آماده باش مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا
آماده باش مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا

  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد. «کمال حیدری» گفت: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از گسترش ویروس […]

 

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد. «کمال حیدری» گفت: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از گسترش ویروس کرونا و سویه‌های جدید آن بودیم. در این راستا مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. وی افزود: بر اساس این مصوبات به همه پرسنل و واحدهای ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام آماده باش شد. حیدری ادامه داد: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز و پایگاه‌های ارائه دهنده خدمت واکسیناسیون فعال بوده و به تکمیل پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در گروه های سنی بالای ۱۸ سال می‌پردازند. معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تداوم انجام واکسیناسیون در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، حذف ماموریت ها و جلسات غیرضروری، تامین اقلام حفاظت فردی استاندارد و مناسب برای همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تامین اقلام ضد عفونی کننده استاندارد از دیگر مصوبات ابلاغی به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

 


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران منصوب شد

«مصطفی جمالی» بنابه پیشنهاد شورای عالی سازمان انتقال خون و با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران منصوب شد.
براساس پیشنهاد شورای عالی سازمان انتقال خون و تایید و ابلاغ این حکم توسط بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، مصطفی جمالی به عنوان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران منصوب شد. در حکم انتصاب جمالی آمده است: خدمت گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش عطا فرموده که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید تا با استعانت از پروردگار متعال، حمایت و پشتیبانی از دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با بهره گیری از مشارکت تمامی صاحب نظران در انجام این رسالت خطیر و اعتلای روزافزون آن مجموعه اهتمام لازم را به عمل آورید. جمالی مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون ایران از چهره‌های خوشنام در حوزه طب انتقال خون است که در سوابق علمی وی، فارغ‌التحصیلی رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ‌التحصیلی تخصص آسیب‌شناسی تشریحی و بالینی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چشم می‌خورد.

 

پیکر کوهنورد جان باخته در علم کوه، تحویل مراجع قانونی شد

رئیس سازمان امدادونجات گفت: یک تیم ۹ نفره شامل امدادگران و نجاتگران، صبح امروز سیزدهم بهمن ماه، پیکر اولین جانباخته‌ علم‌کوه (عباس کلهر) را برای انجام روند قانونی و تحویل به خانواده، ابتدا به جان‌پناه خرسان و سپس به تهران انتقال دادند.
مهدی ولی‌پور با بیان این مطلب افزود: روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه یک تیم متشکل از امدادگران، نجاتگران و کوهنوردان از جمعیت هلال‌ احمر و فدراسیون کوهنوردی برای انتقال پیکر جان‌باختگان علم‌کوه با بالگرد به محل وقوع حادثه اعزام شدند. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این عملیات ۴ روز به طول انجامید اظهارکرد: عملیات از روز یکشنبه دهم بهمن ماه شروع شد که با توجه به شرایط بد جوی و سناریوی تعریف شده، امدادگران توانستند طی سه روز در فواصل زمانی مختلف با ایجاد کارگاه‌های فنی و تخصصی پیکر یکی از کوهنوردان را رهاسازی و در روز چهارم هم به سازمان امدادونجات منتقل کنند.
به گفته‌ ولی‌پور، این تیم متشکل از امدادگران و نجاتگران استان‌های لرستان، قزوین، همدان و مازندران به همراه نیروهای اعزامی از سازمان امدادونجات بودند که پس از بازگشت مورد استقبال اعضای خانواده‌ی «عباس کلهر» قرار گرفته و با آنها ابراز همدردی کردند، همچنین از ایثار و فداکاری تیم اعزامی، خلبان‌ها و تیم امدادهوایی نیز تقدیر شد.
لازم به ذکر است، عملیات انتقال کوهنورد دوم پس از پایداری شرایط جوی و با نظر تیم فنی انجام خواهد شد.

 

 

اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: اعضای این کمیسیون به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مشارکت نهادها در این امر خطیر، تمامی دستگاه ها را مکلف کردند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج این مهم هزینه کنند. رحیم زارع در جمع خبرنگاران در توضیح مصوبات جدید این کمیسیون اظهار داشت: نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال آینده امروز تا تبصره ۱۰ آن را بررسی کردند. وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در این جلسه، با الحاق یک بند به تبصره ۹ لایحه بودجه موافقت کردند که به موجب آن در راستای اجرای ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریه بگیر مجاز نیستند، به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه از ثبت‌نام، شرکت در امتحانات یا ارائه مدرک تحصیلی مشمولان این ماده خودداری کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس تاکید کرد: همچنین براساس مصوبه دیگر این کمیسیون، به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، تمامی دستگاه‌ها مکلف شدند، حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به استثنای فصل (۱) و( ۶) برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مطابق دستورالعمل اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و ابلاغ می شود، هزینه کنند.