بازسازی پل‌های آسیب‌دیده از سیل نیازمند   ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
بازسازی پل‌های آسیب‌دیده از سیل نیازمند   ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ​برای تکمیل پروژه‌های مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب‌دیده از سیل‌های سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است. عباس شرفی با تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل، گفت: در سیل‌های سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ […]

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ​برای تکمیل پروژه‌های مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب‌دیده از سیل‌های سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

عباس شرفی با تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل، گفت: در سیل‌های سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ در استان لرستان دچار آسیب و تخریب کامل شد که تاکنون کار بهسازی، مرمت و احداث ۱۰۴ دستگاه از این پل ها به اتمام رسیده و ۳۷ دستگاه پل نیز در حال اجرا است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این تعداد پل هم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب‌دیده از سیل‌های سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است که طی جلساتی که هفته اخیر با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشتیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم نقدینگی بنا شد با در نظر گرفتن حداقل ممکن یعنی ۲۰ میلیارد تومان این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم که قرار است یک‌سوم این اعتبار از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص یابد.

شرفی گفت: درصورت تخصیص به موقع اعتبارات و مساعد بودن شرایط جوی سعی می‌شود این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسند چراکه مردم انتظارات به‌حقی دارند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم شرایط خاص استان و کمبود اعتبارات و از طرفی توقف پروژه‌ها در مقطعی از سال گذشته به‌دلیل کرونا از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم، گفت: پل‌های بزرگ در دست احداث سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید)، پران‌پرویز، حیات‌الغیب و طاق عباسعلی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا پایان سال به اتمام می‌رسند و پیش بینی می شود پل‌های برگلان‌سوخته و سه‌سوک نیز در اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه طی یک‌ماه آینده، تردد در پل ناصروند خرم آباد نیز برقرار می‌شود، اظهار داشت: دستک پل چشمه‌سرده در محور خرم آباد-الشتر به‌دلیل عدم استحکام مصالحی که قبلا در اجرای پل استفاده شده بود در سیل سال ۹۸ تخریب شد که به علت کمبود اعتبار امکان قطع محور وجود نداشت بنابراین در تلاشیم با مصالح مستحکم این پل را احیا و از تخریب آن جلوگیری نماییم.

شرفی از اجرای ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی در طول محورهای استان از سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: در محورهای روستایی نیز در قالب طرح ملی ابرار اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که درمجموع ۱۴۷ کیلومتر از این محورها به ویژه در مناطق محروم الیگودرز شن ریزی و ۵۰ کیلومتر آسفالت صورت گرفته است.