مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در نشست هم اندیشی با ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس انجمن داروسازان استان گیلان گفت: حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است. محمد مهدی ناصحی در نشست هم اندیشی، با ریاست و معاونین دانشگاه علوم […]
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در نشست هم اندیشی با ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس انجمن داروسازان استان گیلان گفت: حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است.
محمد مهدی ناصحی در نشست هم اندیشی، با ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس انجمن داروسازان استان گیلان، از افزایش حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم خبر داد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، در این نشست با بیان اینکه پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیک سلامت و نظام پرداخت اجزای اصلی نظام سلامت هستند افزود: دولت سیزدهم به سلامت جامعه و بخش درمان توجه ویژهای دارد و تشکیل صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج گامی بزرگ در راستای کاهش دغدغههای مردم در زمینه درمان بوده است. ناصحی تصریح کرد: موضوع پیشگیری و درمان یک مقوله جدی است و نباید فعالیت جزیره ای بین دستگاه های مختلف صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات گام مهمی در حوزه سلامت است، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در این دولت ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در راستای شاخصهای ارزشمند حوزه سلامت است و تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان در این زمینه اعتبار تخصیص داده شده و امیدواریم بتوانیم هزینههای تحمیلی به این گروه از بیماران را کاهش داد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در صندوق بیماران خاص و صعبالعلاج در مرحله اول بسته های خدمتی ۲۷ بیماری از ۴۴ بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه های الکترونیک بارگذاری شده است. وی افزود: در کمیسیون استانی بیماران خاص، ما بیش از صد بیماری نادر، خاص و صعب العلاج را پیش بینی کردیم که در کمیته های استانی بررسی شود و مبالغ مورد نیاز بیماران را پرداخت کند. ناصحی با بیان اینکه هدف اصلی سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان است، اظهار داشت: در سالهای اخیر مشاهده میکنیم که بیمه سلامت به جایگاه اصلی خود نزدیکتر شده است. اما هنوز جا دارد که کمیت و کیفیت خدمات بیمه برای افزایش رضایتمندی مردم ارتقاء پیدا کند. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدواریم با اجرای کامل نظام ارجاع و پزشکی خانواده، پرداختی از جیب مردم بسیار کاهش پیدا کرده و ارائه کیفیت در خدمات سلامت در اولویت قرار بگیرد.