اعتبار بزرگراه ها تأمین می شود
اعتبار بزرگراه ها تأمین می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تشریح جزئیات روند اجرای طرح‌های حوزه راه لرستان، از تأمین اعتبار موردنیاز احداث بزرگراه‌ها خبر داد. خیرالله خادمی که وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهی کرد، در جمع خبرنگاران با اشاره به […]

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تشریح جزئیات روند اجرای طرح‌های حوزه راه لرستان، از تأمین اعتبار موردنیاز احداث بزرگراه‌ها خبر داد.
خیرالله خادمی که وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهی کرد، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از راه‌آهن درود- خرم آباد گفت: این مسیر ریلی بخشی از طرح ریلی دورود-خرم آباد- اندیمشک و دورود- بروجرد- ملایر به طول ۳۹۴ کیلومتر است. راه‌آهن دورود- خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر با هدف توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه با اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری احداث می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: این مسیر ریلی موجب افزایش ظرفیت خط آهن سراسری جنوب و رفع تنگناهای خط آهن قدیم می‌شود و با این اتصال بروجرد، به راه‌آهن غرب کشور نیز متصل می‌شود.
خادمی با اشاره به دشواری عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار داشت: بیش از ۳۵ درصد از مسیر راه آهن دورود- خرم آباد را پل و تونل تشکیل می‌دهد و از این جهت یکی از فنی‌ترین و در عین حال سخت‌ترین عملیات اجرایی در بین راه آهن‌های در حال ساخت کشور را داراست.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان لرستان خبر داد و افزود: با تأمین اعتبار عملیات اجرایی این پروژه مجدداً آغاز شده و با برنامه زمان بندی شده ظرف مدت ۳ سال تکمیل خواهد شد. اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا است
وی سرعت طرح برای قطارهای مسافری را حداکثر ۱۶۰ کیلومتر و باری را ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: ترافیک پیش بینی شده در سال اول بهره برداری ۳ میلیون تن در بخش باری و یک میلیون نفر در بخش مسافری است و پیش بینی ترافیک در سال بیستم بهره برداری ۱۲ تن در بخش باری و ۳ میلیون نفر در بخش مسافری است.
خادمی در ادامه این سفر از بازدید پروژه‌های بزرگراهی استان لرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان موجود است که ۲۷۰ کیلومتر آن تکمیل و زیر عبور قرار دارد و ۱۸۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.
وی از قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار مورد نیاز اتمام بزرگراه‌های در دست ساخت خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز کل محورهای ورودی و خروجی از استان لرستان تا پایان دولت سیزدهم به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.
خادمی بازدید از محور پلدختر- خرم آباد را بخش دیگری از برنامه این سفر اعلام کرد و بیان داشت: این محور در سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شد که در حال حاضر عملیات اجرایی برای احداث مسیر جدید و بهسازی بخش‌های موجود در حال انجام است که بنا شد از محل ماده ۵۶ قانون اساسی تأمین اعتبار صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک خبر داد و اظهار داشت: حدفاصل خرم آباد تا بروجرد در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است و در این بازدید مقرر شد با تأمین اعتبار لازم و تسریع در عملیات اجرایی حدفاصل بروجرد اراک نیز تا پایان دولت سیزدهم به عنوان بخشی از کریدور تهران- بندر امام خمینی آماده بهره برداری شود.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری:
۳۴ هزار میلیارد تومان برای نگهداری سالانه راه‌های فرعی روستایی کشور نیاز است
مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پس از بازدید از راه‌های فرعی و روستایی گلستان در مراسم معارفه معاون جدید فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد: برای نگهداری و حفاظت از راه‌های فرعی و روستایی کشور سالانه به ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
فیروز قیاسی در این مراسم که با حضور مدیرکل، معانین و روسای ستادی اداره کل در سالن اجتماعات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، اظهارکرد: برای دستیابی به اهداف سازمانی و نگهداری و نظارت بیش از پیش برراه‌های روستایی و فرعی موجود کشور باید رویکردهای سازمانی جهت آسفالت های حفاظتی و حذف آسفالت‌های گرم در این راه‌ها تغییر یابد.
