اعزام قریب به ۴۰ هزار نفر به حج امسال
اعزام قریب به ۴۰ هزار نفر به حج امسال

گروه اجتماعی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اعزام ۳۹ هزار۶۰۰ نفر از حجاج ایرانی در حج امسال گفت:عملیات اعزام حجاج به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سپرده‌ شده است. محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ابراز امیدواری برای برقراری حج مملو از آرامش برای حجاج ایرانی بیان کرد : برای حج سال […]

گروه اجتماعی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اعزام ۳۹ هزار۶۰۰ نفر از حجاج ایرانی در حج امسال گفت:عملیات اعزام حجاج به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سپرده‌ شده است.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ابراز امیدواری برای برقراری حج مملو از آرامش برای حجاج ایرانی بیان کرد : برای حج سال جاری برنامه ریزی خوبی از سوی سازمان حج و کشور عربستان برای اعزام حجاج انجام شده است و امیدوارم پروازهای حج امسال با هماهنگی ایران ایر، شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی (ره) به خوبی انجام‌ شود.
محمدی بخش در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در سنوات گذشته از سوی کشور عربستان برای مجوزهای پروازی بود، افزود: با رایزنی های متعددی که انجام شده و مکاتباتی که با طرف عربستانی صورت‌ پذیرفته و همچنین استقرار نمایندگانی از سوی ایران، امیدواریم مشکلات به حداقل برسد و پروازها را به موقع انجام دهیم.
وی در ادامه گفت: تعداد حجاج اعزامی در سال پیش رو ۳۹ هزارو ۶۰۰ نفر است و با هماهنگی‌های انجام شده با ایران ایر مقرر شده است بابرنامه ریزی و تمام ظرفیت عملیات حج را به نحو احسنت انجام دهند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد ارائه بهتر خدمات در ایام حج بیان کرد: مدیران فرودگاه‌ها به عنوان مسئول و نماینده اصلی شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی معرفی شده اند و روسای ایران ایر را موظف کردیم که در آن ایام برای پاسخگویی در فرودگاه ها حضور دائمی داشته باشند. ضمن اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در این دوره چهار ابلاغ برای ايران ایر، شرکت فرودگاه ها، فرودگاه امام خمینی وسازمان هواپیمایی صادر کرده و چهار نفر را به عنوان نفر اصلی وستاد حج تعیین کرده است که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود و همچنین سازمان هواپیمایی هم مانند ایام نوروز که قریب به ۲میلیون و پانصدهزار مسافر را جابجا کرده‌اند پاسخگوی مسافران خواهند بود.

ابلاغ پیام مخالفت ایران با هر گونه تحریم صنعت هوانوردی به ایکائو
کاپیتان محمد محمدی بخش همچنین در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی همکاری بخش‌های نظامی-غیرنظامی هوانوردی اظهار داشت: ایران از بدو انقلاب اسلامی مورد تحریم‌های هوایی که مخالف منشور ایکائو، ایمنی و تمامی قوانین و قواعد رسمی دنیاست، قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه با وجود تمامی تحریم‌های ظالمانه حمایت جدی از دستگاه‌های بین المللی نداشته ایم، افزود: انتظار ما از ایکائو به عنوان یک نهاد حاکمیتی و قانون گذار در حوزه هوانوردی، حمایت ویژه در این بخش است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: انتظار ما از این کارگاه آموزشی که یک اقدام شایسته از ایکائو به شمار می‌رود این است که پیام ما مبنی بر اینکه «ایران مخالف هر گونه تحریم بوده و با آغوش باز تعاملات دوجانبه به خصوص در حوزه‌های آموزشی با ایکائو را می‌پذیریم» را به ایکائو منعکس کند.
محمدی بخش با تاکید بر این مطلب که همکاری با سازمان ایکائو باعث توسعه همه جانبه خواهد شد، افزود: شعار ما اجرای ایمنی در همه فعالیت هاست و منشور ایکائو نیز اجرا و تضمین ایمنی در این حوزه است، اما تحریم‌های ظالمانه در بخش غیرنظامی هوانوردی کاملاً مغایر با روح این قوانین است.
وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب ایران صنعت هوانوردی کشورمان در بخش‌های نظامی و غیرنظامی روی پای خودش ایستاده، فعالیت می‌کند و فعالیت خواهد کرد و امروز جوانان ایرانی در حوزه‌های تخصصی عملیات پرواز، تعمیر و نگهداری، رادار و… صنعت را در بالاترین سطح ممکن عملیاتی نگه داشته‌اند و این مهم تنها با تلاش و مجاهدت تمامی همکارانم در عرصه‌های مختلف محقق شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تعامل و همکاری دو بخش نظامی و بازرگانی صنعت هوایی در کشور خاطرنشان کرد: ما فضاهای مشترک متعددی شامل فرودگاه‌ها و مناطق پروازی در جمهوری اسلامی ایران داریم که مورد بهره برداری مشترک بخش نظامی و بازرگانی قرار می‌گیرد و همانگونه که در ابلاغ رئیس جمهور، هیأت دولت و پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اینجانب آمده بر همکاری دو جانبه و توسعه هوانوردی در تمامی ابعاد تاکید شده است و این توسعه محقق نمی‌شود مگر با تعامل، همکاری و اعتماد متقابل.
محمدی بخش هدف این کارگاه را تعامل بیشتر، شناخت بیشتر و ایجاد یک راهبرد جدید در حوزه همکاری‌های دو جانبه عنوان کرد: هرچه ایمنی افزایش یابد توسعه هوانوردی افزایش و موضوع اقتصاد هوانوردی محقق خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در بحران‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، فضای کشور با یک درایت کامل و به نحو احسن مدیریت شده است افزود: این اعتماد عمومی نسبت به صنعت ایران وجود دارد و با استفاده از این اعتماد و با همکاری‌های متقابل، برنامه‌های ده ساله و رهنمودهای صورت گرفته، امیدواریم توسعه هوانوردی در همه بخش‌ها را شاهد باشیم و از ظرفیت‌های متقابل به طور کامل استفاده شود.
وی با بیان اینکه امروز در بخش هماهنگی در بین نیروهای مسلح، پدافند، رادار و کنترل فرودگاه‌ها هیچ محدودیت و مشکلی وجود ندارد خاطرنشان کرد: پیام روشن این جلسه برای دنیا این است که فضای کشور ما، ایمن و امن است و برای همکاری به منظور توسعه هرچه بیشتر در بخش هوانوردی کشور آمادگی داریم.