افتتاح ۵۱۵۱ طرح در «هفته دولت» در استان
افتتاح ۵۱۵۱ طرح در «هفته دولت» در استان

é کرمانشاه – الهه فرهادی استاندار کرمانشاه از افتتاح ۵۱۵۱ پروژه اقتصادی و عمرانی طی هفته دولت در سطح استان خبر داد. بهمن امیری مقدم در نشست خبری عصر روز (۳۱ مرداد) به مناسبت هفته دولت از افتتاح ۵۱۵۱ طرح در هفته دولت خبر داد و افزود: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱۶۶ […]

é کرمانشاه – الهه فرهادی

استاندار کرمانشاه از افتتاح ۵۱۵۱ پروژه اقتصادی و عمرانی طی هفته دولت در سطح استان خبر داد.

بهمن امیری مقدم در نشست خبری عصر روز (۳۱ مرداد) به مناسبت هفته دولت از افتتاح ۵۱۵۱ طرح در هفته دولت خبر داد و افزود: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱۶۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: از این تعداد طرح ۴۹۰۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۹۳ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی و ۲۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۴ میلیارد تومان در حوزه عمرانی است.
امیری مقدم خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال مستقیم ۶۵۳۵ نفر در استان فراهم می‌شود.
استاندار کرمانشاه افتتاح باند دوم جاده کرمانشاه-کامیاران، بهسازی و بهره برداری از جاده حمیل به اسلام آبادغرب، آبرسانی به شهر پاوه از روستای هانی کوان، بهره برداری از فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر و گازرسانی به برخی روستاهای استان را از جمله طرح‌های عمرانی افتتاحی در این هفته عنوان کرد.
مصوبات سفر رییس جمهور فردا ابلاغ می‌شود
امیری مقدم در ادامه از دولت سیزدهم به عنوان دولت خدمتگزار یاد کرد و افزود: بزرگترین سرمایه این دولت اعتماد مردم است و با اقدامات صورت گرفته دراین دولت این اعتماد بیشتر هم خواهد شد. استاندار کرمانشاه دولت سیزدهم را دولت مردمی عنوان کرد و افزود: درتمام دولت‌های گذشته سابقه نداشته که رییس جمهور در کمتر از یک سال از تمام استان‌های کشور بازدید و مصوباتی را برای پیشرفت آنها داشته باشد. وی افزود: مصوبات دولت عملا تمام استان‌ها را به کارگاه‌های عملیاتی تبدیل کرده و بسیاری پروژه‌های عمرانی فعال شده است.
استاندار کرمانشاه گفت: مصوبات دولت برای استان کرمانشاه نیز فردا رسما ابلاغ شده و در ادامه برش شهرستانی آن تهیه شده و به همه شهرستان‌ها و ادارات استان ابلاغ می‌شود. وی افزود: تمامی شهرستان‌ها باید یک ستاد عملیاتی تشکیل داده و مصوبات سفر را به دقت اجرایی کنند.
امیری مقدم گفت: همه مدیران باید تلاش کنند تمام استان طعم شیرین مصوبات سفر را بچشند و قطعا با اجرای این مصوبات تحول خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

é “قطار شهری” آیینه دق مردم کرمانشاه شده است
استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اجرای دقیق پروژه‌های استان گفت: در این زمینه سامانه‌ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی طراحی کرده‌ایم که تمام اطلاعات پروژه‌ها، اعتبارات و برنامه زمانبندی آنها در آن درج می‌شود.
وی افزود: بر اساس اطلاعات این سامانه چنانچه پیشرفت پروژه‌ای مطابق با برنامه زمانبندی نباشد، سامانه هشدار خواهد داد و به سرعت باید روند پروژه بررسی شده و مشکلات آن احصا و در سریعترین زمان ممکن رفع شود.
امیری مقدم گفت: واقعا قابل قبول نیست برای افتتاح یک سد ۱۴ سال زمان سپری شود و این مشکلات باید رفع شود.
استاندار کرمانشاه به پروژه قطار شهری کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: این پروژه عملا آیینه دق مردم کرمانشاه شده و روند آن بیش از حد طولانی شده است. وی افزود: دولت در تلاش است که به سرعت فاز اول این پروژه را به بهره برداری برساند و اعتبار خوبی هم در سفر اخیر هیات دولت به آن اختصاص داده شده است. امیری مقدم خاطرنشان کرد: مرحله دوم واریز اعتبارات سفر به زودی انجام خواهد شد و امیدواریم به سرعت بتوانیم پروژه قطار شهری کرمانشاه را به پیش ببریم. استاندار کرمانشاه گفت: از این پس در سطح استان کلنگ زنی نخواهیم داشت و تنها شروع پروژه خواهیم داشت. وی افزود: قابل قبول نیست که پروژه‌ای کلنگ زنی شود و سالها بعد عملیات اجرایی آن آغاز شود، بنابراین از این به بعد فرهنگ کلنگ‌زنی در سطح استان باید حذف شود.
امیری مقدم گفت: نمونه این کلنگ‌زنی‌های آزاردهنده کلنگ زنی پالایشگاه آناهیتا است که هنوز بعد از ۱۲ سال از کلنگ زنی آن، در این پروژه آجری روی آجر قرار داده نشده است.

