ادامه جمع‌آوری متکدیان تا حذف کامل تکدی‌گری
ادامه جمع‌آوری متکدیان تا حذف کامل تکدی‌گری

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی کودکان کار با هدف استعدادیابی، حرفه آموزی و توانمندسازی خبر داد و گفت: همچنین اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تا حذف تکدی‌گری از پایتخت ادامه دارد. احمدی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد راه اندازی گشت […]

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی کودکان کار با هدف استعدادیابی، حرفه آموزی و توانمندسازی خبر داد و گفت: همچنین اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تا حذف تکدی‌گری از پایتخت ادامه دارد.
احمدی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد راه اندازی گشت های« حامی شهر» در تهران، افزود: همزمان با ورود به سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی، با هدف شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب دیده به مراکز مختلف تحت مدیریت سازمان، اقدام به راه اندازی طرح «حامی شهر» کردیم.
در این راستا ساماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی را از ابتدای فصل زمستان آغاز کردیم تا تمام خدمات به صورت رایگان به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب ارائه شوند. وی با بیان اینکه در طرح «حامی شهر» افراد کارتن خواب و بی‌خانمان، معتادین متجاهر خیابانی، در راه ماندگان، بی سر پناهان و… در مراکز سازمان جذب می شوند، گفت: علاوه بر این موارد، گشت های فوریت خدمات اجتماعی حامی شهر و گرمخانه های سیار در سطح شهر اقدام به گشت زنی ۲۴ ساعته می کنند و شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب موارد را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند تا گشت های حامی شهر در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن نسبت به انتقال این افراد به مددسراها یا همان گرمخانه‌ها اقدام کنند.

پاکسازی دره فرحزاد و حضور بدون دغدغه خانواده‌ها
احمدی صدر در مورد سرانجام پاکسازی رود درّه فرحزاد از وجود معتادین متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر با اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی شهروندان به خصوص در مناطق ۲ و ۵ کلان شهر تهران، پاکسازی رود دره فرحزاد از حضور معتادین متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر بود تا پس از سال‌ها امنیت در این منطقه برقرار و این مکان تبدیل به تفرجگاهی برای شهروندان و خانواده‌ها شود.
وی گفت: در بیش از دو دهه گذشته شاهد بودیم که شرایط بسیار نامناسبی در این منطقه وجود داشته و این مکان زیبا تبدیل به پاتوق افراد کارتن خواب، معتادین متجاهر و مواد فروشان شده بود که همین مسئله معضلات اجتماعی بسیاری را در این بخش از شهر تهران برای شهروندان رقم زده و امنیت را تهدید کرده بود.

راه اندازی ۲۰ مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار برای جوانان
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” و اقدامات سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در حوزه جوانان، تاکید کرد: در سازمان در حوزه کارآفرینی برای جوانان و توسعه و تسهیل کسب و کار جوانان با شعار سال مقام معظم رهبری گام‌های همسویی برداشته شد.
احمدی صدر افزود: در دوره مدیریت شهری گذشته تنها ۲ مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار برای جوانان احداث شد؛ اما در دوره مدیریت شهری کنونی تلاش کردیم در کمتر از یک سال بیش از ۲۰ مرکز را راه‌اندازی کنیم که بی‌شک این آمار بسیار قابل توجه است.
البته این تعداد مرکز برای ما کافی نیست و کلانشهر تهران بیش از این تعداد به مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار نیاز دارد و لازم است در این جهت گام های موثرتری
برداشته شود.
وی در مورد وضعیت اسکان افراد بی سرپناه و آسیب دیده در شب‌های سرد زمستانی، گفت: امسال از ابتدایی ترین ساعات ورود جبهه هوای سرد و برودت دما در پایتخت، روز شنبه ۲۲ بهمن ماه، تهران حال و هوای بارانی و برفی به خود گرفت.

تمامی نیروها و گشت‌های حامی شهر برای اسکان بی‌خانمان ها
شبانه روزی آماده اند
وی تصریح کرد: در این شرایط شاهد افت شدید دمای هوا بودیم و تمامی نیروها و گشت‌های حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به صورت شبانه روزی و با تجهیزات کامل به شکل آماده باش در آمدند و در مناطق ۲۲ گانه به منظور اسکان افراد بی خانمان و معتادین متجاهر اقدام به گشت زنی در سطح شهر کردند.
استقرار ۲۵ دستگاه مددسرای سیار جهت اسکان موقت شبانه در برخی از میادین تهران
مدیر عامل سازمان خدمات شهرداری تهران، گفت: همزمان با آغاز زمستان سخت ۱۴۰۱، ۲۵ دستگاه مددسرای سیار جهت اسکان موقت شبانه در برخی از میادین اصلی تهران مستقر شدند، ضمن آنکه ۴۰ گشت حامی شهر به همراه ۲۰ گرمخانه با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر نیز به شکلی کاملا دلسوزانه با نگاه حمایت گری برای ارائه خدمات به افراد بی خانمان و معتادان متجاهر، به صورت شبانه روزی
فعال بودند.
وی در مورد ارزیابی روند ارائه خدمات به افراد آسیب دیده اجتماعی در تهران، گفت: امسال تلاش شد تمامی کارکنان سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در روزها و شب های سرد زمستان حضور ۱۰۰درصدی داشته باشند و خود من نیز شخصا در چند شب پی در پی، وضعیت ساماندهی افراد بی خانمان و کارتن خواب را از نزدیک رصد کردم.
به گفته احمدی صدر، تلاش کردم به صورت لحظه به لحظه از مددسراهای مناطق ۲۲ گانه و گرمخانه های سیار بازدید کنم و عملکرد گشت های حامی شهر را از نزدیک زیر نظر داشته باشم تا اگر برای خدمات رسانی به این افراد مشکلاتی وجود دارد به اتفاق سایر همکاران، این گره ها مرتفع شوند.