آماده پاسخ به تهدیدها در هر سطحی هستیم
آماده پاسخ به تهدیدها در هر سطحی هستیم

فرمانده کل سپاه، دستاوردهای صنعت دفاعی کشور را شکوهمند، اقتدارآمیز و بازدارنده دانست و گفت: آماده پاسخ به تهدیدها در سطح هستیم.سرلشکر پاسدار حسین سلامی به مناسبت گرامیداشت روز صنعت اقتصادی کشور در بازدید از نمایشگاه پدافند هوایی و الکترونیک وزارت دفاع با قدردانی از متخصصان، دانشمندان و تلاشگران مومن، متعهد و جهادی وزارت دفاع […]

فرمانده کل سپاه، دستاوردهای صنعت دفاعی کشور را شکوهمند، اقتدارآمیز و بازدارنده دانست و گفت: آماده پاسخ به تهدیدها در سطح هستیم.سرلشکر پاسدار حسین سلامی به مناسبت گرامیداشت روز صنعت اقتصادی کشور در بازدید از نمایشگاه پدافند هوایی و الکترونیک وزارت دفاع با قدردانی از متخصصان، دانشمندان و تلاشگران مومن، متعهد و جهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: طی بارها بازدید از تجهیزات و سامانه‌های تولید شده در مجموعه وزارت دفاع با توانمندی‌های دفاعی و دستاوردهای این سازمان آشنا بودم؛ اما آنچه امروز حائز اهمیت است تغییر مسیر خطیِ روند قدرت به روند غیر خطی شتاب‌دار است و این به معنای جهش در پیشرفت فناوری‌های دفاعی است.فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توضیح دستاوردهای به نمایش درآمده با موضوعات جنگ الکترونیک، پدافند هوایی، پهپادها، موشک‌های کروز گفت: پیشرفت‌های رخ داده در عرصه دفاعی شکوهمند، اقتدارآمیز، بازدارنده و منطبق بر دو واقعیت پیشرفت‌های فناوری در سطح جهانی و ناتوانمندسازی اقدامات دشمن در حوزه پدافندی است.سردار سلامی با بیان اینکه ضروری بود در برابر توانمندی‌ها و سرعت تکنولوژی جهانی بتوانیم تجهیزات و سامانه‌های پدافندی خود را تقویت و فاصله تاریخی خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم، افزود: بحمدالله این اتفاق امروز رخ داده و نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف دفاعی از جمله حوزه الکترونیک به عنوان فناوری پیشرفته و سطح بالا به موفقیت‌های تصمیم ساز دست یافته است.وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در حوزه تحقیقات دفاعی نیز فاصله با کشورهای صنعتی را پایان بخشیده است، تصریح کرد: این اتفاق در علوم و فناوری‌ها در یک نظام و منظومه هماهنگ روی داده است و در واقع دستاوردهای دفاعی پیشرفته که امروز می‌بینیم محصول پیشرفت در چند دانش و ترکیب هماهنگ این دانش‌ها با یکدیگر است.فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ترکیب و استفاده صحیح از فناوری‌ها نتیجه مدیریت، مهندسی و حتی معماری شکل ظاهری سامانه‌ها است.سردار سلامی با بیان اینکه در حوزه بردهای مخلتف پدافند از تنوع محصولات مختلف برخوردار هستیم، گفت: به برکت هوشمندی در این حوزه بحمدالله کمبود و خلایی نداریم و آماده پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم.وی با تاکید بر اینکه به‌رغم همه محدودیت‌ها، تحریم‌ها، بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های بیگانگان امروز با تکیه بر جوانان نخبه همین مرز و بوم به توانمندی‌های مناسبی و افتخارآمیزی دست یافته‌ایم، یادآور شد: این شکوه و عظمت هم در سازمان جهاد و خود کفایی نیروهای ارتش و سپاه و هم در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محقق شده است.فرمانده کل سپاه، علوم و فناوری‌های بومی را «خودمولد» و منتج به رشد و پیشرفت و توسعه روز افزون توصیف و تأکید کرد: تنها قدرتی موثر و بازدارنده است که مبنا و منشأ بومی و ملی داشته باشد.سردارسلامی گفت: امروز سیستم دفاعی و نظامی کشور صرفا یک توانمندی معکوس سازی، تقلیدسازی و شبیه‌سازی مدل‌های خارجی صرف نیست و مشاهده آرایه‌های متنوع نظامی و دفاعی، بیانگر اشباع نیروهای مسلح از روی آوری به بیگانگان است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی:
دست ایران در مذاکرات هسته‌ای پُر است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در راستای جهاد تبیین، سازمان انرژی اتمی برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی را به منظور تهیه مستند و تدوین حقایق تاریخی و حمایتگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در دستور کار خود قرار داده است. یکی از موضوعات جهاد تبیین؛ مرور بر وضعیت اقدامات دشمن است.
وی افزود: علاوه بر این معرفی شخصیت شهدا و راهی که این عزیزان طی می‌کردند را در دستورکار سازمان قرار داده‌ایم. برای نخستین بار است که جشنواره همکار آسمانی به صورت درون سازمانی برگزار شد و قصد داریم از سال‌های بعد این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.
اسلامی بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه شاهد مشارکت بسیار خوبی از سوی همکاران بودیم؛ مطالب دریافت شده از سوی همکاران شاغل در صنعت هسته‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت و طرح‌های برتر انتخاب شد. موضوع حائز اهمیت این است که بتوانیم اهداف عالی انقلاب اسلامی را که در مسیر عزت ملی و پیشرفت کشور قرار دارد و نقشی را که فناوری هسته‌ای به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه ملی مطرح است را بسیار خوب تبیین کنیم. امید است بتوانیم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا؛ ارزش‌های مورد نظر را به نسل حاضر منتقل کرده و از این طریق یاد و خاطره این عزیزان را در جامعه گرامی بداریم.
وی عنوان کرد: همچنین از سوی دیگر باید شرایطی فراهم کنیم تا جریان روایت گری و القایی که از سوی دشمن علیه فناوری هسته‌ای در دستور کار قرار دارد را بیش از گذشته برای مردم روشن کنیم تا شاهد تنویر افکار عمومی در جامعه باشیم و به یاری خداوند متعال بتوانیم با قدرت بیشتر و همچنین سرعت بالاتری، پیشرفت و توسعه کشور را تسهیل کنیم.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری با سایر سازمان‌ها در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: به طور طبیعی سال آینده که این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود، گستره بزرگ‌تری را در نظر خواهیم گرفت. مسئله مهم روشن گری در زمینه قصد، نیت و اراده‌ای است که خداوند در وجود شهدای والامقام به امانت نهاده و این ویژگی‌ها سبب جاودانگی این عزیزان شده است زیرا شهدای عرصه‌های مختلف در کشور برای حفظ عزت و شرف ملت و حفاظت از دین و آیین، با خلوص نیت وارد این راه شده‌اند و به همین دلیل، یاد و خاطره آنها جاوید خواهد ماند.
رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران سعی کردیم جشنواره همکار آسمانی را فراتر از الگوهای یادواره‌های شهدا مدنظر قرار دهیم زیرا ما تکلیف بزرگ‌تری درون سازمان بر عهده داریم. بنابراین در فرآیند جهاد تبیین سعی کردیم به نحو شایسته به بزرگداشت این عزیزان بپردازیم.
وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره همکار آسمانی، فرصت مغتنمی بود تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای در جهت جهاد تبیین حرکت کنیم و با خنثی سازی تلاش‌های دشمنان و با تنویر افکار عمومی داخلی و بین‌المللی، حقایق را برای هموطنان و جهانیان آشکار سازیم.

