اهدای نشان سلامت وزارت بهداشت به بیمه دی
اهدای نشان سلامت وزارت بهداشت به بیمه دی

مراسم اهدای نشان سلامت وزارت بهداشت به بیمه دی برگزار شد. این نشان به پاس حمایت و همکاری این سازمان با انجمن اهدای عضو ایرانیان در راستای نهادینه سازی فرهنگ معنوی اهدای عضو در جامعه به مدیرعامل بیمه دی اهداء گردید. همزمان با این مراسم، تفاهمنامه جدید بیمه دی نیز با انجمن اهدای عضو ایرانیان […]


مراسم اهدای نشان سلامت وزارت بهداشت به بیمه دی برگزار شد. این نشان به پاس حمایت و همکاری این سازمان با انجمن اهدای عضو ایرانیان در راستای نهادینه سازی فرهنگ معنوی اهدای عضو در جامعه به مدیرعامل بیمه دی اهداء گردید.
همزمان با این مراسم، تفاهمنامه جدید بیمه دی نیز با انجمن اهدای عضو ایرانیان در راستای افزایش حمایت داوطلبانه این شرکت از فعالیت‌های انجمن منعقد گردید.
محمدرضا کشاورز، مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه دی، با تاکید بر علاقه این شرکت به ایفای نقش در جامعه در قالب مسئولیت اجتماعی، افزود: به عنوان شرکتی با ماهیت کاهش نگرانی‌های جامعه، در صددیم در قالب مسئولیت اجتماعی نیز به بهتر شدن حال عمومی جامعه کمک نماییم. امیدوارم انعقاد تفاهم نامه جدید، علاوه بر تعمیق همکاری‌ها بتواند وجوه بیشتری از این فرهنگ خداپسندانه را در جامعه تسری دهد.
وی افزود: بیمه دی، مبدع بیمه نامه “جانبخش” در کشور است. این بیمه نامه به عنوان نخستین بسته خدمتی بیمه‌ای شامل تسهیلات ویژه برای خانواده های معزز اهداء کننده است و امسال برای دومین سال، افتخار خدمت رسانی به این عزیزان را دارد.
در ادامه امیر صادقی، مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به مشارکت وزارت بهداشت در این خصوص راه رسیدن به توسعه پایدار از طریق مشارکت‌های اجتماعی حداکثری، اذعان کرد: عملکرد بیمه دی در زمینه اهدای عضو می تواند به عنوان نمادی مطلوب از مشارکت اجتماعی در کشور مطرح شود. وزارت بهداشت به عنوان نهادی ناظر بر برنامه‌های جاری در حوزه سلامت، وظیفه ذاتی خود می داند تا از ایده های پیشتاز شرکت‌ها و سازمان‌ها حمایت کند و بستر ترویج و بسط آن را در جامعه تسهیل نماید. کتایون نجفی زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز، بیمه نامه جانبخش را یکی از ابتکارات بی نظیر صنعت بیمه دانست که توسط بیمه دی به منصه ظهور رسید و بیان کرد: با همکاری وزارت بهداشت و بیمه دی توانستیم بدون خدشه به ماهیت معنوی مقوله اهدای عضو، در کنار بنگاهی اقتصادی مانند بیمه دی در جامعه حضور بیشتری داشته باشیم که این مهم منجر به تحقق یکی از بزرگترین دغدغه های انجمن اهدای عضو برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های اهداء کننده -که همانا جاری سازی بستر خدمات بیمه ای برای کاهش آلام و دغدغه های این عزیزان بود- گردید. و از این منظر طراحی خدمت «بیمه نامه جانبخش» از سوی بیمه دی، بسیار ارزشمند است.

