اتمام حجت راهآهن با رجا بابت حادثه حریق ریل باس گرمسار-تهران به دنبال بروز حریق در ریل باس گرمسار-تهران متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا تحت مالکیت سازمان تأمین اجتماعی، شرکت راهآهن ضمن تذکر شدید به رجا خواستار افزایش دقت و نظارت بر نگهداری و تعمیرات قطارهای در اختیار این شرکت شد. به […]
اتمام حجت راهآهن با رجا
بابت حادثه حریق ریل باس گرمسار-تهران
به دنبال بروز حریق در ریل باس گرمسار-تهران متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا تحت مالکیت سازمان تأمین اجتماعی، شرکت راهآهن ضمن تذکر شدید به رجا خواستار افزایش دقت و نظارت بر نگهداری و تعمیرات قطارهای در اختیار این شرکت شد.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی راهآهن به دنبال ایجاد حریق در ریل باس گرمسار-تهران متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا تحت مالکیت سازمان تأمین اجتماعی، شرکت راهآهن ضمن تذکر شدید به رجا خواستار افزایش دقت و نظارت بر نگهداری و تعمیرات قطارهای در اختیار این شرکت شد. همچنین رجا ملزم به عذرخواهی سریع از مسافران و جبران آن به نحو شایسته و در شأن مسافران شد. بنابراین گزارش ساعتی پیش و به علت نقص فنی، یکی از واگنهای ریل باس گرمسار-تهران در اختیار شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مسیر ورامین- ری دچار حریق در قسمت زیرین یکی از واگنهای ریلباس شد که توسط آتش نشانی اطفاء حریق صورت گرفت.
البته همه مسافران در سلامت کامل هستند، مسافران این ریل باس توسط قطار مسافری مشهد- کرج به تهران اعزام شدند.
مشابه این اتفاق در ترنست در اختیار شرکت حمل و نقلی رجا در مسیر یزد-تهران در آبانماه امسال نیز رخ داده و شرکت راهآهن، خواستار نظارت و دقت بیشتر شرکت رجا در بحث نگهداری و تعمیرات این شرکت شده بود.
بنابراین گزارش تعداد ۱۴ رام ریل باس در اختیار شرکت حمل و نقل ریلی رجا است و ریل باس سانحهدیده جزو این دسته از ریلباسها بوده است.
استفاده از ۴۷۲ کیلومتر ریل ملی
در پروژههای ریلی کشور
معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای ۴۷۲ کیلومتر از مسیرهای ریلی کشور از ریل ملی استفاده شده است.
به گزارش عباس خطیبی معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری امروز خود درباره آخرین وضعیت راهآهن سریعالسیر تهران-قم- اصفهان گفت: این پروژه حدود ۱۳.۶ میلیارد تومان السی مطرح بوده که از این میزان تنها ۲.۷ میلیارد تومان جذب شده و برای اتمام آن نیازمند برنامهریزی هستیم.
معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در حال حاضر مسیر ریلی قم تا اصفهان ۶۰ درصد زیرسازی پیشرفت داشته و پیشرفت کل پروژه حدود ۲۰ درصد بوده است.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت راهآهن چابهار-زاهدان هم گفت: این مسیر ریلی حدود ۶۲۸ کیلومتر است که با احتساب ایستگاهها به ۷۰۰ کیلومتر میرسد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۷۰ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۶ درصد بوده و ما امیدوار هستیم، محدوده زاهدان تا خاش که حدود ۵۵۴ کیلومتر است تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
این مقام مسئول گفت: ۴۷۲ کیلومتر از مسیرهای ریلی کشور از ریل ملی استفاده شده و همچنین ۲۰۰ دستگاه سوزن که نقش موثری در پروژههای ریلی داشته است هم توسط تولید داخل تأمین شده است.