جهت راه اندازی شعبه در شهر کرمان گفت: ما باید از پرتفوی محوری خارج شویم و به سمت خدمت دهی حرکت کنیم و این که مدیری را انتخاب کنیم و توقع داشته باشیم آنچنان پرتفوی را بدست بیاورد دور از انتظار است.
در ادامه این مراسم سردار چناریان، عضو شورای شهر کرمان ضمن تقدیر از اقدام پسندیده هیئت مدیره شرکت بیمه ملت در نام گذاری شعبه کرمان به نام شهید مدافع حرم شهید حسین پور جعفری به ذکر خاطراتی از شهید سلیمانی و شهید پورجعفری پرداخت.
تمدید برخط بیمه نامه های شخص ثالث کوثر
تمدید برخط بیمه نامه های شخص ثالث شرکت بیمه کوثر به منظور تکریم ارباب رجوع و تسهیل در ارائه خدمات به بیمه گذاران در سامانه «کوثر من» عملیاتی شد.بیمهگذاران میتوانند با مراجعه به سامانه “کوثر من” به نشانی https://mykins.ir ، ورود به بخش صدور آنلاین بیمهنامه و قسمت تمدید بیمهنامه شخصثالث از این خدمت استفاده کنند.مجتبی بهرامی خاطرنشان کرد: راه اندازی این ماژول کمک شایانی به بیمه گذاران میکند و از قابلیتهای جدیدی از جمله به برخط بودن کامل فرآیند تمدید ، دریافت کد یکتای قابل استعلام در سامانه بیمه مرکزی به صورت لحظهای، نیاز حداقلی به ورود اطلاعات توسط کاربر و تسهیل و سرعتبخشی به فرایند صدور بیمهنامه، کاهش مراجعات حضوری بیمهگذاران، مشاهده برخط تخفیفات و شرایط بیمهنامه و امکان انتخاب و ویرایش آسان تعهدات مالی بیمهنامه، راننده و خودروی مورد بیمه برخوردار است.وی افزود: با توجه به اهمیت حمایت از شبکه فروش، فرایند تمدید از طریق کد نمایندگان شرکت بیمه کوثر انجام شده است و نمایندگان در کارمزد صدور سهیم خواهند بود.مدیر توسعه فناوریهای دیجیتال شرکت خبرداد: تمدید بیمهنامههای شرکت بیمه کوثر در تمامی رشتهها تنها با اسکن QRCODE تعبیه شده بر روی بیمهنامه از برنامههای آتی این مدیریت است.
دومین فراخوان جذب ایده های نوین
شرکت بیمه حافظ، پیرو نخستین فراخوان جذب ایدههای نوین خود با رویکرد ثمربخشی بیشتر ایدههای مذکور دستورالعمل طرحهای نوین بیمهای را ابلاغ و دومین فراخوان جذب ایدههای نوین را منتشر کرد.این شرکت در مرحله نخست جهت شناسایی و حمایت از نوآوران و صاحبان ایدههای نوین و به منظور بهرهمندی از توانمندیها و استعدادهای خلاق صنعت بیمه، اقدام به فراخوان جذب طرحهای نوین بیمه ای کرد.شایان ذکر است، شرکت بیمه حافظ در راستای جذب و به ثمر رسیدن ایدههای نوین یاد شده، دستورالعمل طرحهای نوین بیمهای در سطح شرکت ابلاغ و اقدام به انتشار دومین فراخوان جذب ایدههای نوین کرد.پویایی و نوآوری از مولفههای مهم خط مشی ترسیم شده بیمه حافظ است که بر اساس آن، جذب ایدههای نوین با هدف حمایت و توانمندسازی خلاقیتهای نوآورانه فعالان و متخصصین صنعت بیمه، کمک به ارتقای نقش نخبگان در توسعه صنعت بیمه با خلق محصولات جدید و تسریع در تبدیل ایدهها و نظرات به محصول و تجاریسازی آنها را در قالب فراخوان به اطلاع میرساند .شرکتها، افراد خلاق، مبتکر و ایدهپرداز صنعت بیمه میتوانند، پیشنهادات و نظرات خود را به آدرس ایمیل idea@hafezinsurance.ir ارسال کرده و یا با شماره تلفن ۴۵۶۵۳-۰۲۱ داخلی ۵۱۱ تماس حاصل فرمایند.
باشگاه مشتریان کارآفرین
با استقبال شبکه فروش مواجه شد
معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، اظهارکرد: باشگاه مشتریان یا شعبه مجازی بیمه کارآفرین به تمامی کارگزاران و شبکه فروش این امکان را می دهد که که بدون مراجعه به شعبه، بیمه نامه صادرکنند.«علیرضا حجتی»، گفت: یکی از دغدغه های کارگزاران این است که وقتی می خواهند بیمه نامه ای را صادر کنند حتما باید به شعبه مراجعه کنند اما در شعبه مجازی کارآفرین دیگر دغدغه صدور وجود ندارد.وی، ادامه داد: در صفحه اصلی سایت بیمه کارآفرین دو بخش برای باشگاه مشتریان یا شعبه مجازی و دیگری خرید آنلاین بیمه نامه وجود دارد که کارگزاران برای صدور بیمه نامه ازهردوی این دو امکان می توانند استفاده کنند.معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، اذعان داشت که در شعبه مجازی کارآفرین کارگزار با کد خود که در سیستم ثبت شده، اطلاعات را وارد و محل تحویل بیمه نامه را مشخص می کند و می تواند بیمه نامه را صادرکند.حجتی، یکی ازمزایای این شعبه مجازی را صدور بیمه نامه درهرلحظه برشمرد وگفت: دیگر دغدغه اتمام ساعت کاری شعبه یا در دسترس نبودن مدیر شعبه وجود ندارد و بیمه نامه های بسیاری از جمله شخص ثالث، بدنه اتومبیل، مسافرتی، طرح های مختلف آتش سوزی و زندگی دراین سیستم وجود دارند.وی، تصریح کرد: استفاده ازاین خدمات بیمه کارآفرین ، نیازی به سوئیچ بیمه مرکزی هم ندارد و اگر بیمه نامه نیازبه بررسی پزشک داشته باشد، آنلاین به پزشک ارسال می شود وپزشک نظر خود را ابراز می کند.معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، گفت: تاسیس باشگاه مشتریان یکی از خدمات بزرگی است که توسط شرکت بیمه کارآفرین انجام شده و سازمان فروش تمام بیمه نامه های خود را از این طریق صادر می کنند.
حجتی، یکی از دغدغه های نمایندگان را فعالیت با بازاریابان عنوان کرد وگفت: باشگاه مشتریان این مشکل را برطرف می کند زیرا هر شخصی می تواند بازاریابان زیرمجموعه خود را درسیستم تعریف کند و به هر بازاریاب یک کد بدهد و تفاوت آن با سیستم سنتی این است که وقتی بازاریاب با کد خود وارد سیستم می شود بیمه نامه تا زمانی که حق بیمه واریز نشود صادر نمی شود و دیگر دغدغه دریافت حق بیمه از سمت بازاریاب وجود ندارد.معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، افزود: شرکت بیمه کارآفرین به صورت واقعی به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود هر چند که در ابتدا مقاومت هایی وجود داشت اما در حال حاضر این موانع رفع شده است.حجتی، اظهارکرد: هرسیستمی در ابتدای کار خود مشکلات زیادی دارد اما درحال حاضر شعبه مجازی بیمه کارآفرین روی روال عادی خود قرار رگفته و این امر باعث شده که بازاریابان، کارگزاران و نمایندگان استقبال زیادی ازآن داشته باشند.