پیام مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز صنعت دفاعی
شهریور یاداور آغاز جنگی تحمیلی و ناجوانمردانه به میهن ماست که در طول هشت سال، با همه دشواری‌ها و ناملایمات، به فضل الهی توانست انقلاب نوپای اسلامی را به مرز پختگی برساند و با کوشش کم‌نظیر سربازان این آب و خاک و صدالبته پشتیبانی قاطبه مردم انقلابی، شیرینی قطع تعلق از بیگانگان و استقلال عملی را در عرصه‌های گوناگون به کام این مردم بچشاند.
صنعت دفاعی جمهوری اسلامی با آغاز دفاع مقدس، قله‌هایی را فتح کرد که شاید کمتر کسی باور داشت اما اراده صیادها و طهرانی‌مقدم‌ها و دیگر مردان و زنان گمنام تقدیری درخشان را برای‌مان رقم زد؛ تقدیری که تبلور آن را امروز در پیشرفت‌های فناورانه، افزایش قدرت دفاعی و بالارفتن قدرت دیپلماسی و چانه‌زنی به‌خوبی می‌بینیم. در طلیعه گام دوم انقلاب با ادای احترام به همه شهدای والامقام، به‌ویژه «فخری‌زاده» عزیز، سی‌ویکم مردادماه، روز «صنعت دفاعی» را به تمامی جهادگران و فعالان عرصه‌های نظامی و صنایع وابسته تبریک می‌گویم. بی‌تردید حضور باتجربه پیش‌کسوتان و تلاش پرشور جوانان آگاه، بادانش و متعهد در این صنعت حساس و راهبردی که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، روزبه‌روز بر قدرت و سرعت کشور در کنش‌ها و واکنش‌های دفاعی می‌افزایند عامل مهمی در بازدارندگی بیگانگان از ماجراجویی‌های سفیهانه و در نتیجه حفظ صلح و ثبات منطقه است.
ایران مقتدر در افق ۱۴۰۴ با اتکا به قدرت بازدارندگی و اشراف اطلاعاتی، به تاسی از آموزه‌های قرآنی، در برابر دشمنان سخت و نفوذناپذیر و در مقابل دوستان نرم و تعامل‌گر رفتار می‌کند تا بهترین و استوارترین پشتوانه را در مناسبات دیپلماتیک برای کشور فراهم کند.
شرکت بیمه کوثر به عنوان عضوی کوچک از این خانواده فداکار و سربلند، همواره تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا وظیفه‌اش را در راه اعتلای نیروهای نظامی و ارتقای صنعت دفاعی به بهترین نحو انجام دهد و از این رو، به دستاوردهای این عرصه افتخار می‌کند. به یاری پرودگار، ما در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توانستیم با افزایش کیفیت و کمیت در ارایه خدمات بیمه‌ای به عزیزان این میدان، سطح رضایت آنان را به میزان قابل‌توجهی بالا ببریم و با کاهش دغدغه‌های این جامعه بزرگ، قدمی در راه تسهیل و تسریع رشد و پیشرفت صنایع دفاع کشور برداریم.
بیمارستان های دولتی و غیردولتی موظف به پذیرش بیماران كرونایی دارای بیمه تكمیلی شدند
با پیگیری های بیمه مرکزی در خصوص عدم پذیرش بیماران کرونایی دارای پوشش بیمه درمان تکمیلی از سوی بیمارستان های دولتی و غیردولتی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی بخشنامه ای بیمارستان های دولتی و خصوصی را موظف به پذیرش بیماران کرونایی دارای پوشش بیمه درمان تکمیلی کرد.
پیرو نامه نگاری های دکتر سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اقدام تعدادی از بیمارستان‌های خصوصیِ طرف قرارداد شرکت‌های بیمه در عدم پذیرش بیماران کرونایی دارای پوشش بیمه تکمیلی درمان، بخشنامه ای از سوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور ارسال شد.
بنابر این بخشنامه، بیمارستان های دولتی و خصوصی ملزم به پذیرش بیماران کرونایی دارای پوشش بیمه ای را بدون دریافت علی الحساب و یا پذیرش به صورت آزاد، مطابق مفاد قرارداد بیمه نامه درمان تکمیلی آنها پذیرش و بستری نمایند.
همچنین در این بخشنامه از شرکت های بیمه خواسته شد، موارد تخلف از مفاد بخشنامه مذکور توسط بیمارستان‌های دولتی و غیردولتیِ طرف قرارداد آن شرکت را به همراه مستندات مربوطه جهت انعکاس به مرجع یادشده به اداره کل نظارت فنّی بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی ارسال نمایند.
همچنین پیرو بخشنامه‌های قبلی بیمه مرکزی، معاونت نظارت بیمه مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی شرکت‌های بیمه با سیاست‌های نظام بهداشت و درمان کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا و ارائه خدمت به هموطنان عزیز به ویژه تامین مالی پایدار مراجع درمانی و تشخیصی که در خط مقدم مقابله با ویروس کووید ۱۹ قرار دارند، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات سلامت به بیماران در مراجع تشخیصی و درمانی طرف قرارداد شرکت‌های بیمه، ضروری است، صورتحساب‌های ارائه‌شده از سوی مراجع مذکور و اسناد هزینه مستقیم بیمه‌شدگان بالاخص بیماران کرونایی با اولویت مورد رسیدگی قرار گرفته و در حداقل زمان ممکن نسبت به ایفای تعهدات قراردادی و پرداخت خسارت اقدام و از تعویق در جبران هزینه‌های درمانی و تشخیصی بیمه‌شدگان جداً خودداری شود.