آمادگی بانک رفاه برای توسعه همکاریها با شرکتهای حوزه نفت و گاز
آمادگی بانک رفاه برای توسعه همکاریها با شرکتهای حوزه نفت و گاز

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از آمادگی این بانک به منظور توسعه تعاملات و همکاری‌های متقابل با شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی خبر داد. اسماعیل لله‌گانی در بازدید از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر که با حضور این بانک در جزیره […]

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از آمادگی این بانک به منظور توسعه تعاملات و همکاری‌های متقابل با شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی خبر داد.
اسماعیل لله‌گانی در بازدید از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر که با حضور این بانک در جزیره کیش در حال برگزاری است، با اعلام این مطلب، افزود: بانک رفاه کارگران به سهام‌داری سازمان تامین اجتماعی یکی از بانک‌های فعال و معتبر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی محسوب می‌شود و با تجربه سال‌ها فعالیت در این صنعت، از ظرفیت‌های مناسب و شایستگی‌های قابل توجهی به منظور توسعه فعالیت‌ها در این حوزه برخوردار است.
وی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: با افزایش سرمایه بانک به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال که اوایل سال جاری به ثبت نهایی رسید، ظرفیت‌های این بانک به منظور توسعه فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله حوزه نفت، گاز، پتروشیمی افزایش یافته است.
لله‌گانی ادامه داد: بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از تولید ملی و تحقق اهداف سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها”، اقدامات قابل توجهی را در سال جاری داشته و به سهم خود سعی کرده است تا از واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله واحدهای صنعتی فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به نحو مطلوبی حمایت مالی و تسهیلاتی داشته باشد. وی تاکید کرد: بانک رفاه طی سال‌های اخیر در راستای توسعه فعالیت‌ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اقدامات قابل‌توجهی داشته اما به واسطه ظرفیت‌هایی ویژه‌ای که این بانک در اختیار دارد و همچنین باتوجه به فعالیت‌های گسترده سازمان تامین اجتماعی در صنعت مذکور، جایگاه و نقش آفرینی بانک در این حوزه باید بیشتر شود.
لله گانی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر، نقطه‌عطفی به منظور توسعه فعالیت‌های بانک رفاه کارگران در صنایع بزرگ و زیرساختی به ویژه صنعت نفت باشد.
نظارت بر بانک ها قوی تر می شود
کارشناس حقوق بانکی گفت: با اجرایی شدن الکترونیکی شدن قراردادها, نظارت ها قوی تر می شود و مشتری می تواند جدول اقساط، بازپرداخت ها و اطلاعات دیگر را مشاهده کند.
آقای مرادی درباره نامه آقای خاندوزی وزیر اقتصاد درباره تشکیل کمیته ای مشترک از مدیران بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده های مدیران شبکه بانکی برای اجرای طرح الکترونیکی شدن قراردادهای بانکی و همچنین الزام بانک ها به تحویل یک نسخه از قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات به مشتریان افزود: چندین مرتبه بانک مرکزی به شبکه های بانکی بخشنامه هایی را صادر کرد تا حتماً یک نسخه از قرارداد تسهیلات به مشتریان تحویل داده شود اما متأسفانه این عمل اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: همزمان با نسخه ای از قرارداد تسهیلات باید جدول اقساط به صورت کامل به تسهیلات گیرنده، ضامن و راهن داده شود که بسیاری از بانک ها این کار را انجام نمی دهند. آقای مرادی افزود: این نقطه ضعف موجب مصوبه مجلس در خصوص طرح الکترونیکی شدن قراردادهای بانکی شد. وی با بیان اینکه اقتصاد ما, بانک محور است, گفت: مشکل مهم این است که تسهیلات گیرنده نمی تواند اطلاعات مربوط به قرارداد خود را دریافت کند. این کارشناس حقوق بانکی افزود: اگر این طرح اجرا شود، علاوه بر شفاف سازی، تشکیل پرونده های تخلفات کاهش می یابد. آقای مرادی گفت: ضمانت اجرایی برای این طرح, قرار داده شده است که بر مبنای آن مردم با مراجعه به واحدهای بازرسی بانک ها یا بانک مرکزی در مدت یک هفته, نسخه ای از قرارداد خود را دریافت کنند اگر شعبه مربوط از دادن آن خودداری کرد شکایت در این باره خارج از نوبت رسیدگی می شود.
پرداخت ۴۰هزار میلیارد ریال وام از سوی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان
با برگزاری مراسم قرعه‌کشی سپرده‌های پس‌انداز‌ریالی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان (عملکرد سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹) برندگان مشخص شدند.
بر اساس این گزارش ۳۰ کمک‌هزینه خرید واحد مسکونی هر یک به ارزش یک‌میلیارد ریال، ۶۰ کمک‌هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش۵۰۰‌میلیون ریال،۷۰کمک‌هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش ۳۰۰‌میلیون ریال، ۸۰ کمک‌هزینه تحصیلی برای یک مقطع به ارزش ۲۰۰‌میلیون ریال،۹۰ کمک‌هزینه سفر عمره، تمتع و عتبات عالیات هر یک به ارزش ۱۰۰‌میلیون ریال، ۱۰۰ کمک‌هزینه خرید صنایع دستی هر یک به ارزش۵۰‌میلیون ریال و ۲۰۰ جایزه نقدی ۲۰‌میلیون ریالی، ۴۰۰ جایزه نقدی ۱۵‌میلیون ریالی و هزاران جایزه نقدی دیگر از جوایز قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه، پس‌انداز ریالی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان است.
طبق این گزارش اسامی‌ برندگان جوایز قرعه‌کشی پس از تایید هیات نظارت و انجام کنترل‌های لازم روی سایت‌های اینترنتی بانک پارسیان و صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان قرار خواهد گرفت.
این گزارش می‌افزاید: صندوق قرض‌الحسنه این بانک به منظور نقش‌آفرینی موثرتر و در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی خود، از ابتدای تاسیس تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، بیش از ۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های ازدواج، درمان، مسکن، اشتغال و ضروری به بیش از ۱۶۸هزار نفر از هموطنان پرداخت کرده است.