اعلام رتبه بندي فرودگاه‌ها توسط سامانه پايش کيفيت خدمات فرودگاهي
اعلام رتبه بندي فرودگاه‌ها توسط سامانه پايش کيفيت خدمات فرودگاهي

  مدير راهبري مرکز ايمني، عمليات اضطراري و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهي از ثبت و جمع آوري بيش از يک ميليون و هفتصد هزار بازخورد از سوي مسافران در فرودگاه‌هاي کشور توسط سامانه جامع و هوشمند پايش کيفيت خدمات فرودگاهي در شش ماه نخست سال جاري خبر داد. مجتبی رنجبر ضمن اعلام این خبر […]

 

مدير راهبري مرکز ايمني، عمليات اضطراري و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهي از ثبت و جمع آوري بيش از يک ميليون و هفتصد هزار بازخورد از سوي مسافران در فرودگاه‌هاي کشور توسط سامانه جامع و هوشمند پايش کيفيت خدمات فرودگاهي در شش ماه نخست سال جاري خبر داد.
مجتبی رنجبر ضمن اعلام این خبر گفت: پایش مستمر و هوشمند کیفیت خدمات و سرویس‌ها در فرودگاه‌های کشور با تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی صورت می‌گیرد.
مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی افزود: این سامانه جامع با استفاده از کنسول‌های کلیدی، لمسی و دیجیتالی نصب شده در ترمینال‌های مسافری فرودگاه‌ها و همچنین درگاه‌های نرم افزاری و وب سایت‌های فرودگاه‌های کشور از آغاز پروژه در ابتدای سال جاری تا کنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار بازخورد اعلام شده توسط مسافران را ثبت کرده است.
وی با بیان اینکه سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در دو حوزه «کیفیت خدمات فرودگاهی» و «امکانات سالن های فرودگاه» به جمع آوری بازخوردهای مسافران می‌پردازد، گفت: این سامانه در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ نیز، ۶۵۰ هزار بازخورد از سوی مسافران در فرودگاه های کشور ثبت کرده است.
رنجبر ادامه داد: موضوع “کیفیت خدمات فرودگاهی” در زمینه‌هایی همانند امکانات سالن‌های فرودگاه، کیفیت پذیرش مسافر و بار، نحوه برخورد کارکنان، آراستگی و راحتی در فرودگاه، سرویس های اطلاع رسانی، مدت زمان انتظار پذیرش، نحوه دسترسی به فرودگاه، وضعیت پارکینگ فرودگاه، اقدامات مقابله با شیوع کرونا و … مورد ارزیابی مسافران قرار می‌گیرد.
به گفته وی؛ این سامانه در حوزه «امکانات سالن های فرودگاه» به بررسی مواردی همچون اینترنت، محل شارژ، چرخ دستی و ویلچر، آب آشامیدنی، تلویزیون، محل بازی کودکان، عابر بانک، اتاق سیگار، صندلی انتظار، بسته بندی بار، غرفه‌های فروشگاهی، رستوران و فست فود، نمازخانه، سرویس‌های ترمینالی و … می‌پردازد.
مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در ادامه به رتبه بندی فرودگاه‌های کشور در دو بخش کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالن‌های فرودگاه پرداخت و گفت: با توجه به اطلاعات دریافتی در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، موفق ترین فرودگاه‌ها در زمینه کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی از نظر مسافران به شرح ذیل است:
فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و تبریز(امکانات سالن های ترمینال)، فرودگاه‌های اصفهان، بندرعباس و اهواز (کیفیت پذیرش مسافر/ بار)، فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و زاهدان(نحوه برخورد کارکنان)، فرودگاه‌های مهرآباد مشهد، یزد( آراستگی و راحتی در فرودگاه)، فرودگاه‌های مشهد، بندرعباس و زاهدان( سرویس‌های اطلاع رسانی)، فرودگاه‌های مهرآباد، اهواز و یزد( زمان انتظار پذیرش)، فرودگاه‌های تبریز، مهرآباد، شیراز(اقدامات مقابله با شیوع کرونا)، فرودگاه‌های اصفهان، یزد و مهرآباد(وضعیت پارکینگ فرودگاه) و فرودگاه‌های تبریز، شیراز و اهواز(نحوه دسترسی به فرودگاه) جزء فرودگاه‌های منتخب بودند.
وی همچنین به ارائه نتایج حاصل از پایش رضایتمندی مسافران در رابطه با امکانات سالن‌های فرودگاه‌ها در تابستان پرداخت و گفت: در ارائه اینترنت فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان و مشهد ، در پخش برنامه‌های تلویزیونی، فرودگاه‌های تبریز، مهرآباد و زاهدان، در محل شارژ، فرودگاه‌های مهرآباد، بندرعباس و شیراز، در ارائه چرخ دستی و ویلچیر، فرودگاه‌های مشهد، مهرآباد و یزد، در ارائه صندلی انتظار، فرودگاه‌های یزد، زاهدان و مشهد، در ارائه آب آشامیدنی فرودگاه‌های اصفهان، شیراز، مهرآباد، در استقرار عابر بانک، فرودگاه‌های شیراز، اهواز و تبریز، در بسته‌بندی بار فرودگاه‌های تبریز، اهواز، بندرعباس، در استقرار غرفه‌های فروشگاهی فرودگاه‌های اصفهان، مهرآباد و بندرعباس، در بخش رستوران و فست فود، فرودگاه‌های مهرآباد، زاهدان، اهواز، در بخش نمازخانه فرودگاه‌های مهرآباد، یزد، مشهد و در بخش سرویس های بهداشتی فرودگاه‌های مشهد، اصفهان و تبریز به عنوان فرودگاه‌های منتخب معرفی شدند.
رنجبر اظهار داشت: این دفتر با همکاری مدیران فرودگاه‌های کشور در ماه های آینده نیز کماکان و به طور مستمر به جمع آوری بازخوردهای مسافران در فرودگاه‌های کشور به ویژه فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس، یزد، زاهدان و …پرداخته و با اندازه گیری شاخص رضایت، بهره گیری از گزارش‌ها و بررسی، آنالیز و تحلیل نتایج حاصله از این سامانه نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود کیفیت سرویس‌ها و خدمات فرودگاهی منطبق با نظر مسافران اقدام می‌کنند.

