افزایش حمایت از واحدهای آسیب‌دیده کرونا در اردبیل بازبینی می‌شود
افزایش حمایت از واحدهای آسیب‌دیده کرونا در اردبیل بازبینی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: آخرین وضعیت واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل و میزان مشمولیت حمایت‌های مالی آن‌ها به صورت دقیق بررسی و بازبینی می‌شود. اکبر بهنام‌جو در این باره اظهار کرد: با شناسایی کارشناسی و با توجیه منطقی ضرورت‌های کمک به واحدهای آسیب دیده این پیشنهادات با ارائه به ستاد ملی و کسب مصوبه از […]

استاندار اردبیل گفت: آخرین وضعیت واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل و میزان مشمولیت حمایت‌های مالی آن‌ها به صورت دقیق بررسی و بازبینی می‌شود.
اکبر بهنام‌جو در این باره اظهار کرد: با شناسایی کارشناسی و با توجیه منطقی ضرورت‌های کمک به واحدهای آسیب دیده این پیشنهادات با ارائه به ستاد ملی و کسب مصوبه از این محل عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به آسیب کرونا به واحدهای صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصادی اضافه کرد: حوزه گردشگری از سال ۹۸ تا به امسال به طور کامل آسیب دیده و لازم است در مصوبات پیشنهادی لحاظ شود.
استاندار اردبیل همچنین افزود: شهرستان بیله سوار و دیگر شهرستان‌های هدف گردشگری استان از محل کرونا آسیب زیادی متحمل شده اند و لازم است تصویب مصوباتی برای حمایت از این مناطق پیشنهاد شود.
بهنام جو حمایت‌های بیمه‌ای، مالیات، تسهیلات برای سرمایه در گردش و بازسازی و مرمت واحدهای آسیب دیده گردشگری را از جمله موارد مهم برای بررسی عنوان کرد.
وی به حمایت‌های انجام گرفته از واحدهای آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: مجوز بخشودگی ۱۰ درصدی مالیاتی که برای واحدهایی که تا ۳۵ درصد آسیب دیده اند در ۳۶ قسط دریافت می‌شد که بازپرداخت آن‌ها تبدیل به ۶۰ قسط شده است.
این مسئول افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای گردشگری استان تسهیلات حمایتی کرونا را آخر سال دریافت کرده اند، لازم است استمهال بازپرداخت آن با توجه به تعطیلی کرونایی پیشنهاد شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
بیماران بخش داخلی کرمانشاه به بیمارستان امام خمینی(ره)مراجعه کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به اختصاص کامل بیمارستان امام رضا(ع) به بیماران کرونایی، بیماران بخش داخلی کرمانشاه به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کنند.
محمودرضا مرادی اظهار کرد: تمامی بخش‌های بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: تا اطلاع ثانوی تمامی بیماران داخلی به بیمارستان امام‌خمینی (ره) شهر کرمانشاه مراجعه کنند و بیماران بخش داخلی بیمارستان امام رضا (ع) نیز به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اتخاذ شده است.
مرادی گفت: مردم استان کرمانشاه باید با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر از پیک پنجم با کمترین میزان جانباخته و مبتلا عبور کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد؛
توزیع ۴۵۰ بسته مواد غذایی میان مددجویان بهزیستی کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: همزمان با عاشورای حسینی ۴۵۰ بسته مواد غذایی میان مددجویان بهزیستی شهرستان کرمانشاه توزیع شد.
فرحناز محمدی اظهار کرد: ۴۰ بسته مواد غذایی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان گیلانغرب توزیع شد.
وی افزود: بسته‌های معیشتی مذکور از محل کمک خیرین شهرستان گیلانغرب و مشارکت‌های مردمی میان مددجویان نیازمند و زیر حمایت مرکز مثبت زندگی این شهرستان به مبلغ ۶۰ میلیون ریال توزیع شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در عاشورای حسینی ۲ هزار پرس غذای گرم به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال توسط یکی از خیران شهرستان قصرشیرین طبخ و میان مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان توزیع شد.
وی افزود: همزمان با عاشورای حسینی ۱۲۰ بسته مواد غذایی شامل برنج و گوشت قرمز میان مددجویان بهزیستی شهرستان هرسین به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال توسط یکی از خیرین این شهرستان توزیع شد.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در عاشورای حسینی ۴۵۰ بسته مواد غذایی و گوشت توسط خیرین میان مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهرستان کرمانشاه توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛
توزیع ۳۵۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان ایلامی
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در دهه اول محرم سه هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.
قنبر موسی‌نژاد بیان کرد: در دهه اول محرم و در قالب برنامه اطعام حسینی بیش از ۶۱ هزار پرس غذا در بین مددجویان و نیازمندان این استان توزیع شده است.
وی افزود: تمامی اقلام مورد نیاز برای تهیه غذای گرم توزیع شده بین نیازمندان با مشارکت این نهاد، مراکز نیکوکاری و کمک‌های خیرین تهیه شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه با عنوان اینکه از ابتدای محرم تعداد ۲۸ آشپزخانه و ۲۷ محل توزیع سبدهای غذایی با مشارکت امداد و مراکز نیکوکاری فعال شده است، گفت: این مراکز به منظور دریافت کمک‌های مردمی تا پایان ماه صفر آماده دریافت کمک‌های مردم نیکوکار این استان هستند.
ساعت کاری ادارات چهارمحال و بختیاری به حالت عادی بازمی‌گردد
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت کار ادارات این استان از اول شهریورماه ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است.
سعید رئیسی اظهار کرد: از تاریخ ۱۷ تیرماه به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها، ساعت کار ادارات چهارمحال و بختیاری تغییر کرد.
وی ادامه داد: با تصمیمات اتخاذشده ساعت کار ادارات چهارمحال و بختیاری از روز اول شهریورماه به حالت عادی برمی‌گردد و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از اول شهریورماه روزهای پنجشنبه تعطیل نیست، عنوان کرد: کارمندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار حاضر شوند.
رئیسی تصریح کرد: به دلیل شرایط بحرانی کرونا در استان چهارمحال و بختیاری بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا نحوه فعالیت کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها یک‌سوم ظرفیت است.