افزایش ۱۵ برابری پذیرش مهمانان نوروزی در کردستان
افزایش ۱۵ برابری پذیرش مهمانان نوروزی در کردستان

    استاندار کردستان گفت: در تعطیلات نوروزی سال جاری شاهد افزایش ۱۵ برابری پذیرش مهمانان در اماکن اقامتی استان و افزایش ۳۰ درصدی تردد جاده ای بودیم. اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال شاهد افزایش ۱۵ برابری پذیرش مهمانان نوروزی بودیم و ۳۰ درصد افزایش تردد […]

 

 

استاندار کردستان گفت: در تعطیلات نوروزی سال جاری شاهد افزایش ۱۵ برابری پذیرش مهمانان در اماکن اقامتی استان و افزایش ۳۰ درصدی تردد جاده ای بودیم.
اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال شاهد افزایش ۱۵ برابری پذیرش مهمانان نوروزی بودیم و ۳۰ درصد افزایش تردد جاده‌ای داشتیم.
وی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب راه‌های استان خوشبختانه با تمهیدات به عمل آمده شاهد کاهش ۶۵ درصدی تلفات بودیم و در مجموع ۴۰ درصد کاهش سوانح را داشتیم.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: جزو پنج استان کشور با بیشترین آمار کاهشی حوادث جاده‌ای نوروزی هستیم.
زارعی کوشا افزود: نکته اصلی ما شعار سال و تولید مبتنی بر دانش و اشتغال آفرین است و باید منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه امور قرار دهیم.
وی اظهار داشت: باید شرکت‌های دانش بنیان را تقویت کنیم و از لحاظ کمی و کیفی در این خصوص تلاش بیشتری کنیم و دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی را برای اشتغال زایی در استان به کار گیرند.
استاندار کردستان تصریح کرد: ۳۴ هزار شغل متعهد هستیم که در سال جاری ایجاد کنیم و همچنین باید ۸۷ هزار واحد مسکونی در چهار سال دولت ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تمام مدیران و فرمانداران باید زمان ویژه ای را برای ملاقات‌های مردمی اعلام کنند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
خسارت سرمازدگی به باغ‌های پسته کرمان
قابل توجه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خسارات سرمازدگی به باغ‌های پسته کرمان را قابل توجه دانست.
محمد رضا پور ابراهیمی اظهارداشت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد افت ناگهانی دما در استان کرمان بودیم که در نهایت منجر به سرمازدگی شدید باغ‌ها شده است.
وی با اشاره به اینکه کرمان قطب تولید پسته در جهان و ایران است گفت: متأسفانه میزان تولید پسته در استان کرمان در سال جاری کاهش جدی یافته است و بازار ایران در کشورهای مختلف با خطر مواجه شده است که باید با تزریق به موقع پسته به بازار خارجی فرصت‌های را از دست ندهیم.
پور ابراهیمی افزود: کشاورزان نیاز به حمایت جدی از طرف دولت دارند و در این زمینه باید وزارت کشاورزی چاره اندیشی کند.
وی از عدم انجام اقدامات پیشگیرانه گلایه کرد و گفت: خسارت‌ها بسیار سنگین است و باید چاره اندیشی شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:
۷۰ درصد دانش آموزان از کیفیت آموزش مجازی ناراضی بودند

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: بر اساس نظرسنجی و تحقیقات صورت گرفته ۷۰ درصد از دانش آموزان بیان داشته اند که در دو سال اخیر که آموزش مجازی داشتند کیفیت یادگیری آنان بسیار کم بوده است.
علیرضا رحیمی پس از بازدید از بازگشایی مدارس استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مصوب شدن بازگشایی مدارس از روز ۱۴ فروردین ماه، جلسات متعددی در راستای ایجاد مقدمات این کار با حضور مسئولان نواحی و مناطق آموزش و پرورش قم برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به بازگشایی مدارس استان قم از روز یکشنبه بیان داشت: حضور در کلاس‌های درس برای تمامی دانش آموزان الزامی و اجباری است و کلاس‌های درس حضوری حذف شده و در صورتی که دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور پیدا نکنند برای آنان غیبت لحاظ می‌شود.
وی عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی و تحقیقات صورت گرفته ۷۰ درصد از دانش آموزان بیان داشته‌اند که در دو سال اخیر که آموزش مجازی داشتند کیفیت یادگیری آنان بسیار کم بوده است و درک درستی از محتوای درسی نداشتند.
رحیمی با بیان اینکه امید است با برگزاری آموزش حضوری شاهد جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان باشیم افزود: خانواده‌ها نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند و شرایط لازم برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده است.

 

بازدید فرماندار و شهردار قائم‌شهر از ورزشگاه شهید وطنی

جواد مولایی‌ قرا فرماندارشهرستان قائم‌شهر به همراه مهندس کاظم علیپور شهردار قائم‌شهر و معاون عمرانی فرماندار از روند اجرای پروژه چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی بازدید به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قائم‌شهر، ظهر روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ جواد مولایی قرا فرماندار به همراه مهندس کاظم علیپور شهردار قائم‌شهر و معاون عمرانی فرماندار از روند اجرای پروژه چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی بازدید به عمل آوردند.