 

 

 

استاندار ایلام:
فرایند آماده‌سازی مسیر ایلام به مهران در مرحله آخر است

استاندار ایلام گفت: فرایند آماده‌سازی مسیر ایلام به مهران در مرحله آخر است.
حسن بهرام نیا در جریان بازدید از آخرین مراحل آماده سازی محور ایلام – مهران برای تردد زائرین اربعین، از تلاش شبانه روزی مجموعه دستگاه‌های درگیر درکار چون راه و شهرسازی و راهداری و … دیگر عوامل تقدیر و تشکر کرد و گفت: تأکید رئیس جمهور درخصوص تردد زائرین اربعین بر سه محور مهم سفری راحت، ایمن و ارزان متمرکز است، که خوشبختانه این مهم در حوزه راه باتلاش شبانه روزی ادارات راه و شهرسازی استان، راهداری، مشاورین و پیمانکاران، رانندگان ماشین آلات سنگین راهسازی، کارگران و … در حال تحقق است. استاندار ایلام با عنوان این مطلب که هم اکنون آخرین مراحل احداث قطعات چهار خطه ایلام-مهران چه برای بهره برداری دائم و چه برای عبور اضطراری در حال انجام است، اضافه کرد: به زودی و تا قبل از اربعین این تلاش‌ها به ثمر خواهد نشست و زائرین عزیز به راحتی و ایمن از مرز مهران رهسپار عتبات عالیات می‌شوند. بهرام‌نیا تصریح کرد: در مدت کم با تلاشی جهاد گونه شاهد توسعه مسیرهای اربعین در استان به ویژه محور ایلام – مهران هستیم و این در حالی است که پیمانکاران مطالبات فراوانی در این زمینه دارند و حجم عظیم کارهای انجام شده نشان از مدیریت و دلسوزی و تعصب همه عوامل چه دستگاه اجرایی راه و شهرسازی و راهداری و چه پیمانکاران و مشاورین و همه دست اندرکاران دارد.
استاندار ایلام از زیرساخت‌های اربعین در استان در مسیر ایلام به مهران از جمله ورودی شهر ایلام در میدان ارغوان، بازدید از تونل‌های شماره ۱ و ۲ مسیر ایلام به مهران، پل کنجان چم، پل صلواتی، مانیتورینگ اربعین، پارکینگ بزرگ اربعین و … پایانه مرزی مهران بازدید بعمل آورد و از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفت و دستورات لازم در جهت رفع موانع پیش رو صادر نمود.

 

استاندار بوشهر:
موازی‌کاری از آسیب‌های حوزه اشتغال خرد در استان بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: موازی‌کاری از آسیب‌های حوزه اشتغال خرد در استان بوشهر است که باید با هم‌افزایی دستگاه‌ها این چالش رفع شود.
احمد محمدی‌زاده در نشست با مدیرعامل بنیاد علوی اظهار داشت: توسعه اشتغال در استان بوشهر به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار است و پیگیری فراوانی در این زمینه داریم.
وی به وجود برخی مشکلات در زمینه اشتغال خرد در استان اشاره کرد و افزود: موازی کاری در زمینه اشتغال خرد به عنوان یکی از مسائل اساسی محسوب می‌شود و نیاز است که هم‌افزایی لازم در این زمینه انجام شود.
استاندار بوشهر یکی از مهمترین مطالبات مردم را تأمین اشتغال پایدار عنوان کرد و ادامه داد: برنامه مشترک استانی دو ساله در حوزه خدمات با بنیاد علوی تدوین شود تا نقشه راهی برای چهارچوب همکاری مشترک ما باشد.
وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری دانست و افزود: در استان بوشهر تجربه موفق در حوزه پرورش جلبک در منطقه دهرود وجود داشته است و باید این صنعت گسترش پیدا کند. محمدی‌زاده تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در دشتستان وجود دارد که از جلبک مواد آرایشی تولید می‌کند که از بنیاد می‌خواهیم حمایت‌های لازم را انجام دهند.
در ادامه این نشست خاوئی مدیرعامل بنیاد علوی قول مساعدت در این طرح را داد و در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌های مشترک بنیاد علوی و استانداری بوشهر در حوزه اشتغال، مسکن، جهیزیه و … به امضا رسید.

