آماده‌سازی کیف پول الکترونیک برای مشتریان کانتینری
آماده‌سازی کیف پول الکترونیک برای مشتریان کانتینری

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از آماده سازی کیف پول الکترونیکی در سامانه کنترل عملیات کانتینری (CCS) خبر داد و اعلام کرد: امکان بهره برداری از کیف پول الکترونیکی به منظور استفاده مشتریان کانتینری به زودی فراهم می‌شود؛ این امر ضمن افزایش عملیات کانتینری سبب تسریع خدمات به خطوط و نمایندگان کشتیرانی و […]

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از آماده سازی کیف پول الکترونیکی در سامانه کنترل عملیات کانتینری (CCS) خبر داد و اعلام کرد: امکان بهره برداری از کیف پول الکترونیکی به منظور استفاده مشتریان کانتینری به زودی فراهم می‌شود؛ این امر ضمن افزایش عملیات کانتینری سبب تسریع خدمات به خطوط و نمایندگان کشتیرانی و صاحبان کالاهای کانتینری می شود. روانبخش بهزادیان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با آماده سازی کیف پول الکترونیکی در سامانه  CCS،‌ اظهار داشت: در راستای افزایش رضایت مشتریان و سرعت بخشیدن به عملیات کانتینری در بنادر و با توجه به مشکلات روش‌های غیرمستقیم پرداخت صورت حساب، سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم به راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی کرد. وی به اهداف راه اندازی کیف پول الکترونیکی در سامانه CCS اشاره کرد و افزود: تسریع در ارائه خدمات اسنادی ‌چون تفکیک و تجمیع قبوض انبار، اصلاحیه مانیفست، حکم ترانشیپ و صورت حساب اسنادی هم‌چون صورت حساب THCبه صورت اعتباری برای خطوط و نمایندگان کشتیرانی و صاحبان کالا در سامانه کنترل عملیات کانتینری (CCS)، از جمله اهداف اصلی راه اندازی کیف پول الکترونیکی است. مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مشتریان امور کانتینری می توانند مبالغ دلخواه را در کیف پول الکترونیکی خود و از طریق سامانه یاد شده واریز کنند، عنوان کرد: سامانه به صورت اتوماتیک و پس از ارائه خدمات، مبالغ لازم را از کیف پول الکترونیکی آنها برداشت خواهد کرد و به این ترتیب ارائه خدمات به مشتریان به صورت اعتباری و بدون وقفه انجام می‌شود. بهزادیان خاطرنشان کرد: وصول دقیق و سریع‌تر تمامی صورت‌ حساب‌های خدمات اسنادی، کاهش زمان ارائه خدمات اسنادی به مشتریان امور کانتینری شامل خطوط و نمایندگان کشتیرانی و صاحبان کالای کانتینری و همچنین افزایش میزان رضایت آنها و نیز  الکترونیکی کردن ارائه خدمات در راستای توسعه دولت الکترونیک از مهم‌ترین دلایل راه اندازی کیف پول الکترونیکی در سامانه CCS است.وی گفت: امکان بهره برداری از کیف پول الکترونیکی به منظور استفاده مشتریان کانتینری به زودی و پس از انجام هماهنگی لازم فراهم می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛
تمدید بیش از ۱۵هزار کارت هوشمند رانندگان در مازندران
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: ۱۵هزار و ۶۹۴ کارت هوشمند رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا از ابتدای سال تاکنون در استان تمدید شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، مهندس عباسعلی نجفی خاطر نشان ساخت: کارت هوشمند، برگه‌ای است که مطابق ضوابط مندرج در دستورالعمل ،به عنوان مجوز فعالیت رانندگان و ناوگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای بین شهری به طور جداگانه در بخش حمل و نقل بار و مسافر و روستایی صادر گردیده و به منزله شناسنامه فعالیت رانندگان و ناوگان است. مهندس نجفی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون صدور ۱۲ هزار و ۷۰۲ کارت هوشمند ناوگان باری و ۱۶ هزار و ۴ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا و همچنین ۵ هزار و ۶۱۶ ناوگان وانت بار و۷۶۶ راننده وانت باری کارت هوشمند صادر شده است. وی عنوان کرد: در این مدت نیز یک هزار و ۲۵۰ مورد نظارت بر عملکرد رانندگان بخش کالا انجام که در کمیسیون های مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد: یکی از مزیت های مهم و کاربردی کارت هوشمند استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان است. وی کارت هوشمند راننده را کارتی با ضریب امنیت مطلوب دانست و اظهار داشت : امکان شناسایی کامل رانندگان، تمایز رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، ممانعت از صدور کارت‌های جعلی، گردش کار تقلبی و در نهایت ثبت تخلفات رانندگان از دیگر مزایای کارت هوشمند است.

