مهندس سیدمحمد نظری مدیرکل راه وشهرسازی استان مازندران از اختصاص حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر استانی دولت مردمی سیزدهم برای تعریض جاده کندوان خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان مازندران، مهندس نظری بیان داشت: دولت سیزدهم در بیستم اسفند ماه سال گذشته در قالب هفدهمین […]
مهندس سیدمحمد نظری مدیرکل راه وشهرسازی استان مازندران از اختصاص حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر استانی دولت مردمی سیزدهم برای تعریض جاده کندوان خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان مازندران، مهندس نظری بیان داشت: دولت سیزدهم در بیستم اسفند ماه سال گذشته در قالب هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرد و یکی از شاخصترین و مهمترین دستاورد این سفر تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه شمال کشور بود.
وی همچنین اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد از این اعتبارات مصوب سفر دولت جهادی به استان مازندران در حوزه عمرانی است که طبق برنامه تعریف شده تمامی طرحهای نیمه تمام باید با تلاش دستگاههای اجرایی و پیگیریهای ملی حداکثر تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه استان در حوزه سرمایهگذاری است که بانکهای عامل استان باید با تلاش مستمر نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند.
مهندس نظری گفت: این اعتبار از منابع ماده ۵۶ قانون بوده است و روند پرداخت این میزان اعتبار وارد مرحله نهایی شده و بانک ملی به عنوان بانک عامل در پرداخت این اعتبار شناخته شد و موافقت کرده است
عملیات اجرایی پروژه چهارخطه کردن جاده چالوس از “مرزن آباد” تا “دزدبن ” به طول حدود ۱۵ کیلومتر از شهریور ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود طی ۲ سال پروژه به طور کامل اجرا و زیربار ترافیک برود که طبق گزارشها و شواهد موجود بخش عمدهای از عملیات باقی مانده است.
رفع گرههای کور ترافیکی در راستای بهرهبرداری از قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامهدار از مهمترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران همچنین از اختصاص حدود ۳۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات ملی برای این طرح خبر داد و بیان داشت : هم اکنون با اختصاص این میزان اعتبارات، روند پیشرفت عملیات اجرایی این طرح ملی با تقویت ماشین آلات و اکیپهای نیروی کار در چند جبهه کاری شتاب گرفته است.
مهندس نظری خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارشها، این طرح اکنون حدود ۷۵ درصد به طور میانگین با تکمیل کیلومتر صفر تا پنج و نیز عملیات زیرسازی بخشی از قطعه کیلومتر ۱۰ آن انجام گرفته است وی محدودیتهای زیست محیطی، بالا بودن قیمت اراضی برای تملک در مسیر اجرای این طرح، دردسرهای جابه جایی مستحدثات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی و کمبود اعتبار را از جمله مشکلات کندی روند اجرا و به سرانجام نرسیدن این طرح ملی در موعد معین برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد طی نشستی که به تازگی با مسوولان دست اندرکار در فرمانداری چالوس برگزار شد مسوولان شرکت کننده در این نشست از جمله مسوولان ادارات برق و گاز وعده دادند تا در جابه جایی مستحدثات در مسیر اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشند و با پیگیری و تلاش مضاعف متولیان امر روند پیشرفت فیزیکی این طرح ملی تا پایان سال به مرحله قابل توجهی برسد.
شایان ذکر است جاده چالوس – تهران در مازندران که به محدوده کندوان شهرت دارد به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر، تنها راه ارتباطی زمینی پایتخت به شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران است و این مسیر به خاطر برخورداری از چشم اندازهای منحصر بفرد و آثار طبیعی و تاریخی فراوان در تمامی ماهها به ویژه نیمههای نخست سال پذیرای میلیونها مسافر و گردشگراست سوابق ساخت این جاده به سال ۱۳۱۲ باز میگردد و بنا به گفته برخی از صاحب نظران و کارشناسان وضعیت این جاده به گونهای طراحی و ساخته شده که سطح سرویس دهی آن در برخی از نقاط به خاطر عدم وجود شانه یا عرض کافی و توقف خودروها به علت نواقص فنی سبب انسداد کامل یک خط آن و در نهایت ایجاد راهبندان میشود.