ارتباط بی‌نظیر هنر و زیبایی پوست
ارتباط بی‌نظیر هنر و زیبایی پوست
«شیرین غفاری»، اسکین تراپیست (skin therapist) و هنرمند نقاش جوان، صاحب سبک و پرانگیزه است. غفاری متولد تیرماه سال 1371 است و بیش از شش سال تجربه در زمینه آموزش نقاشی دارد.

سرویس فرهنگی جمله، «شیرین غفاری»، اسکین تراپیست (skin therapist) و هنرمند نقاش جوان، صاحب سبک و پرانگیزه است. غفاری متولد تیرماه سال ۱۳۷۱ است و بیش از شش سال تجربه در زمینه آموزش نقاشی دارد. همچنین شرکت در ۲۴نمایشگاه نقاشی انفرادی و گروهی درکارنامه کاری او به چشم می‌خورد. وی در خصوص هنر خود می‌گوید: «من یک هنرمند خلاق و صاحب سبک در زمینه نقاشی و حکاکی روی سنگ‌هایی از دل طبیعت هستم و در نقاشی‌هایم ایده‌های ذهنی‌ام را روی بوم اجرا می‌کنم.»
شیرین غفاری موفق به اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر و معماری با رتبه ۸ در رشته گرافیک سال تحصیلی ۸۸ شده است و مدتی طراح گرافیک در آموزشگاه سایبرتک نیز بوده است. تدریس نقاشی در آموزشگاه های نقاشی، تدریس نقاشی در دو شعبه دبستان پسرانه علامه طباطبایی و مدرسه پرتو علوی به مدت ۴ سال، کسب رتبه اول در طراحی پوستر سال ۸۸ و کسب رتبه اول در طراحی جلد سال ۸۸ از جمله دستاوردها و اقدامات اوست. این هنرمند درباره اینکه چرا در کنار هنر نقاشی مبادرت به اشتغال در زمینه اسکین تراپی کرده است، می‌گوید: «از نگاه من یک اسکین تراپیست که کارش را بلد است، می‌تواند با دستانش بین هنر و زیبایی پوست ارتباطی نزدیک برقرار کند و با پوستی زیبا کمک کند تا انسان‌ها روی صورت خود آرایش طبیعی داشته باشند. فيشيال پوست هنری است که برای بهبود و زیباتر شدن پوست شما از تکنیک‌های مختلفی کمک می‌گیرد. متخصص این کار با روش‌هایی غیر تهاجمی، وظیفه جوان‌سازی، آبرسانی، کنترل میزان چربی پوست، لیفتینگ پوست، درمان جوش، آکنه و ماساژ تخصصی صورت را بر عهده دارد.» با غفاری گفتگوی کوتاهی داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.
از علت علاقه‌تان به هنر و نقاشی بگویید.
علاقه خاصی به زندگی کردن دارم و با انتخاب رنگ‌هایم که شاد هستند، سعی می‌کنم این علاقه را به تصویر بکشم. من تنوع رنگی بسیاری را در کارهایم دارم. همچنین تنوع را انتخاب موضوعاتم هم اعمال می‌کنم. مثل کار لیلی و مجنون. من علاقه‌هایم را روی بوم به تصویر می‌کشم. همیشه سعی داشتم در نقاشی‌هایم ابعاد مختلف زندگی و تاریخ و آداب و رسوم مردم سرزمینم را به تصویر بکشم و از سویی سعی داشتم با انتزاع دنیای درونم را روی بوم به تصویر بکشم.

فعالیت هنری خود را از چه زمانی و چگونه آغاز کردید؟
من فعالیت‌های هنری‌ام را با طراحی و نقاشی از سن ۱۱سالگی شروع کردم. همه بچه‌ها از کودکی به نقاشی کردن علاقه‌مند هستند و این یک روال کاملا طبیعی است. من هم از این امر مستثنی نبودم، اما من به نقاشی عشق ورزیدم و آن را ادامه دادم. من معتقدم که هنرمند زمانی در کارش موفق می‌شود که کارش را به مخاطبان عرضه کند. من پس از برگزاری اولین نمایشگاهم در سنندج و عرضه نقاشی‌هایم به مردم احساس کردم که می‌توانم نقاشی را ادامه دهم و از این راه به مردم
نزدیک شوم.

چرا در کنار کار هنری اسکین تراپی را در مسیر حرفه‌ای خود انتخاب کردید؟
از نگاه من اسکین کر مثل نقاشی یک هنر است. این کار هنر دستان یک بیوتی تراپیست است تا بتواند انرژی‌های خوب را به کمک دستانش به مراجعین خود انتقال دهد.

آیا دنبال کردن همزمان این دو حرفه محدودیت‌ها و مشکلاتی برای شما ایجاد کرده است؟
خیر. نه تنها محدودیتی ایجاد نشده، بلکه تلفیق این دو هنر سبب افزایش خلاقیت‌های من و تصویر ذهنی گسترده تر در نقاشی‌هایم شده است. همچنین هنر و نقاشی باعث ایده‌های بیشتر، آرامش بیشتر و عملکرد بهتر در کار بیوتی من شده است.

بازار کار و شرایط اسکین تراپی را در ایران چگونه می‌بینید؟
این کار از علوم روز دنیاست و به عنوان یک روتین در زندگی افراد قرار می‌گیرد اما تورم و اوضاع اقتصادی فعلی ایران بزرگترین عامل بازدارنده افراد جامعه برای رعایت این روتین است.

برنامه‌های شما برای گسترش کارتان در زمینه اسکین تراپی و هنر و نقاشی چیست؟
آرزویم داشتن مرکزی است که تلفیقی از گالری نقاشی و کلینیک زیبایی باشد.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس فرهنگی