معاون مهندسی سازمان بنادر خبر داد؛
تعیین تکلیف ساخت ٤٨ فروند شناور در قالب طرح تحول صنایع دریایى
عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه ساخت ٤٨ فروند شناور از طرح تحول صنایع دریایى، تعیین تکلیف شده است، گفت: فرآیند مناقصه ٥ شناور راهنمابر شمال، ٥ شناور آتشخوار متوسط و ٧ شناور آتشخوار بزرگ در حال طى شدن است.
محمدرضا اله یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با برنامه‌ریزی صورت گرفته به منظور تامین تجهیزات استراتژیک مورد نیاز بنادر در قالب طرح تحول صنعت دریایی، اظهار داشت: قرارداد ساخت ۳۲ فروند شناور و ۵ فقره قرارداد تولید بار اول در شش ماهه نخست سال جاری از سوی سازمان بنادر، منعقد شده است.
وى ادامه داد: در راستای طرح تحول صنایع دریایی کشور، تامین تجهیزات دریایی مورد نیاز از طریق صنایع دریایی داخلی کشور در دست اقدام است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا سال ۱۴۰۲، تجهیزات مختلف و مشخصی آماده تحویل خواهد بود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به تجهیزات دریایی در نظر گرفته شده در طرح تحول صنایع دریایی که تا سال ۱۴۰۲ آماده تحویل خواهند بود اشاره و اعلام کرد: این تجهیزات دریایى شامل، ۲  فروند یدک کش ۶۰۰۰ اسب بخار، ۴ فروند یدک کش ۴۴۰۰ اسب بخار، ۴ فروند یدک کش ۱۸۰۰ اسب بخار، ۲ فروند شناور PSC، ٢ شناور تجسس و نجات، ۱ فروند بویه گذار و ۱ فروند شناور مادرسار است.
اله یار با اشاره به اینکه بخشی از نقش آفرینی این سازمان در حوزه سفارش ساخت ناوگان عملیاتی مورد نیاز خود به تولیدکنندگان داخلی است، یادآورد شد: در قالب طرح تحول صنایع دریایی، برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی در قالب ۸۳ فروند شناور مدنظر قرار گرفته و برآورد ریالی آن بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان است و خوشبختانه سازمان بنادر در سال جهش تولید، بیش از تعهد خود در قالب طرح تحول صنایع دریایی عمل کرد. وى با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ فروند شناور و ۵ فقره قرارداد تولید بار اول،‌ عنوان کرد: در جهت تأمین تجهیزات خدماتی مورد نیاز بنادر تابعه، قراردادهای طراحی و ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر برای بنادر جنوبی، ۱۲ فروند شناور گارد و ۱۵ فروند شناور RIB برای تمامی بنادر با سازندگان داخلی، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ منعقد شده است. اله یار افزود: علاوه بر موارد اشاره شده، ٥ شناور راهنمابر شمال، ٥ شناور آتشخوار متوسط و ٧ شناور آتشخوار بزرگ در حال طى فرآیند مناقصه قرار دارند. وى با تاکید بر ضرورت رفع نیازهای داخلی در بخش تجهیزاتی که تاکنون در داخل کشور نمونه ساخت نداشته اند و از خارج از کشور تامین شده اند، اظهار داشت: به همین منظور قرارداد ساخت ۲ دستگاه فرستنده ناوتکس، ۱۰ دستگاه مدولاتور و ۱۰ دستگاه مادربرد جهت سامانه VTS  بنادر، ساخت یک دستگاه رادار تحلیل موج، طراحی و ساخت سامانه غلظت سنج لایروب‌ها و ساخت یک دستگاه ریچ استکر منعقد شده است.