معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران شرکت های مهندسین مشاور گفت: افزایش کیفیت زیرساخت های حمل و نقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیره های به هم تنیده ی ارتقا صنعت راه سازی کشور محسوب می شوند. به […]
معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران شرکت های مهندسین مشاور گفت: افزایش کیفیت زیرساخت های حمل و نقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیره های به هم تنیده ی ارتقا صنعت راه سازی کشور
محسوب می شوند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در دیدار با مدیران شرکت های مهندسین مشاور ضمن قدردانی از تلاش های یکسال گذشته جامعه مهندسین مشاور در ساخت پروژه های راهسازی کشور گفت: علیرغم کمبود نقدینگی در سال گذشته خوشبختانه با تلاش و پیگیری های شبانه روزی شما عزیزان پروژه ها در آرامش کامل به اجرا در آمدند و عملکرد قابل قبولی در احداث راه و بزرگراه، آزادراه و راه آهن در کشور
به ثبت رسید.
وی از ابلاغ تخصیص اعتبار قابل توجه در روزهای پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: با دریافت این اعتبار که با پیگیری های مستمر وزیر راه وشهرسازی و سایر بخش های شرکت تخصیص یافته بخش اعظمی از مطالبات مشاوران و پیمانکاران در ابتدای سالجاری پرداخت خواهد شد.
خادمی با تاکید بر ارتقا کیفیت احداث پروژه های راهسازی کشور گفت: راه های کشور جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند و انتظار می رود با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم مهندسی، عمر جاده های کشور نسبت به گذشته افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه توجه به نتایج آزمایشگاهی در ساخت راه ها را از وظایف اصلی مشاوران دانست و بیان کرد: دقیق شدن در نتایج آزمایشگاهی و بررسی آنها با علم روز موجب می شود از تحمیل هزینه های گزاف به پروژه جلوگیری شود و عمر جاده ها نیز افزایش یابد.
وی تاکید کرد: استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، انتخاب ناظر پروژه با تجربه و بهره مندی از از ابزارهای دقیق مهندسی موجب اجرای راه های کشور با بالاترین سطح استاندارد
روز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام بر اساس اولویت بندی مصوبات سفر رییس جمهور به استان ها و اهمیت طرح ها را از برنامه های سالجاری اعلام کرد و گفت: تکمیل طرح ها در هر استان باید بر اساس مصوبات سفر رییس جمهور صورت گیرد و لازم است به منظور بهره مندی هموطنان از زیرساخت های حمل و نقل کشور، مراحل اجرای کار طبق اولویت بندی در طول پروژه انجام شود.
خادمی افزایش مشارکت بخش خصوصی را از مهمترین راهکارهای تکمیل طرح های نیمه تمام راهسازی کشور دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، استفاده از سایر روشهای تامین منابع و اعتبار مورد نیاز پروژه ها از جمله تهاتر نفت با مشارکت بخش خصوصی می تواند روند اجرای طرح ها را تسریع کند.