مديرعامل شرکت فرودگاه ها اعلام کرد:
ظرفيت صنعت هوانوردي در سال به اعزام و پذيرش ۷۵ ميليون مسافر رسيده است
آيين تکريم رييس سابق سازمان هواپيمايي کشوري و معارفه رييس جديد سازمان هواپيمايي کشوري صبح دیروز در دانشکده هوانوردي برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ۷۲ سال از تصویب قانون هواپیمایی می‌گذرد و ۴۳ سال پس از انقلاب با ایجاد زیرساخت‌های هوانوردي امروز ظرفیت صنعت هوانوردی به اعزام و پذيرش ۷۵ میلیون مسافر در سال رسیده است و سرویس‌های هوانوردی در ۱۳۲ مسیر هوایی به مسافت ٨٨٠٠٠كيلومتر در سايه مديريت جهادي متخصصين صنعت هوانوردي كشور ارايه می‌شود. اميرمكري با اشاره به اينكه روزانه به بیش از ۱۸۰۰ پرواز در آسمان کشور امكان ارايه سرويس هاي هوانوردي داريم افزود براي استفاده كامل از ظرفيتهاي موجود نيازمند توسعه ناوگان هواپيمايي و حمايت از توسعه هوانوردي عمومي هستیم. رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با تبريك انتصاب رييس سازمان هواپيمايي كشوري به كاپيتان محمدی‌بخش براي ايشان در مسوليت حساس و خطيرشان آرزوي توفيق کرد. امیرمکری در ادامه به دو نمونه از مدیریت جهادی در صنعت هوانوردي کشور پرداخت و گفت: نخستین مورد، در سال ۱۳۹۸ درباره اعزام زائران حج تمتع اتفاق افتاد و عربستان اعلام کرد که در بحث اعزام و پذیرش مسافران حج تمتع فقط پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری را می‌پذیرد. در آن زمان توانستیم با مدیریت جهادی بیش از ۸۸ هزار زائر را ظرف ۳۰ روز از طریق هوایی اعزام و ظرف ۲۵ روز بازگردانیم.وی تاکید کرد: در بحث اعزام زائران اربعین در سال جاری نیز ظرف ۱۲ روز ۸۶ هزار زائر را به عراق منتقل و ۵۲ هزار نفر را بازگرداندیم.امیرمکری تصریح کرد: اعزام و پذیرش مسافران اربعين، یک عملیات جهادی بود که حاصل همکاری بخش‌های مختلف صنعت از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري ايران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ایرلاین‌ها، سپاه ، پلیس وهمه دست اندركاران د رفرودگاه‌ها بود. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: بحث نرخ‌بلیت که بتوانیم زائران اربعین را با حداقل هزینه ممکن به کربلا اعزام کنیم نیز از بحث‌هایی بود که وزیر محترم راه‌وشهرسازی نیز بر آن تاکید داشتند که با همکاری خوب سازمان هواپیمایی کشوری، شركت هاي هواپيمايي داخلي، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد. امیرمکری در پایان گفت: لازم است که از جناب آقای مهندس اسلامی بابت اعتمادی که در آن زمان به بنده داشتند، تشکر کنم و از حمایت‌ها و سعه صدر جناب آقای مهندس قاسمی و همکاری تک‌تک همکارانم در سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها قدردانی نمايم.