 

 

استاندار گلستان:
۳۲۱۵ طرح و پروژه طی هفته دولت در گلستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود
استاندار گلستان گفت: سه هزار و ۲۱۵ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی طی هفته دولت در گلستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
علی محمد زنگانه، در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: در هفته دولت سه هزار و ۲۱۵ طرح و پروژه عمرانی به مبلغ ۹ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.
استاندار گلستان افزود: از این تعداد پروژه، دو هزار و ۸۴۰ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح شده و عملیات اجرایی ۳۷۵ پروژه هم آغاز خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خبرنگاران در جنگ روایت‌ها، افسران خط مقدم هستند و از زحمات آنها در این قرارگاه تشکر می‌کنم.
زنگانه بیان کرد: سرانه تولید گلستان نصف میانگین کشوری است و جزو پنج استان آخر هستیم که زیبنده استان و مردم نیست.
وی ادامه داد: برای خروج از این وضعیت چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین شده و رسیدن به این امر، همت همگان را می‌طلبد و باید سرمایه گذاری افزایش یابد.
طبق گفته وی تولید ناخالص استان باید از ۵۶ همت به ۱۱۲ همت برسد که لازمه آن ۲۲۴ همت سرمایه گذاری است.
استاندار گلستان گفت: دولت گام بلندی را در این راستا برداشته و ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر در بخش عمرانی، تسهیلات قرض الحسنه، منابع داخلی بانک‌ها و مصوبات ارزی است.

استاندار البرز:
شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری امتیاز ویژه‌ای دهند
استاندار البرز با بیان اینکه مشکلات تعاونی‌های مسکن احصا و رسیدگی می‌شود، گفت: شهرداری‌ها باید امتیازهای ویژه‌ای برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری بدهند.
مجتبی عبداللهی در اولین جلسه قرارگاه مسکن استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: قرارگاه‌ها اهداف مهمی را دنبال می‌کنند برای تحقق آنها اقدامات ویژه ای در مدت زمان کوتاهی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از این اهداف، پیگیری برای تأمین مسکن محرومان است از این رو کمیته مسکن محرومان ذیل قرارگاه تشکیل می‌شود.
عبداللهی گفت: تعاونی‌های مسکن ادارات و دستگاه‌ها باید تشکیل شوند و اگر موانعی دارند، نسبت به حل آنها اقدام شود.
وی افزود: باید ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای و ساخت و سازهای مربوطه در دستور کار قرار گیرد.
عبداللهی گفت: مهمترین رویکرد اجرای نهضت ملی مسکن در استان، ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است.
وی افزود: باید مردم را برای این منظور ترغیب و تشویق کنیم و از سازندگان مطرح و خوشنام جهت اجرای طرح استفاده شود.
استاندار البرز گفت: شهرداری‌ها باید امتیازهای ویژه‌ای برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری بدهند.
وی افزود: ضرورت دارد طبق منویات مقام معظم رهبری در ساخت و سازها معماری ایرانی اسلامی اجرایی شود.
عبداللهی گفت: از سوی دیگر باید به مشکلات مسکن‌های مهر و تأمین زیرساخت‌های لازم برای رفاه ساکنان، رسیدگی ویژه شود.
وی افزود: اجرای مرحله به مرحله نهضت ملی مسکن باید تحت نظر نظام مهندسی استان صورت گیرد.

احکام هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان صادر شد
احکام هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان صادر و در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اعضای هیات مدیره تحویل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، با استناد به نتایج مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۲/۳/۱۴۰۱ در خصوص استعفای هیات مدیره و رای اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان مبنی بر ابقای اعضای هیات مدیره تا پایان دوره جاری ۲۷/۳/۱۴۰۲ و با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۶/۴/۱۴۰۱ موضوع ماده ۲۹ اساسنامه توسط اعضای هیات مدیره و آگهی ثبت تغییرات مورخ ۱۲/۵/۱۴۰۱ احکام اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات صادر شد.
گفتنی است: بر اساس حکم فوق اشرف پورباقری بعنوان رئیس هیات مدیره، علی اکسیر بعنوان مدیرعامل و خزانه‌دار، یعقوب دبیری نژاد بعنوان نایب رئیس، سعیده دبیری‌نژاد بعنوان منشی، غلامحسین عطایی دریایی، معصومه قاسمی و سید مهدی موسوی بعنوان عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان منصوب شدند.

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت روز پزشک و روز داروساز
دکتر فرهاد غلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی پیامی روز شهریور ( روز پزشک) و پنجم شهریور روز داروساز را تبریک گفت
در متن پیام آمده است:
طبابت حرفه‌ای مقدس و برگرفته از سرشت پاک انسان‌هایی است که با اوج به قله کرامت، مظهر اسماي والاي الهي همچون طبيب، شافي و عليم هستند.
یکم شهریورماه؛ زادروز طبیب حاذق و نامدار” بوعلی سینا” و پنجم شهریور ماه؛ زادروز دانشمند بزرگ “زکریای رازی” ، فرصتی است ارزشمند و مغتنم تا از ایثار و مجاهدت سپید جامگانی که با دم مسیحایی خویش روح تازه در کالبد بیماران می دمند به شایستگی یاد کنیم.
ضمن تبریک روز پزشک و داروساز و با تشکر و قدردانی ازخدمات صادقانه و خالصانه تمامی پزشکان و داروسازان معزز و ارجمند استان مازندران به ویژه در بحران همه گیری کرونا، از درگه خداوند متعال، سلامتی، شادکامی و توفیق روز افزون تان را خواستارم و به روح پاک طبیبان شهید و درگذشته درود می فرستم.