بررسی قیمت ۲۳ قلم از کالاهای مصرفی خانوار طی یکسال اخیر نشان میدهد از هفته اول اردیبهشت سال گذشته تا روزهای پایانی فروردین امسال قیمت این اقلام منتخب بهطور میانگین ۲۲ درصد افزایش یافته است. در این میان، طی مدت یکسال اخیر از ۲۳ کالای مصرفی منتخب، ۱۴ قلم افزایش قیمت و ۹ قلم […]
بررسی قیمت ۲۳ قلم از کالاهای مصرفی خانوار طی یکسال اخیر نشان میدهد از هفته اول اردیبهشت سال گذشته تا روزهای پایانی فروردین امسال قیمت این اقلام منتخب بهطور میانگین ۲۲ درصد افزایش یافته است. در این میان، طی مدت یکسال اخیر از ۲۳ کالای مصرفی منتخب، ۱۴ قلم افزایش قیمت و ۹ قلم نیز کاهش قیمت را تجربه کردهاند. همچنین در بین کالاهایی که قیمت آنها افزایش یافته، چای خارجی با ۷۱ درصد افزایش رکورددار افزایش قیمتها است. پس از چای خارجی، لوبیا با ۵۵ درصد، عدس با ۵۰ درصد، ماست با ۴۸ درصد، شیر با ۲۸ درصد، گوجه فرنگی با ۲۴ درصد، پنیر با ۲۳ درصد، تخممرغ با ۲۱ درصد، برنج با ۱۵ درصد و گوشت گوسفندی نیز با ۱۱ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشتهاند.
زنده به گور کردن جوجهها، راهی برای رسانهای شدن!
حسن فروزانفر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، در خصوص معدوم سازی جوجه ها، گفت: از آنجایی که مرغداران و جهاد کشاورزی از قبل عید، برای شب عید برنامه ریزی هایی در خصوص تولید جوجه یکروزه کرده بود، این تعطیلی ها برنامه هایشان را بهم زد چرا که با هدف اینکه در عید فروش بالایی خواهند داشت اقدام به جوجه ریزی زیادی کرده بودند. عضو اتاق بازرگانی گفت: نکته قابل تامل این است که باید به روش کاملا حرفه ای تر این کار را انجام می دادند. باید در همان دوره که به شکل تخم مرغ هستند اینها را معدوم می کردند. اینکه گذاشتند به شکل جوجه این موجودات را از بین بردند کاری ناپسند است. فروزانفر گفت: اینکه موجود زنده را در فضای رسانه ای از بین برده اند، تلاش برای رسانه ای شدن است.