ایرلاین‌های متخلف پیگرد قضایی می‌شوند
ایرلاین‌های متخلف پیگرد قضایی می‌شوند

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با تایید تخلف ایرلاین ها در فروش یکطرفه بلیت پروازهای اربعین، گفت: ایرلاین‌های متخلف پیگیرد قانونی می شوند. حسن خوشخو اظهار کرد: اخطارهایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای سایت هایی که بعضا قیمت فروش بلیت پروازهای اربعین را رعایت نکرده‌اند، ارسال شده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر […]

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با تایید تخلف ایرلاین ها در فروش یکطرفه بلیت پروازهای اربعین، گفت: ایرلاین‌های متخلف پیگیرد قانونی می شوند.
حسن خوشخو اظهار کرد: اخطارهایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای سایت هایی که بعضا قیمت فروش بلیت پروازهای اربعین را رعایت نکرده‌اند، ارسال شده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بعضا ایرلاین‌ها بلیت یکطرفه را به زائران ارائه کرده و از فروش بلیت رفت و برگشت عتبات عالیات خودداری می‌کنند. این موضوع درستی است و بررسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد این تخلف صحت دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: سازمان هواپیمایی به شرکت‌هایی که به صورت اجباری بلیت یکطرفه را ارائه می‌دهند اخطار کتبی داده است. در این راستا یک فرجه زمانی را مشخص کرده ایم که اگر مسافر تمایل دارد بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین تهیه کند حتما ایرلاین ها این امکان را به زائران بدهند.
خوشخو اضافه کرد: قطعا ایرلاین‌هایی که این موضوع را رعایت نکنند متخلف شناخته می‌شوند و بر اساس قوانین و مقررات پیگرد قضایی می‌شوند. طبیعتا سازمان هواپیمایی کشوری در راستای احقاق حقوق مسافران هیچ مماشاتی با شرکت‌های هواپیمایی متخلف نخواهد داشت. اگر ایرلاین‌ها تعهدات خود را رعایت نکنند به طور قطع سازمان هواپیمایی کشوری با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد. وی گفت: به مردم توصیه می‌کنم حتما از گرفتن ویزا و صحت آن از طریق سفارت عراق مطمئن شوند و پس از این مرحله به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی یا سایت های رسمی مراجعه و بلیت خود را تهیه کنند.
ارائه تست PCR منفی برای خرید بلیت پروازهای اربعین الزامی است
زائران عتبات عالیات برای پروازهای اربعین امسال باید تست PCR منفی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت را در اختیار داشته باشند.
سازمان هواپیمایی طی اطلاعیه‌ای جدید از آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز تحویل ویزا به زائران عتبات عالیات، مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و دفتر خدمات مسافرت هوایی معتبر نسبت به تهیه بلیت پروازهای اربعین حسینی با قیمت مصوب اقدام کنند.
همچنین بنا به اعلام قبلی و دستور سازمان حج و زیارت، ثبت نام در سامانه سماح، داشتن تست PCR منفی با اعتبار حداقل ۷۲ ساعت، کارت واکسن دو دُز و داشتن ویزای معتبر از الزامات صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین به شمار می‌رود. یکی از الزامات خرید بلیت داشتن تست PCR منفی با اعتبار ۷۲ ساعته است. بر اساس پیگیری‌های تسنیم از شرکت‌های هواپیمایی حاکی از آن است که زائران عتبات عالیات با ارائه تست منفی PCR از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت می‌توانند اقدام به خرید بلیت کنند.
این در حالی است که برخی ایرلاین‌های خارجی برای پروازهای اربعین از زائران عتبات عالیات تست PCR منفی از آزمایشگاه‌های طرف قرارداد خود را مطالبه می‌کنند!
بازديد سرزده نماينده مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه يزد
نماينده مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در حوزه نظارت و بازرسي اجراي الزامات و شيوه‌نامه‌هاي مديريت پيشگيري و مقابله با کروناويروس، از فرودگاه بين‌المللي آيت‌الله شهيد صدوقي يزد به‌صورت سرزده بازديد کرد.
به گزارش روابط عمومي فرودگاه یزد؛ عباس وفایی از بخش‌های مختلف ترمينال مسافری، واحدهای عملیاتی، ساختمان اداري و ایستگاه ایمنی و هدایت زمینی هواپیما بازدید و از نزديك اقدامات در حال انجام اين فرودگاه در خصوص اجرای شيوه‌نامه‌هاي بهداشتی را مورد نظارت و بررسي قرار داد.
نماینده مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پايان اين بازديد ضمن ابراز رضایت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در فرودگاه بين‌المللي یزد را مثبت ارزیابی و بر دستور ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درخصوص اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.
در این بازدید عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد توضیحاتی درخصوص امکانات، تجهیزات موجود و همچنین مشکلات و کمبودهای زیرساختی فرودگاه بین‌المللی یزد و اعلام نیازمندی‌های آن ارائه داد.
وی افزود: فرودگاه بین‌المللی یزد نیز از ابتدا با آمادگی کامل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون چک مسافران ورودی و خروجی، ضد‌عفونی ترمینال‌ها، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و… تا به امروز که در موج پنجم این بیماری قرار داریم، مشغول انجام وظیفه  است.
رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام (ره)
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام (ره) خبر داد.
عادل دریس اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری برای دومین سال متوالی در ۵ ماهه نخست سال جاری با بیش از ۱۲ درصد رشد به ۶۲ هزار و ۶۹۰ TEU رسید.
وی با اشاره به  ورود ۹۳ فروند کشتی کانتینری به مجتمع بندری امام خمینی(ره) در مدت یاد شده، افزود:‌ به دنبال تعامل و هماهنگی مناسب مجموعه کانتینری این مجتمع بزرگ بندری با صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی، که رضایتمندی بیشتر مشتریان را به دنبال داشته است، حجم تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری افزایش یافته است.
وی گفت: امیدواریم با توجه به تقاضای رو به افزایش بازار و امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه راه اندازی کریدور صادراتی به منظور تسهیل صادرات کالاهای کانتینری میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و با مشارکت ادارات کل گمرک و راه آهن جنوب، در آینده نزدیک  شاهد استمرار و رونق مبادلات کالاهای کانتینری باشیم.

مدیرکل راهداری مازندران:
تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت در مازندران افزایش می‌یابد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:تا پایان امسال تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات تردد سرعت در سطح محورهای استان مازندران به ۱۳۶ دستگاه خواهد رسید.
عباسعلی نجفی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۷۵ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان نصب و به بهره برداری رسیده که با داشتن کد پلیس نسبت به اعمال جریمه بر وسایل نقلیه خاطی اقدام می‌کنند و تعداد ۳۴ سامانه جدید نیز آماده بهره برداری بوده که با اخذ کد پلیس تعداد سامانه‌های فعال به ۱۰۹ دستگاه خواهد رسید.
وی افزود: همچنین ۲۷ دستگاه نیز در دستور کار این اداره کل برای نصب در محور سوادکوه و کندوان قرار دارد که با بهره برداری از آنها تا پایان امسال سامانه‌های ثبت تخلفات تردد در مازندران به ۱۳۶ دستگاه می‌رسد.
نجفی خاطرنشان کرد: مطالعات ترافیکی و بررسی تصادفات در استان نشان داده یکی از اصلی ترین علل تصادفات فوتی و جرحی در مازندران سرعت بالا و غیر مجاز وسایل نقلیه است.