اسراییل بدل به لانه موش شده است
اسراییل بدل به لانه موش شده است
ترس از واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور هنیه در تهران جهان غرب را به هم ریخته و از هرگوشه جهان ندای تضرع و التماس است که به تهران می‌رسد.

در همین رابطه وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه، خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد.«دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه، خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد.وی گفت که شدت تنش‌ها در منطقه بسیار زیاد است و ممکن است وضعیت به سرعت وخیم‌تر شود. لمی با بیان اینکه تشدید درگیری‌ها در منطقه به نفع هیچکس نیست، گفت که عواقب گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند فاجعه‌بار باشد و به همین دلیل ما همچنان خواستار تنش‌زدایی و در پیش گرفتن رویکرد دیپلماتیک برای حل مسائل هستیم.از سوی دیگر «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا بدون اشاره به ابعاد جنایت ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت که امیدوار است ایران از تهدیدهای خود در ارتباط با این مسأله صرف‌نظر کند.وی در پاسخ به اینکه آیا ایران از تهدیدهای خود صرف‌نظر می‌کند یا خیر، گفت: «امیدوارم این طور باشد؛ نمی‌دانم».ترس از واکنش ایران بیش از همه اسراییل را در هراس و عذاب غوطه ور کرده و صهیونیست ها را به جان هم انداخته است.
لاپید، نخست وزیر سابق اسرائیل که با حزب مستقر در دولت درگیر است گفته از زمان روی کار آمدن بن گویر(وزیر امنیت ملی اسرائیل)، خیابان های ما پر از قتل و حمله شده است و هیچ وزیری شکست خورده تر و بدبخت تر از او نیست.کانال ١٢ عبری نیز گزارش کرده است که در واکنش به احتمال حملات ایران جی‌پی‌اس در مناطق مختلف (اراضی اشغالی) مختل شد.
هم‌زمان رسانه‌ های اسرائیلی از وقوع حمله با چاقو در منطقه حولون تل‌آویو خبر دادند که منجر به کشته‌ شدن دو صهیونیست و زخمی شدن ۵نفر شد.سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل آماده باش بالا برای پیش بینی حمله احتمالی ایران را اعلام کرد و خطوط هوایی اسرائیل هم، تمامی پروازهای داخلی بین تل‌آویو و ایلات را به دلیل محدودیت های ناشی از وضعیت امنیتی لغو کرد.
بسیاری از ناظران معتقدند ترور هنیه بزرگترین اشتباه صهیونیست‌ها از آغاز جنگ بوده و نبرد خاورمیانه را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. نتانیاهو برای حفظ جایگاه خود از طریق جذب حمایت نیروهای تندرو آتشی را به پا کرده که جز با انتقام سخت و خونخواهی ایران قابل کنترل نیست. نبرد غزه اگرچه جان بی‌گناهان بسیاری را گرفت اما هم‌زمان از قدرت سخت و نرم ایران در منطقه رونمایی کرد و آبروی رژیم کودک کش اسرائیل را در جهان برد. امروز اشغالگران متحدان خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند و به یاری خداوند وعده صادق رهبری محقق خواهد شد و به زودی شاهد نابودی اسراییل و پیروزی جبهه حق خواهیم بود.