وی، شاخص راه‌های روستایی استان گلستان را نسبت به مقیاس کشوری خوب بیان کرد و افزود: برای رسیدن به شاخص‌ها و استانداردهای مطلوب ملی و بین المللی باید بیش از پیش با مسوولان محلی تعامل داشته و بخصوص از ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم.
مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه در استان، اظهارداشت: حدود ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه روستایی در سطح راه‌های کشور وجود دارد که سهم این استان ۷۰۰ کیلومتر است. متاسفانه در بسیاری از استان‌ها نگهداری از این راه‌ها مغفول مانده است و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای برخوردار از راه‌های استاندارد، بخش بزرگی از راه‌ها بصورت شوسه است و راه شوسه بخشی از سرمایه ملی محسوب می‌گردد و نگهداری از این راه‌ها لازم و ضروری است. تیغه زنی و رگلاژ سطح رویه و افزودن مصالح مناسب و غلتک زنی این رویه‌ها بصورت دوره‌ای باید در دستور کارقرار گیرد. با توجه به اهمیت موضوع تهیه دستورالعمل نگهداری راه‌های شوسه ضروری بوده که اینکار توسط دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در حال پیگیری است. امیدواریم با انجام به موقع نگهداری از راه‌های شوسه هم از این سرمایه ملی نگهداری کنیم و هم تقاضا برای روکش اسفالت گرم این راه‌ها کاسته شود تا بتوان مدیریت مناسب برای نگهداری کل شبکه راه‌ها را انجام داد.
قیاسی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه علی زینلی معاونت پیشین فنی و نظارت اداره کل، برای قاسم دبوری فریمانی که عهده دار خدمت رسانی در این معاونت شد، با اهدای حکم ابلاغی وی، آرزوی بهروزی و موفقیت کرد.
محورهای آلتین تخماق، سیمین شهر و قره قاشلی پنج پیکر در حوزه شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن، زیارت، توسکستان و قلعه جیق مرزنکلاته در حوزه گرگان و آق قلا و محورهای اولنگ و آنتنی‌ها، الهادی- ویرو ( محل رانش در کیلومتر ۶) رامیان و جاده شریانی خوش ییلاق و آنتنی‌های آن شامل نرگس چال، رحیم آباد و کاشیدار از جمله محورهای بود که از غرب، مرکز و شرق استان را این مسوول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر خود به گلستان بازدید کرد و بر استفاده از روکش‌های حفاظتی نوین از جمله چیپ سیل و اسلاری سیل تاکید ویژه داشت.

کسب رتبه نخست بندر بوشهر در ارزیابی شاخص‌های HSE ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از کسب رتبه نخست این اداره در ارزیابی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی، نرگس علیپور رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهردر اینباره گفت: در ارزیابی سالانه اداره کل مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی که در خصوص  عملکرد فعالیت‌ها مرتبط بر اساس الزامات بین المللی و در چهار گروه مدیریت، ایمنی صنعتی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست و بهداشت محیط انجام می‌شود، اداره HSE، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر موفق به کسب رتبه نخست در بین بنادر کشور شد.
علیپور افزود: کاهش حوادث، کاهش سطح ریسک‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ، جنبه‌های زیست محیطی و افزایش ضریب ایمنی از دستاوردهای اجرای الزامات در دامنه کاربرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  است.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی براساس ارزیابی‌های سالیانه، ستاد اجرایی در بنادر را به عنوان یکی از الزامات اصلی  مورد ارزیابی قرار می دهد. که خوشبختانه  اداره HSEمدیریت بحران و پدافند غیر عامل  اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این ارزیابی نیز توانست رتبه نخست را در بین تمامی بنادر کشور به خود اختصاص داد.