معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی ۳۰ هزار تنی به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد و ابلاغ شد. محمد محسن سلیمی پور با اشاره به انعقاد و ابلاغ قرارداد احداث سیلوی ۳۰ هزار تنی، اظهار داشت: این قرارداد با […]
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی ۳۰ هزار تنی به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد و ابلاغ شد.
محمد محسن سلیمی پور با اشاره به انعقاد و ابلاغ قرارداد احداث سیلوی ۳۰ هزار تنی، اظهار داشت: این قرارداد با سرمایه گذاری ۴۱۰ میلیارد ریال در راستای ایجاد زیر ساخت های انباشت غلات در بندر انزلی و نیاز مبرم به این مهم بوده است.
وی افزود: قرار است ساخت این سیلوها با بهره گیری از بهترین تجهیزات و تکنولوژی با قابلیت همزمان تخلیه دو کشتی و بارگیری دو کامیون در هفته جاری آغاز شود؛ با تحقق این موضوع، ظرفیت درجای سیلوهای موجود و در دست اجرا به میزان حدود ۲۰۰ هزارتن افزایش پیدا می کند.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین از بهره برداری انبار ۴۵۰۰ متر مربعی احداثی توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با احداث این انبار، ظرفیت انبارهای سرپوشیده در اماکن مجتمع بندری انزلی به حدود ۷۲ هزار متر مربع رسید.
سلیمی پور تصریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت دپو و نگهداری غلات و کالا و در راستای بهره مندی موثر از امکانات و زیر ساخت های بنادر گیلان، علاوه بر اجرا و تکمیل پروژه های سرمایه گذاری موجود، جذب سرمایه گذار جدید در زمینه پروژه های احداث سیلو، اسکله برای تمام فصول، گردشگری و مارینا، کشتی سازی، انبارهای مکانیزه غلات، صنایع ارزش افزوده و تکمیلی و سورتینگ و … در دستور کار قرار گرفته است.
وی ایجاد زیر ساخت های مناسب انجام فعالیت های بازاریابی و برنامه ریزی در جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات را از جمله عوامل تاثیرگذار بر روند رو به رشد بندر انزلی دانست و گفت: این بندر در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی ایفا می کند.
تغییر ساعت کاری ۳۰ فرودگاه کشور از اول خرداد
عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه توجیهی طرح منطقی سازی ساعت کار فرودگاه های دارای پرواز و نیروی انسانی کمتر، هدف از اجرای این طرح را مدیریت نیروی انسانی و صرفه جویی مالی عنوان کرد.
دراین جلسه که (۲۱ اردیبهشت) به صورت ویدیوکنفرانس با حضور سعید اکبری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی و جمعی از مدیران کل ستادی و مدیران کل فرودگاه های کشور برگزار شد، اکبری در سخنانی عنوان کرد: تاکنون ساعت کاری بسیاری از فرودگاههای کشور با حجم پرواز و تعداد نیروی انسانی آنها متناسب نبود. مواجهه با بحران کرونا و کاهش ساعت کاری نیروهای انسانی شاغل در فرودگاهها فرصتی شد تا برای منطقیسازی ساعت کار فرودگاهها برنامهریزی کنیم تا ضمن صرفه جویی انرژی و برطرف شدن مشکل کمبود نیرو سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کنیم.
راهبرعملیات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اجرای این طرح محدودیتی در فعالیت فرودگاهها ایجاد نمی شود، تاکید کرد: این طرح از اول خرداد در فرودگاههای مشمول اجرا می شود و مشتریان این فرودگاهها باید برای استفاده از خدمات در غیر زمان کاری تعیین شده، ۷۲ ساعت قبل درخواست بدهند.
همچنین محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی در سخنانی هدف از اجرای این طرح را متناسب کردن ساعت کاری فرودگاه ها با تعداد پروازها و نیروی انسانی با معیار قراردادن یک ماه گذشته عنوان کرد و گفت: این طرح با رعایت الگوی مادی و اقتصادی و مدیریت نیروی انسانی در فرودگاه هایی که دارای کمتر از ۱۴ پرواز برنامه یی در هفته اجرا می شود.
امیرانی توضیح داد: براساس این طرح فرودگاه های سیرجان، جیرفت، زابل، سبزوار، سنندج، لامرد، ابوموسی، بندرلنگه، خرم آباد، شهرکرد، جهرم، سهند، زنجان، یاسوج، رامسر، کلاله، رفسنجان، سراوان، بجنورد، پارس آباد، بم، نوشهر، طبس، همدان، اراک، سمنان، سرخس، شاهرود، خوی، ایرانشهر O/R هستند و ساعت کار آنها بر اساس تقاضای پرواز است و فرودگاه های ارومیه و ایلام، گرگان، لار، بیرجند، دشت ناز ساری، رشت و اردبیل نیز ساعت کار مشخصی دارند و در غیر ساعت کاری باید بر اساس اعلام درخواست ها فعالیت کنند.
در این نشست همچنین مدیران کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما و نمایندگان اداره های کل ارتباطات و ناوبری هوایی و کنترل ترافیک هوایی به تشریح تغییرهای احتمالی و برنامه های خاص این حوزه ها در فرودگاه های مشمول طرح پرداختند.
همچنین در ادامه معاون عملیات هوانوردی به ابهام ها و پرسش های مدیران کل فرودگاه ها پاسخ گفت.
او در این بخش با تاکید بر اینکه اجرای این طرح محدودیت زمانی ندارد، تاکید کرد: فرودگاههای مشمول طرح می توانند بدون محدودیت به مذاکره با شرکت های هواپیمایی برای افزایش پروازها بپردازند.