امنیت بخشیدن به روابط مالی، مهم ترین دستاورد قانون جدید چک
امنیت بخشیدن به روابط مالی، مهم ترین دستاورد قانون جدید چک

  مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر با تاکید بر اینکه شاهد سیطره قوانین برای استفاده درست از خدمات بانکی هستیم، گفت: امنیت بخشیدن به روابط مالی مهم ترین دستاورد قانون جدید چک بوده است. علی اصغر غلامی با بیان اینکه اجرای قانون جدید چک در مدت زمان کوتاه، اقدامی جهادی و شایسته تحسین […]

 

مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر با تاکید بر اینکه شاهد سیطره قوانین برای استفاده درست از خدمات بانکی هستیم، گفت: امنیت بخشیدن به روابط مالی مهم ترین دستاورد قانون جدید چک بوده است.

علی اصغر غلامی با بیان اینکه اجرای قانون جدید چک در مدت زمان کوتاه، اقدامی جهادی و شایسته تحسین از سوی شبکه بانکی کشور بود، افزود: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در اجرای درست این قانون، آگاه سازی شهروندان و مشتریان بانک ها از روزهای ابتدایی بود.

وی با تاکید بر اینکه قانون جدید چک یک مطالبه عمومی بود که پس از سال ها اجرایی شده است، تصریح کرد: البته این مهم درست زمانی اتفاق افتاد که شبکه شعب بانک ها درگیر عوارض ناشی از شیوع وروس کرونا بودند؛ اما شاهد بودیم روح این قانون به درستی اجرا و مورد استقبال گسترده هموطنان و به خصوص فعالان اقتصادی قرار گرفت.

غلامی با اشاره به اینکه قانون جدید چک از جهت های مختلف مورد توجه است، ادامه داد: در همین راستا می توان به کنترل و جلوگیری از مفاسد در معاملات، افزایش سلامت نقل و انتقال مالی، جلوگیری از پولشویی، شناسائی و ساماندهی وضعیت اعتباری مشتریان بانک ها، زمینه سازی بانک برای احراز ظرفیت و اهلیت مشتریان برای اعتبار سنجی دقیق تر در اعطای تسهیلات، تعهدات و خدمات بانکی و … اشاره کرد.

مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر عنوان کرد: از دیگر موارد مهم قانون اصلاح صدور چک «مسدود سازی وجوه حساب صادرکنندگان چک های برگشتی در بانک ها» است که به تازگی اجرایی شده و قطعا می تواند اعتبار کامل را به این ابزار معامله مهم در کشور بازگرداند.

اعلام آمادگی سردار شیرزاد برای تعاملات
همه جانبه با بانک مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیر عامل بانک مسکن با تقدیر از پیگیری و تلاش‌های پلیس بین‌الملل ناجا در برخورد با مجرمان و متهمان فراری و ایجاد امنیت اقتصادی در کشور، عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس بین الملل ناجا در دستگیری و استرداد متهمان به کشور به نظام بانکی نیز اعتبار داده است. برخورد با مجرمان به این صورت موجب می شود تا اگر احتمالا وسوسه‌ای هم برای فساد در افراد ایجاد شود، مانعی را سر راه خود ببینند.

شایان از انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک مسکن و پلیس بین‌الملل ناجا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: معاونت حقوقی بانک را موظف کردیم تا به منظور افزایش تعاملات، شرایط لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک مسکن و پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی کشور فراهم کند.

وی در بخش پایانی اظهارات خود، عنوان کرد: مواجهه با متهمان و ایجاد امنیت اقتصادی در کشور می‌تواند آینده روشنی را پیش روی نظام بانکی برای پیشگیری از وقوع جرم و فساد ایجاد کند.

سردار هادی شیرزاد رییس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی کشور با استقبال از انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن، اظهار داشت: در این زمینه از هرگونه تعاملی استقبال می‌کنیم و خود را موظف می‌دانیم تا در مسائل مختلف با بانک مسکن روابط ۲ جانبه داشته باشیم و در نهایت سود این تفاهم‌نامه به مردم رسیده و منجر به از بین رفتن فساد در نظام بانکی کشور شود.

وی با ارایه پیشنهاد برگزاری نشست مشترک کارشناسان پلیس بین الملل ناجا و مدیران و معاونان بانک مسکن، عنوان کرد: با برگزاری چنین نشست‌هایی می‌توانیم ضمن ارایه گزارش‌های مستند و مستدل، فرصت استفاده از راهنمایی‌ها و برنامه‌های پلیس بین‌الملل ناجا را در اختیار کارکنان بانک مسکن قرار دهیم. در مقابل ما نیز با برخی روزنه‌ها و بسترهایی که کارمندان بانک با آن آشنا هستند، مطلع می‌شویم.

.

بازدید مدیر عامل پست بانک ایران از شعب ، باجه ها و طرح های بانک در استان لرستان

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران به همراه ملک معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی ، واحدپور مدیر امور شعب و بازاریابی ، اخلاقی مدیر امور حراست و پیرایی رئیس اداره کل بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بانک ، در سفر به استان لرستان ، از شعب ، باجه بانکی های بانکی و طرح های ایجادی پست بانک استان که از این بانک تسهیلات گرفته اند ، بازدید و با مسئولان آنها دیدار و گفتگو کردند.

دکتر شیری ضمن بازدید از باجه بانکی روستای پاپی خالدار با مسئول باجه مذکور در خصوص وضعیت خدمات رسانی ، سطح دسترسی های ایجاد شده برا ی توسعه کمی و کیفی خدمات به ساکنین روستا،  انواع خدمات و عملیات روزانه ، وضعیت وترکیب منابع، میزان و نوع سپرده ها، تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی باجه گفتگو و رهنمودهای لازم را در راستای ارتقا و بهبود عملکرد، ارائه کرد .

در این سفر دکتر شیری مدیرعامل بانک و هیات همراه از باجه بانکی شهرک صنوف  شهرستان خرم آباد بازدید کرد.

مدیر عامل بانک در بازدید از باجه شهرک صنوف با مسئول باجه مذکور گفتگو و در خصوص عملیات روزانه ، وضعیت منابع و  تعدادو مبلغ تسهیلات پرداختی باجه گفتگو و رهنمودهای لازم را در راستای ارتقا و بهبود عملکرد، ارائه کرد .

همچنین در این سفر محسن اخلاقی مدیر امور حراست و عباس پیرایی رییس اداره کل بازرسی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد از شعبه الشتر بازدید و اقدامات و فعالیت های شعبه مذکور را از نظر شاخص های طرح پایش و پویش مورد ارزیابی قرارداده و با پرسنل شعبه فوق درخصوص موضوعات مختلف کاری گفتگو و رهنمود های لازم را ارائه کردند .

محسن اخلاقی و عباس پیرایی ، پس از آن از طرح بوم گردی شریفی واقع در حومه شهرستان نور آباد استان لرستان که از مدیریت شعب پست بانک بانک  آن استان تسهیلات گرفت ، بازدید و پیرامون توسعه همکاری های مشترک گفتگو کردند .

 مدیر امور حراست و رییس اداره کل بازرسی، رسیدگی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد از طرح های ایجادی پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت ۲۰تن و همچنین طرح کارخانه فرآوری ماهی قزل‌آلای شهرستان الشتر که از مدیریت شعب پست بانک استان لرستان تسهیلات گرفته اند ،بازدید کردند .