اخبار مربوط به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه بی‌پایه است
اخبار مربوط به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه بی‌پایه است

  سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: اخبار مربوطه به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه و ممنوعیت ورود کامیون های دو کشور کاملا بی پایه است.سجاد سلطان زاده گفت: از دیروز( ۱۶ مهرماه) دروازه های مرزی سه گانه کشورمان با ترکیه جهت تردد مسافری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی ( ارائه گواهی […]

 

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: اخبار مربوطه به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه و ممنوعیت ورود کامیون های دو کشور کاملا بی پایه است.سجاد سلطان زاده گفت: از دیروز( ۱۶ مهرماه) دروازه های مرزی سه گانه کشورمان با ترکیه جهت تردد مسافری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی ( ارائه گواهی واکسن و تست منفی pcr ) بصورت دو طرفه بازگشایی شد.وی افزود: روزانه بطور معمول حدود ۹۰۰ کامیون از مرزهای ایران و ترکیه تردد می کنند و در حال حاضر این تردد به روال عادی در جریان است.
سلطان زاده خاطرنشان کرد: آقای اوزجان آراش که خبرگزاری اسپوتنیک از نامبرده بعنوان رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران یاد کرده و خبر ممنوعیت تردد کامیون ها در مرزهای دو کشور را به نقل از وی منتشر کرده بود، با انتشار پیامی اظهارات منتسب به وی را رسما تکذیب کرد و بر هدف انجمن خود مبنی بر کمک به توسعه تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و خدمات چندین ساله اش در این راستا تاکید کرد.
وی ادامه داد: آقای علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان برای دیدار با مقامات سیاسی ترکیه در آنکارا به سر می برند و در این دیدارها دو طرف بر اراده دو کشور برای داشتن بهترین روابط همسایگی و تقویت صلح و دوستی منطقه ای تاکید کرده اند.
برخورد قاطع دادستانی با گرانفروشان و احتکارکنندگان مایحتاج عمومی
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران نتیجه مبارزه بی‌امان با قاچاق را برقراری و تثبیت عدالت توزیعی در بهره‌مندی از منابع عنوان کرد و از برخورد قاطع با گرانفروشان و احتکارکنندگان مایحتاج عمومی خبر داد.
رحیم گل‌زاده، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران در نشست با سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که قاچاق کالا و ارز، نظم در برنامه ریزی اقتصادی دولت و توازن در عرضه و تقاضا را به هم می‌ریزد، گفت: در این راستا قوه قضاییه و وزارت دادگستری باید برخورد قاطع با جرایم اقتصادی و هرگونه اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق گران فروشی کلان و احتکار عمده ارزاق و نیازمندی‌های عمومی و نیز اخلال در نظام تولیدی و صادراتی کشور را در دستور کار خود داشته باشند.
معاون دادستان تهران از مدیران دولتی خواست که با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست و ایجاد شرایط مطمئن، بسترهای موجود برای فعالیت‌های سرمایه گذاری قانونی را تقویت و با ایجاد عدالت توزیعی در بهره مندی ازمنابع، از سوداگری و قاچاق به عنوان عامل نقض هدف اقتصاد، پیشگیری کنند.
در این نشست، که جمعی از تولیدکنندگان و نمایندگان هیأت امنای بازار بزرگ تهران نیز حضور داشتند، صدیف بیگ زاده سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده از ظرفیت عظیم نخبگان واحدهای تولیدی در کارگروه‌های کارشناسی معاونت بازرگانی را در اولویت برنامه‌های پیش رو دانست و بر حمایت همه جانبه از تولید به ویژه کارگاه‌های کوچک تأکید کرد.
در ادامه حاضرین ضمن ارائه گزارش عملکرد، چالش‌ها و فرصت‌ها و برخی موضوعات مهم حوزه اصناف را مطرح و اظهار امیدواری کردند که تغییرات پیش رو در دولت جدید، در راستای توسعه تعاملات مشترک دولت و تشکل‌های صنفی برای حل مشکلات جامعه بزرگ و تأثیرگذار اصناف شهر تهران، برنامه ریزی و محقق شود.
دیدار تعدادی از احزاب و گروه‌های لبنانی با وزیر امور خارجه ایران
نمایندگان تعدادی از احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان صبح روز جمعه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی و نقطه نظرات خود در مورد تحولات لبنان و منطقه را بیان کردند.
در این دیدار که در محل سفارت ایران در لبنان برگزار شد، تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان و وزرای سابق این کشور عربی نیز حضور داشتند. همچنین در این دیدار نمایندگانی از حزب الله، حزب الاتحاد، حزب البعث، جبهه العمل، المرکز الوطنی فی الشمال، تیار العمل المقاوم، حزب توحید العربی، حزب البعث، جبهه العمل، تیار المردئ و…. حضور داشتند.
نصرالله: ایران ثابت کرد هم پیمانی صادق و دوستی وفادار است
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ثابت کردهم پیمانی صادق و دوستی وفادار است.
به گزارش پایگاه العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران از ایستادگی و حمایت دولت و ملت ایران از لبنان در دهه های گذشته تقدیر و تشکر کرد. نصرالله تاکید کرد: ایران ثابت کرد که هم پیمانی صادق و دوستی وفادار است که هرچقدر شرایط سخت باشد دوستانش را ناامید نمی کند.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت که ان شاءالله با همکاری همه امیدهای زیادی برای خروج لبنان از بحران وجود دارد.
حسین امیر عبد اللهیان نیز بر مواضع ثابت ایران درخصوص لبنان و ایستادگی و حمایت از این کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد. وزیر خارجه کشورمان شب گذشته در ادامه رایزنی های خود با مقامات لبنان در جریان سفر به بیروت با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان دیدار و رایزنی کرد.
در این دیدار، خاجی مشاور ارشد وزیرامور خارجه، سفیر ایران در لبنان، حسینیان مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه حضور داشتند.
استقبال سازمان ملل از مذاکرات ایرانی-سعودی
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از مذاکرات میان ایران و عربستان استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در نیویورک از مذاکرات میان ایران و عربستان استقبال کرد و گفت که آماده ارائه هرگونه کمک در این راستا است. وی تاکید کرد: مذاکرات میان ایران و عربستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر برای ایجاد ثبات در منطقه بسیار حساس است. سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: ما به شدت از مذاکرات میان این دو کشور استقبال می کنیم و طبیعتا در صورتی که از ما درخواست شود، آماده هرگونه کمک هستیم.
بر اساس این گزارش، پیش از این رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از مذاکرات تهران و ریاض استقبال کرده بود. همچنین سفیر انگلیس در بغداد اخیرا از مذاکرات میان ایران و عربستان استقبال و تاکید کرد: امیدواریم این مذاکرات گسترده تر و دایره آن دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس)را فراگیرد تا امنیت و ثبات منطقه تضمین شود.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام کرد که کشورش در ۲۱ سپتامبر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برگزار کرده است اما این مذاکرات همچنان در مرحله مقدماتی است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد و اینکه گفته شده هیئتی از عربستان به تهران برای بررسی زمینه‌های بازگشایی سفارت این کشور در ایران به تهران سفر کرده است، گفت: گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. تاکنون چندین دور از این گفت‌وگوها در بغداد انجام شده است. این گفت‌وگوها به صورت منظم در حال انجام است که محور آن‌ها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.