مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در نشست هماهنگی گذر از پیک با محوریت بررسی اقدامات حوزه بهره برداری این شرکت گفت :یکی از اصلیترین دغدغههای شرکت توزیع برق مازندران در حوزه بهره برداری، کاهش مدت زمان خاموشی برای مشترکین است. سید کاظم حسینی کارنامی اظهار داشت: توسعه و ارتقاء سامانه اتوماسيون شبکه توزیع برق شامل […]
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در نشست هماهنگی گذر از پیک با محوریت بررسی اقدامات حوزه بهره برداری این شرکت گفت :یکی از اصلیترین دغدغههای شرکت توزیع برق مازندران در حوزه بهره برداری، کاهش مدت زمان خاموشی برای مشترکین است.
سید کاظم حسینی کارنامی اظهار داشت: توسعه و ارتقاء سامانه اتوماسيون شبکه توزیع برق شامل راهاندازی نرمافزار SCADA ، نصب کلیدهای کنترل از راه دور به منظور مانیتورینگ و کنترل شبکه، نصب دستگاههاي CarPC مطابق با طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات شبکه (هما)، توسعه به كارگيري تلفنهاي تحت شبكه (IP Phone)، «رؤيت پذيري» نيروگاههاي توليد پراكنده، پيگيري پروژههاي ايجاد قدرت مانور و خروجي فيدر، پيگيري اجراي پروژههاي توسعه فيدر از مهمترین اقدامات شرکت در جهت کاهش خاموشیها و افزایش رضایتمندی مشترکین است.
وی در ادامه با اشاره به راهاندازي و يكپارچهسازي مركز تماس جهت پاسخگویی بهتر به مشترکین محترم استان گفت: در مواقع بحران اعم از شرایط نامساعد جوی، طوفان و یا خاموشیهای ایام پیک بار، تماس مشترکین با مراکز ۱۲۱ به طور قابل توجهی افزایش مییابد که این موضوع با توجه به محدودیتهای موجود، سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری به تنهایی کافی نبوده و با عدم پاسخگویی، طولانی شدن مدت انتظار در صف باعث ایجاد نارضایتی مشترکین گردید.
در این راستا استقرار مرکز تماس تذرو جهت جلوگیری از ترافیک خطوط در مراکز اتفاقات شبکه (۱۲۱) و افزایش سطح پاسخگویی به مشترکین محترم بوده است.
وی تصریح کرد: یکی از سیاستهای کلان شرکت توانیر در سالهای اخیر هوشمندی سازی مراکز اتفاقات شبکه در شرکتهای توزیع برق بوده است که این موضوع در قالب طرح هما در سال ۹۹ در ۲۴ شرکت توزیع برق، از جمله شرکت توزیع برق مازندران اجرایی شده است که از مهمترین مزایای این طرح ارسال سیستمی و خودکار خاموشیها به اکیپ های عملیاتی، مستند سازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه، تکمیل گزارش رفع خاموشیهای فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در نرم افزار توسط اکیپهای عملیاتی بصورت آنلاین، کاهش تماسهای بیسیم اپراتوری، مانیتورینگ لحظهای خودروهای اتفاقات بر روی نقشه، شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه و مشاهده خودروها بر روی نقشه در تلفن همراه توسط مشترکین است .