در بانک صادرات ایران سامانهای به نام «پیکاب» (پیشخوان کارگزاری در بازار پول) راهاندازی و برای نخسین بار در شعب منتخب این بانک اجرایی شده است. اجراییشدن سامانه «پیکاب» در شعبههای بانک جزو عملیاتهای موثر در جهت جذب نقدینگی با ایجاد ۷ هزار کد معاملاتی بورسی بوده است. مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران […]
در بانک صادرات ایران سامانهای به نام «پیکاب» (پیشخوان کارگزاری در بازار پول) راهاندازی و برای نخسین بار در شعب منتخب این بانک اجرایی شده است. اجراییشدن سامانه «پیکاب» در شعبههای بانک جزو عملیاتهای موثر در جهت جذب نقدینگی با ایجاد ۷ هزار کد معاملاتی بورسی بوده است.
مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران در رابطه با «سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول» به «بورسنیوز» گفت: این پروژه که «پیکاب» نام داشته برای نخستینبار در بانک صادرات ایران راهاندازی و در ۵۱ شعبه منتخب این بانک، در حال اجرا است. وی به اهداف راهاندازی «پیکاب» اشاره کرد و ادامه داد: جذب سرمایه در بورس یکی از مهمترین اهداف جذب نقدینگی در بازارهای مالی کشور بهشمار میرود، بنابراین هدف از اجرای این پروژه را میتوان تبدیل هر شعبه بانک صادرات ایران به یک کارگزاری دانست. کباری افزود: با نگاهی دیگر به نحوه اجرایی شدن این پروژه میتوان گفت که از ۲۳۰۰ شعبه فعال بانک صادرات ایران در سطح کشور، ۵۱ شعبه این بانک پروژه «پیکاب» را بهصورت عملیاتی درآوردهاند که البته با توجه به پتانسیل برخی استانها و فاکتورهایی همچون «شعبههای متعدد»، «ظرفیت استان» و «تعدد شعب» و … «پیکاب» در شعبههایی که دارای مجوز خدمات کارگزاری با محور شرکت بورس هستند، به اجرا درآمده و آماده خدماترسانی به فعالان و متقاضیان سرمایهگذاری در بازار سرمایه هستند. مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران با اشاره به تجربه بیش از ۶ ماهه این پروژه، عنوان کرد: متقاضیان پس از احراز هویت و اخذ کدآنلاین و آفلاین، میتوانند امور مربوط خود را درون شعبههایی با حضور همکاران آموزش دیده ما و حمایت و پشتیبانی بسیار قوی، به سرانجام رسانند.
وی از اضافه شدن بخشی به نام «پیکاپ» در چارت سازمانی کارگزاری بانک صادرات ایران نیز خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از هفت هزار کد جدید و قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان معاملات نیز در این کارگزاری به ثبت رسیده است.
کباری در بخش دیگری از این گفتوگو به راهکارهای حفظ نقدینگی در بازار سرمایه، اشاره و تصریح کرد: صداوسیما میتواند در راستای ورود سرمایه به بورس نقش پررنگتری از قبیل برگزاری کلاسهای آموزشی زیر نظر سازمان بورس و البته تولید برنامههای آموزشی مختلف را کلید بزند تا تمامی اقشار جامعه، با موضوع سرمایهگذاری در بورس آشنا شوند.