مدیر كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان گفت : گستره طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی ، پهنه های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی را در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس مورد مطالعه قرار می گیرد . علی رضا محمدی كرجی ران با […]
مدیر كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان گفت : گستره طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی ، پهنه های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی را در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس مورد مطالعه قرار می گیرد .
علی رضا محمدی كرجی ران با اشاره به برگزاری نشست دو روزه ای باهدف بررسی مطالعات پیرامون فازدوم طرح جامع مجتمع بندری شهیدرجایی درمحل این بندر، اظهارداشت: گستره طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی، پهنه های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس رادر بر می گیرد.
مدیر كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان گفت: در این دوره از نشست ها موضوع ترافیک مجتمع بندری و شبیه سازی های ترافیکی صورت گرفته، خطوط ریل و شانتینگ یاردهای ریلی، جهت اتخاذ بهترین تصمیم از سوی مشاور مطرح و كارشناسان مربوطه نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعات ارائه شده اعلام داشتند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: استفاده بهینه از ظرفیت های محیطی براساس استانداردها بین المللی والزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت های هدفمند وهماهنگ در یك بازده زمانی بلند مدت، شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی برمولفه های اقتصادی از مهمترین اصول واهداف در طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی است که بدان پرداخته شد .
وی در پایان گفت: شایان ذكر است بندر شهید رجایی از مهمترین بنادر ایران به شمار می آید كه تخلیه وبارگیری سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن انواع كالا را به تنهایی عهده دار است این بندر بیش از ۵۵ درصد صادرات و وارات و ۷۰درصد ترانزیت بنادر كشور را به خود اختصاص داده و همچنین تخلیه وبارگیری ۹۰ درصد كالاهای كانتینری در این بندر انجام می گیرد.
افزایش سرعت متوسط سفر در حمل و نقل باری مسیر
با تکمیل کمربندی
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با احداث کمربندی پاکدشت روزانه ۲۵ هزار وسیله نقلیه در این محور تردد خواهند کردکه با وجود این حجم از ترافیک، سرمایه گذاری بخش خصوصی در پیشبرد احداث این پروژه نتایج اقتصادی مطلوب در پی خواهد داشت.
خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه احداث کمربندی پاکدشت تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک عبوری آن مناطق خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به موقعیت قرارگیری کمربندی پاکدشت در فاصله ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی تهران، و همچنین وجود چندین شهرک صنعتی در اطراف این محور و از سوی دیگر قرار گرفتن این محور در کریدور تهران – مشهد پیش بینی می شود بهره برداری از کمربندی پاکدشت ضمن کاهش ترافیک باعث کاهش چشمگیر تصادفات محور تهران – پاکدشت و پاکدشت – شریف آباد خواهد شد.
وی تصریح کرد: از دیگر مزایای اجرای این طرح افزایش قابل توجه در رضایتمندی ساکنین منطقه پاکدشت،شریف آباد و حومه به دلیل کاهش زمان سفر به تهران و بالعکس است. محبت خواه با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور سبب کاهش قابل ملاحظه تولید و انتشار آلاینده های هوا و گازهای گلخانه ای در منطقه می شود، گفت: افزایش سرعت متوسط سفر وسایل نقلیه عبوری و توسعه شبکه حمل و نقل باری و بهبود عبور و مرور ترافیکی شهرک های صنعتی اطراف از دیگر مزایای اجرای پروژه کمربندی پاکدشت خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به مزایای فوق الذکر و اهمیت جغرافیایی و استراتژیکی محور کمربندی پاکدشت، سرمایه گذار بخش خصوصی در کنار حمایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران می تواند ضمن تاثیر شگرف در پیشبرد اهداف متعالی وزارت راه و شهرسازی به نتایج مطلوب اقتصادی نیز دست پیدا کند.
بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا
و خطوط کشتیرانی
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات بی نظیر بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خبر داد.
بهروز آقایی بیان کرد: با ایجاد زیر ساختهای مناسب بندری و اعطای مشوق های ویژه به این بندر اقیانوسی هم اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر است.
وی ادامه داد: موقعیت راهبردی و استراتژیک دروازه ملل سبب شده است سرمایه گذاران ایران و دیگر کشورها علاوه بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالاهای مورد نیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه گذاری در این بندر اقدام کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بندر چابهار برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف و به ویژه برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی جهت بهره مندی از ظرفیت های این بندر استراتژیک با تجهیزات مدرن، مشوق هایی را در نظر گرفته است.
وی با اشاره به تخفیفات ویژه وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار اذعان کرد: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینرهای ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته های تشویقی این بندر برای صاحبان کالا است.
آقایی، تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ورداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ اقیانوسی برشمرد و افزود: کانتینرهای خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می شوند.
به گفته وی، معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می شوند، از دیگر مشوق های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.