ابتکارات جدید در روز ملی صادرات
ابتکارات جدید در روز ملی صادرات
معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به در نظر گرفتن ابتکارات جدید در روز ملی صادرات 1403، بر رفع موانع و قید و بندهای اضافی در روند توسعه صادرات تاکید کرد.

محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه صبحانه کاری هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات به مناسبت ۲۹ مهرسال جاری، اظهار کرد: بنا داریم در روز ملی صادرات ۱۴۰۳، برنامه های جدیدی به کار ببندیم از این‌رو از افرادی که در روند کاری خود ابتکارات جدیدی خلق کردند تقدیر به‌عمل خواهیم آورد؛ به‌عنوان مثال از افرادی که موفق شدند بازار جدید صادراتی را تصاحب و یا حجم صادراتی خود را رشد بدهند تقدیر خواهد کرد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اجرای برنامه‌های جانبی هم برای روزملی صادرات امسال برنامه‌ریزی شده که امیدواریم به بهترین شکل ممکن انجام شود.
معاون وزیر صمت درباره رو یکرد و سیاست‌گذاری اصلی سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه رشد صادرات، گفت: اولین بحثی که برای توسعه صادرات وجود دارد، این است که موانع و قید و بندهای اضافی و در واقع اشکالاتی که در آن سیستم‌های اداری وجود دارد را از میان برداریم. به بیان دیگر، ما نمی‌توانیم دست و پای صادرکننده را ببندیم و بعد شعار توسعه صادرات بدهیم، پس اولین قدم رفع موانع در این راه است.
دهقان‌دهنوی با تاکید بر اینکه باید گیر و گرفتاری‌های اداری صادرکنندگان تقلیل پیدا کنند، اظهار کرد: توان واختیار خود را برای حمایت از صادرکنندگان جمع خواهیم کرد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: توسعه زیرساخت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری در تولید رقابت‌پذیر از راهکارهایی است که می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.
گفتنی است، نشست صبحانه کاری در اتاق بازرگانی تهران صبح امروز ۱۵ مهرماه با حضور محمد دهقان دهنوی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی اتاق تهران برگزار شد.