بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل
بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل

    کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تایید کرد که بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده است و به محض وصول در […]

 

 

کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.
مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تایید کرد که بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده است و به محض وصول در نیویورک؛ حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته [دوشنبه] بازگردد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرده که این کشور ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.
پیش‌تر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود.

 

مطهری: نباید کارت بازی روسیه و چین در اختلاف‌شان با آمریکا شویم

نماینده سابق مجلس گفت: اگر ما کارت بازی روسیه و چین در اختلافاتشان با آمریکا قرار گیریم به زیان ملت خواهد بود، لذا همزمان با افزایش روابط با شرق، باید روابط با غرب را بهبود بخشید. علی مطهری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «رابطه نزدیک با ‎روسیه و ‎چین در این حد که ‎آمریکا را نگران کند و از فشار او بکاهد و مقدمه‌ای برای روابط بهتر با ‎غرب باشد تا میان غرب و ‎شرق رقابت ایجاد شود و ما در قراردادها حق انتخاب داشته‌ باشیم و منافع ملی بهتر تامین شود خوب است، ولی اگر با این هدف نباشد و ما کارت بازی روسیه و چین در اختلافاتشان با آمریکا قرار گیریم به زیان ملت خواهد بود، لذا همزمان باید روابط با غرب را بهبود بخشید.»

 

توضیح بغداد درباره کشف بقایای اجساد سه سرباز عراقی در خاک ایران

وزارت دفاع عراق بیانیه‌ای درخصوص پیدا شدن بقایای اجساد سه سرباز عراقی در خاک ایران منتشر کرد که در زمان جنگ تحمیلی کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ناس، وزارت دفاع عراق در بیانیه اعلام کرد: اخیرا ویدیویی مبنی بر پیدا شدن بقایای اجساد سه سرباز عراقی کشته شده در زمان جنگ ایران و عراق در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که یکی از ساکنان منطقه بستان در ایران آن را منتشر کرده است و هویت یکی از این سربازان به نام “خالد احمد شوکت” مشخص است.
در این بیانیه آمده است: پس از بررسی اطلاعات سربازان مفقود شده در جنگ ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) توسط نهاد حقوق بشر، با طرف های ذیربط در ایران تماس گرفتیم و مشخص شد که بقایای این اجساد نزد طرف های ذیربط در ایران است و با توجه به تفاهم امضا شده میان دو کشور در سال ۲۰۰۸ و با نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ، این اجساد در اولین عملیات تبادل به طرف عراقی تحویل داده خواهد شد.

 

 

ایران با ۱۱ عنوان از تجهیزات داخلی در رزمایش مرکب حاضر شد

سخنگوی رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین از حضور ناوهای تماما ایرانی در رزمایش مرکب خبر داد و گفت: در مجموع تعداد ۱۱ عنوان از تجهیزات ایرانی در این رزمایش شرکت داده شد.
امیر تاج الدینی در خصوص اهداف برگزاری این رزمایش مشترک به برنامه “رویداد” گفت: مهم ترین هدف اجرای این رزمایش در شعار آن نهفته بود.
وی با اشاره به شعار “باهم برای صلح و امنیت” اظهار کرد: مهم ترین هدف ارتقای سطح ثبات و امنیت در شمال اقیانوس هند و افزایش سطح همکاری ها در مقابله با پدیده شوم دزدی و تروریسم دریایی است.
تاج الدینی ادامه داد: با مشارکت سه نیروی دریایی ایران، -سپاه و ارتش- روسیه و چین و با در نظر گیری تمرینات پیش بینی شده، این امر محقق شد.
وی با بیان اینکه رزمایش فوق به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته است، خاطرنشان کرد: سومین سال رزمایش مرکب را پشت سر گذاشتیم که منجر به ارتقای صلح و ثبات در شمال اقیانوس هند خواهد شد.
تاج الدینی همچنین از تاکیدات رسانه ای نسبت به ائتلاف سه کشور ایران، روسیه و چین خبر داد و افزود: سه کشور در حوزه دریا تاثیر گذار هستند و مهم ترین موضوع، صلح و ثبات و ارتقای سطح همکاری ها در شمال اقیانوس هند است که کشورهای بسیاری با توجه به امنیت این منطقه منافعی در آن دارند. ما درپی الگویی برای نشان دادنِ الزامِ همکاریِ نیروهای دریایی کشورها هستیم؛ خاصه با رعایت احترام متقابل و این موضوع با جدیت از سوی ایران دنبال می شود.
تاج الدینی همچنین از حضور ناوهای تماما ایرانیِ شرکت کننده در رزمایش مرکب خبر داد و گفت: در مجموع تعداد ۱۱ عنوان از تجهیزات ایرانی در این رزمایش شرکت داده شد.

 

بازدید شبانه دادستان تهران از بازداشتگاه پلیس آگاهی ناجا

دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشتگاه پلیس آگاهی ناجا بازدید کرد.
علی صالحی به همراه تعدادی از معاونان خود از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ بازدید کرد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان این بازدید اظهار کرد: بررسی وضعیت بازداشتی ها از حیث ضرورت و مدت بازداشت توسط مقام بازداشت کننده و حصول اطمینان از صحت بازپرسی از جنبه رعایت تشریفات قانونی از جمله اهداف این بازدید سرزده بود.
وی همچنین یکی دیگر از اهداف این بازدید را نظارت بر رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و افزود: بر این اساس موضوعاتی چون وضعیت رعایت حقوق متهمان از منظر شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی ها و همچنین دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.