سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: نیازمندی مازندران ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است که ۴۵ درصد آن به پروژههای خود مالک بر می گردد همچنین شهرداران در احیای بافت فرسوده و بلند مرتبه سازی از این ظرفیت استفاده کنند علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به نقش […]
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: نیازمندی مازندران ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است که ۴۵ درصد آن به پروژههای خود مالک بر می گردد همچنین شهرداران در احیای بافت فرسوده و بلند مرتبه سازی از این ظرفیت استفاده کنند
علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به نقش آفرینی مجمع عمومی و عادی انبوه سازان در احیای بافت های فرسوده اظهار کرد: پیگیری ها و بسته های تشویقی از استان آغاز و از آبان ماه سالجاری ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه صدور مجوزها از ۵۰ متر به بالا انجام و توسط شهرداری می توان پروانه صادر کرد گفت: محدودیت متراژ برای پروانه و کاربری های غیر مسکونی بالای عرض ۱۲ متر نیز برداشته شد و در کسری پارکینگ نیز شهرداری ها مکلف به تامین شدند. سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر اینکه گسترش انجمن در توسعه استان نقش دارد افزود: طی مصوبه هیات وزیران از سال ۷۵ که به دلیل عدم پیگیری مجمع انبوه سازان و کم توجهی شهرداری ها نیز به بخشنامه دولت، مازندران از قافله عقب ماند. دیوسالار افزود: تهیه طرح های جامع و تفصیلی تمام شهرها از انبوه سازان دعوت شد که از لحاظ اجرائی نیز بازنگری طرح تفصیلی انجام شود و در ستاد بازآفرینی استان پیشنهاد مصوب شد که رئیس و دبیر انبوه سازان در جلسات حضور یابد. وی ادامه داد: نیازمندی مازندران ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است و ۴۵ درصد آن به پروژه های خود مالک بر می گردد همچنین شهرداران در احیای بافت فرسوده و بلندمرتبه سازی از این ظرفیت استفاده کنند. سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه اقبال سرمایه گذاران به انبوه سازی در مازندران زیاد است گفت: در حوزه گردشگری نیز این اقبال دیده شده و انبوه سازانی که اراضی در اختیار دارند با توجه به اینکه احداث واحد مسکونی در حریم و خارج از حریم ممنوع است اما طبق مصوبه اداره کل راه و شهرسازی اجازه دارد در خارج از حریم شهرها برای انبوه سازی تغییر کاربری صادر کند. دیوسالار گفت: یکپارچه سازی و حفظ رعایت معماری منطقه در ساخت و ساز حائز اهمیت است.