رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : عمده تلاشهای انجام گرفته صرف نگهداری و حراست از شبكه راهها، تأمين ايمنی عبور و مرور به منظور حفظ و بهرهبرداری بهينه از سرمايهگذاریهای انجام شده در اين بخش است. محسن یمینی […]
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : عمده تلاشهای انجام گرفته صرف نگهداری و حراست از شبكه راهها، تأمين ايمنی عبور و مرور به منظور حفظ و بهرهبرداری بهينه از سرمايهگذاریهای انجام شده در اين بخش است.
محسن یمینی اظهار داشت: ایمنسازی محورهای استان با توجه به تردد بالا و حضور میلیونی گردشگر و مسافر در استان یکی از برنامههای اصلی و در دست اقدام این ادارهکل است.
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران درباره برنامههای اجرایی ایمنسازی راه های استان افزود: از ابتدای سال تا کنون اقدامات گسترده ای چون ۲۴۱۵ کیلومترخطکشی ، اجراي روشنايي نقطه ای محورها و نقاط پر تصادف در ۲۷ مقطع (بابلسر ۳ مقطع – بابل آمل ۵ مقطع – نکا ۱ مقطع – ساری ۸ مقطع – سوادکوه ۲ مقطع – قائمشهر بهنمیر ۴ مقطع –هراز ۲ مقطع – جویبار ۱ مقطع – چالوس ۱ مقطع)، اجراي روشنايي طولی محورها به طول ۱۸.۶ کیلومتر (نور – کمربندی نوشهر – شیرگاه – کمربندی فریدونکنار– ساری پنبه چوله)،نگهداری روشنایی طولی محورهای استان به طول بیش از ۳۷۵ کیلومتر، نگهداری روشنایی تونلهای استان به طول بیش از ۲۳ کیلومتر، ساماندهی نقاط پرتصادف ۸ نقطه و نصب علايم اخطاری، انتظامی و اخباری بیش از ۷۰۰۰عدد و تعمیر و نگهداری علائم بمیزان ۷۱۰عدد،تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی با اولویت نقاط پرتصادف بیش از ۲۱۷ مترمربع وتعمیر و نگهداری بمیزان ۷۳۲ عدد،اصلاح شیب شیروانی راه ها ۸۵۰ کیلومتر ، تعمیرات و نگهداری گاردریل در محورهای مختلف استان به مقدار بیش از ۱۰ کیلومترگاردریل و بیش از ۱۷ کیلومتر نیوجرسی در جاده های مازندران نصب شد که با اجرای آن شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جادههای این استان بودیم.
وی به تأثیر مثبت اقدامات ایمنسازی راه ها در کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اقدامات ایمنسازی محورها میتوان با بهکارگیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاعرسانی عمومی، آموزش فراگیر و راهنمایی و ارشاد گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.
۶خدمه موتور لنج باری از خطر مرگ نجات یافتند
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام موفقیت آمیز عملیات نجات جان ۶ خدمه موتور لنج باری خبر داد.
محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: در پی اعلام کشتی جیپسامکو در خصوص رویت یک عدد شناور بقا در ابهای خلیج فارس بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد و شناور ناجی ۲۰ به موقعیت اعزام گردید.
قاسمی افزود: شناور ناجی با حضور به موقع در مختصات اعلام شده و رویت شناور بقا توانست هر ۶ خدمه موتور لنج مغروقه را به سلامت تحویل گرفته و در اسکله پارس تحویل مسئولین مربوطه نماید.
وی اضافه کرد: بنابر اظهارات نجات یافتگان شناور مضطر موتورلنج باری بشماره ثبت۱۷۳۴۵ در حال دریانوردی از دبی به بندر ریگ بوده که بعلت آبگرفتگی شدیدناگهانی غرق شده است.
هدف از معرفی کریدور ترکیه-چین کمرنگ کردن خطآهن خواف-هرات بود
یک منبع آگاه با بیان اینکه کریدور میانی خزر که از ترکیه هم عبور میکند و به چین میرسد کریدور ریلی تازهای نیست و پارسال ۲۰ قطار از همین مسیر عبور کرد، گفت: برجسته کردن این کریدور بلافاصله پس از افتتاح خطآهن خواف-هرات برای کمرنگ کردن این مسیر بود.
به گزارش فارس، این منبع آگاه درباره راهاندازی قطار باری بین ترکیه و چین و مسیر میانی خزر اظهار داشت: محور ترانزیتی ریلی ترکیه – چین (استانبول – شیان) از گذشته هم فعال بوده و موضوع تازهای نیست، از همین کشور ترکیه در سال ۲۰۱۹ قطار از این کریدور میانی خزر و از طریق تونل زیر آبی «مارمارای» عبور کرد.
وی اضافه کرد: این قطاری که در آذرماه از خط میانی خزر عبور کرد و به چین رفت، اولین قطار نبود که در آن مسیر عبور کرد، بلکه اولین قطاری بود که از ترکیه در این مسیر شروع به حرکت کرد.
تاکنون ۲۰ قطار از کریدور میانی خزر عبور کرده است
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۰ قطار از کریدور میانی دریای خزر عبور کرده است، گفت: سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد ۱۵ هزار TEU کانتینر از این مسیر عبور کرد همچنین سال ۲۰۱۹ تعداد ۳۰ هزار TEU کانتینر از این مسیر ترانزیتی عبور کرد، اما امروز رسانههای ترکیه به دلایلی این مسیر ترانزیتی را برجسته کردند، ضمن آنکه در داخل هم برخی کارشناسان و رسانهها انگار تلاش در معرفی جذابیت این خط ریلی دارند و ناغافل مدعی حذف ایران از این مسیر ترانزیتی میشوند.
معرفی کریدور ترکیه با هدف کمرنگکردن خطآهن خواف-هرات بود
به گفته این منبع آگاه، در واقع امسال بلافاصله پس از افتتاح خطآهن خواف-هرات، کشور ترکیه این خط ترانزیتی را برجسته کرد؛ خطآهن خواف – هرات ما به عنوان نقطه قوت ترانزیت ریلی محسوب میشود و آنها بدین ترتیب مسیر میانی خزر را برجسته کردند تا وضعیت خطآهن خواف – هرات را تحت تأثیر قرار دهند.
قطار بین ایران و چین دو سر بار است
وی اظهار داشت: پارسال برای اولین بار قطار چین دو سر بار شد یعنی از آن طرف کانتینر به ایران آمد و از این طرف ما گچ به چین فرستادیم؛ بنابراین ما با چین، ارتباط در کریدور جنوب دریای خزر را داریم که البته در دوران کرونا غیرفعال شد، اما به زودی راهاندازی میشود؛ برخی مسایل قابل طرح نیست، به هر حال دشمن به دنبال تحریم ۱۰۰ درصدی ما است، به همین دلیل برخی مسایل بینالمللی اعلام نمیشود تا کارشکنی از سوی دشمن صورت نگیرد.
به گفته وی دنیا براساس منافع ملی و پول کار میکند، آنها حاضر هستند اگر تعرفه عبور برایشان ارزان باشد و از کشور دشمن هم عبور کنند.
نخستین قطار باریِ ترکیه در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۲۰ و در آذر ۱۳۹۹ عازم چین شد، این قطار که حامل محصولات صادراتیِ ترکیهای بود، در تاریخ مذکور از مقصد استانبول حرکت و با پیمودن ۸۶۹۳ کیلومتر و عبور از پنج کشور (ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و چین) پس از ۱۲ روز به استان «شیان چین» رسید.