 

 

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با «لاوروف» :
آژانس از رفتار سیاسی فاصله بگیرد

وزیر امور خارجه گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد و صرفاً بر تکلیف و وظیفه فنی خودش متمرکز شود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به روسیه در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تحولات عراق گفت: مرجعیت دینی در عراق منشأ بسیار مهمی در تثبیت امنیت در این کشور است.
وی همچنین با اشاره به تحولات لیبی، افزود: تهران و مسکو در مسیر رایزنی‌های منطقه‌ای از برقراری ثبات و امنیت و تعیین سرنوشت لیبی به دست مردم این کشور حمایت می‌کنند.
وزیر امور خارجه همچنین در خصوص همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز گفت: در موضوع توافق نامه جامع همکاری‌های بلندمدت تهران و مسکو، امروز آخرین دیدگاه‌ها را با هم تبادل کردیم و در آینده نزدیک این سند در دو طرف پس از تأیید وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
امیرعبداللهیان افزود: همچنین توافق کردیم در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مسکو برگزار شود.
وی در خصوص آخرین تحولات از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها نیز گفت: اخیراً آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند و ما همچنان در موضوع تضمین نیازمندی متنی نیرومندتر هستیم.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار جدی هستیم. البته یکی از موضوعاتی که در تبادل پیام‌های شفاهی ما با طرف‌های مذاکره کننده مورد توجه قرار گرفته، اما باید در متن هم آن را نیرومند سازی کنیم این است که اولاً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد و صرفاً بر تکلیف و وظیفه فنی خودش متمرکز شود.
وی تصریح کرد: ثانیاً برای ایران قابل قبول نیست که پس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام، مجدداً شاهد برخی از دیدگاه‌های سیاسی و اتهامات بی اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی باشیم، از این رو در حوزه تضمین‌ها موضوع، حل و فصل مسائل باقیمانده پادمانی در آژانس نیز مورد توجه جدی ما است.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: معتقد هستیم چنانچه طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم‌ها و برخی نگرانی‌هایی که ما داریم، واقع‌بینانه عمل کند و بتواند متن موجودی که در دستور کار داریم را نیرومند سازی کنیم، رسیدن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مسیرهای ترانزیتی دو کشور نیز گفت: ایران از موقعیت ژئوپلیتیکی ممتازی از مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب برخوردار است. تقویت مسیرهای ترانزیت از جمله مسیرهای ترانزیت شمال به جنوب یک عامل مهم در کمک به توسعه منطقه و کمک به زنجیره امنیت غذایی منطقه‌ای و بین‌المللی است.