معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا است. خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از زنجان،با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر […]
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا است.
خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از زنجان،با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا داریم، گفت: نزدیک به ۱۲هزار کیلومتر نیز مسیرهایی است که مطالعه آن انجام شده و کارهای واگذاری آن به پیمانکار در دست اجراست.
وی ابراز کرد: برآورد اتمام این پروژهها حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است که در بخش ریلی سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در بخشهای مختلف در سطح کشور اجرا میشود و امیدواریم بخشی از کریدورهای ریلی را در چهار سال آینده
تحویل بدهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در بخش آزاد راهی ۱۰۳۸ کیلومتر پروژه آزاد راهی اجرا میشود و نسبت به آزاد راههای موجود که دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر است عدد قابل توجهی محسوب میشود، گفت: در بخش بزرگراهی هم ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی درسطح کشور حال اجرا است که نسبت به موجودی بزرگراهها که حدود ۲۰ هزار کیلومتر است باز عدد
قابل توجهی است.
خادمی تاکید کرد: همچنین بازدیدی امروز از محور سلطانیه به قیدار و همدان انجام شد که این پروژه هم در یک اشل بزرگراهی بین استانی است.
وی به اشتغال ایجاد شده در پروژههای راه سازی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژهها برای ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در پروژههای راه سازی بخش زیر ساختی کل کشور به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و دو تا سه برابر هم به صورت غیر مستقیم در سطح کشورمشغول به کار هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، ابراز کرد: یکی از راههای اشتغال زایی زود هنگام در کشور، فعال سازی پروژههای عمرانی است چرا که این روند در کل دنیا هم مرسوم است و باعث ارتقای سطح مهندسی و خدمات فنی کشور میشود و زمینه برای صدور خدمات فنی
هم فراهم میشود.
تمام اقدامات در حوزه راهسازی
در کشور بومی است
خادمی افزود: خوشبختانه تمام اقداماتی که در حوزه راهسازی در کشور انجام میشود بومی بوده و توسط مهندسین، متخصصین، مجریان و کارگران داخل کشور صورت میگیرد و در بخش نیروی انسانی و هم در بخش اجرا، مصالح و تجهیزات خودکفا هستیم و از خارج چیزی وارد نمیشود.
وی با بیان اینکه در کشور در سال، ۴ تا ۴/۵ میلیون تن قیر تولید میشود، تصریح کرد: مصرف داخل کشور ۵۰ درصد برای جادههای برون شهری است که از این میزان نزدیک ۶۰ درصد برای پروژه های مختلف برون شهری در وزارت راه و شهرسازی مصرف می شود و در بخش درون شهری هم در پروژههای شهرهای جدید واقدامات بازآفرینی استفاده میشود.معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: خوشبختانه با تصویب مجلس شورای اسلامی و به خصوص پیگیری کمیسیون عمران مجلس، قیر به صورت رایگان برای پروژههای عمرانی در اختیارما قرار خواهند داد که اعتبار خوبی است و باعث تسریع در بهره برداری
پروژه ها می شود.