اسکله رو-رو ریلی بندرامیرآباد باید با کیفیت بالا اجرا شود
اسکله رو-رو ریلی بندرامیرآباد باید با کیفیت بالا اجرا شود

    محمدرضا اله یار به همراه مدیران کل معاونت مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در سلسله جلسات تحلیل و بررسی پروژه‌های در دست اقدام بندرامیرآباد با محوریت ” تکمیل پروژه اصلاح پل متحرک اسکله رو – رو ریلی بندرامیرآباد به روش طرح و ساخت (DB) ” که با حضور مشاور، کارفرما […]

 

 

محمدرضا اله یار به همراه مدیران کل معاونت مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در سلسله جلسات تحلیل و بررسی پروژه‌های در دست اقدام بندرامیرآباد با محوریت ” تکمیل پروژه اصلاح پل متحرک اسکله رو – رو ریلی بندرامیرآباد به روش طرح و ساخت (DB) ” که با حضور مشاور، کارفرما و کارشناسان فنی بندر برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت این پروژه که از نوع بازسازی و تعمیراتی محسوب می شود به نوبه خود دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که باید در این مسیر کیفیت را به صورت امری مهم در تمامی مسائل حتی در مباحث فنی از قبیل طرح اختلاط بتن ، جوشکاری و … در نظر گرفت.
وی با اشاره به اینکه عملکرد این پروژه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است بر بازدید متوالی از پروژه توسط مهندسین ناظر و مشاوران طرح، کنترل بر کیفیت اجرا و مستندسازی تمام مراحل پروژه تأکید کرد.
معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۶۵ درصد عنوان کرد و مانیتورینگ لایروبی بستر محل پروژه با توجه به رژیم رسوب گذاری و عمق کاهشی دریای خزر جهت تحکیم و کاهش هزینه های پروژه با همکاری اداره کل سواحل و بنادر سازمان بر اساس گزارش دقیق مشاور را خواستار شد.
عضو هیأت عامل ضمن اجرای دقیق قرارداد فی مابین بندرامیرآباد و پیمانکار پروژه و بهره بردن کامل از ظرفیت های این قرارداد بر استفاده از توانمندی ها و امکانات سایر دستگاه ها و وزارت خانه ها در تسهیل ، کنترل کیفیت و ساخت سازه های مورد نیاز در اجرای این پروژه تأکید کرد.
مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه با بیان اینکه مستند سازی امور فنی این پروژه، تجربه‌ای راهبردی را در آینده برای بنادر دیگر می تواند به همراه داشته باشد اجرای کامل و دقیق برنامه زمانبدی شده از سوی پیمانکار را خواستار شد.
محمد علی اصل سعیدی پور همچنین یادآور شد پروژه باید به گونه ای اجرا شود که ضمن رعایت دستورالعمل های زیست محیطی و کیفیت مطلوب، هزینه های جدیدی را بر پروژه تحمیل نکند.
در این جلسه پیمانکار پروژه تکمیل پروژه اصلاح پل متحرک اسکله رو – رو ریلی از افزایش محدودیت ها به وجود آمده به دلیل اپیدمی ویروس کرونا، تغییرات و افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح و مشکل تأمین این مصالح در بازار را از چالش‌های پیش رو این پروژه برشمرد و عنوان کرد با حمایت مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و پشتیبانی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد انشالله طبق مفاد قرارداد این پروژه مهم با توان حداکثری پیش خواهد رفت تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.