باقری: آمریکا باید واقعیت‌های جدید پیرامون توافق هسته‌ای را بپذیرد
باقری: آمریکا باید واقعیت‌های جدید پیرامون توافق هسته‌ای را بپذیرد

شبکه الجزیره به نقل از مذاکره کننده ارشد کشورمان نوشت: آمریکا هیچ چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای ندارد. علی باقری، معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره خاطر نشان کرد که آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای را بپذیرد. باقری ادامه داد: […]

شبکه الجزیره به نقل از مذاکره کننده ارشد کشورمان نوشت: آمریکا هیچ چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای ندارد.
علی باقری، معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره خاطر نشان کرد که آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای را بپذیرد. باقری ادامه داد: تا زمانی که طرف مقابل متعهد نشود هیچ دلیلی برای بازگشت ما از سیاست‌های هسته‌ای مان وجود ندارد. ما مطابق با متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فعالیت های هسته ای خود را توسعه و ادامه می دهیم.
مذاکره کننده ارشد کشورمان در رایزنی‌های وین در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرد که مشکلات منطقه تنها میان کشورهای منطقه و توسط کشورهای منطقه مورد بحث قرار می‌گیرد. معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: ایران مطابق با بندهای برجام به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

گانتس: از توافقی گسترده‌تر، مستحکم‌تر و طولانی‌تر با ایران حمایت می‌کنم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ابراز حمایت از توافقی «گسترده تر، طولانی تر و مستحکم تر» با ایران، در یک کنفرانس امنیتی در فلسطین اشغالی، ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد.
به گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانسی درباره امور امنیتی اسراییل درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفت: من از توافقی حمایت می کنم که گسترده تر، قوی تر و طولانی تر باشد، ایران را به عقب براند، توانمندی های[هسته ای] فعلی اش را از بین ببرد و نظارتی موثر بر تاسیسات هسته ای آن و بر تولید تسلیحاتش اعمال کند. گانتس با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، ایران را هژمونی خواند که به ادعای وی ارتشهای تروریستی را تجهیز می کند.

رئیس پیشین موساد: مذاکرات وین به توافق منتهی نمی‌شود
رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی مدعی شد مذکرات وین به یک توافق منجر نخواهد شد. به گزارش روزنامه هاآرتص، یوسی کوهن رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی درباره اقداماتی که در زمان ریاست او در موساد برای متقاعد کردن دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای انجام شده بود، با بیان این که ما به آمریکایی‌ها و جهان نشان دادیم که ایران در تمام مدت تا رسیدن به توافق دروغ گفته بود، مدعی شد که ایران درباره بسیاری از مسائلی که از انظار جهان پنهان بود، شفافیت به خرج نداده بود. کوهن با توجه به عملیات‌هایی که موساد در ایران انجام داده است، گفت: می‌توان به توانمندی‌های آن‌ها آسیب زد یا کندشان کرد. تمام کارهایی که ما طبق گزارش‌ مطبوعات خارجی در ایران انجام دادیم، برای این بود که مطمئن شویم به قدر کافی از این توانمندی‌ها فاصله دارند. این مقام پیشین رژیم صهیونیستی همچنین درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که به زودی در وین انجام خواهد شد، گفت تردید دارد توافقی از این مذاکرات حاصل شود چون سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران، «همان چهره‌ از ایران را ارائه نمی‌کند که حسن روحانی می‌کرد. او درباره دیدگاه‌های منطقه‌ای تندروتراست و من تردید دارم ایران راضی به یک توافق شود». کوهن این مذاکرات را «حرکتی توام با هیجانات بسیار» تلقی کرد که شانس کمی برای موفقیت دارد.

ورود دادستانی به موضوع ذبح دام‌های آبستن در اسلامشهر
در پی اطلاع معاون دادستان تهران از ذبح دام‌های آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر، مرتضی تورک معاون در امور حقوق عامه صبح دیروز به صورت سرزده به محل کشتارگاه مراجعه کرد. به گزارش قوه قضاییه، در پی اطلاع معاون دادستان تهران از ذبح دام‌های آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر، مرتضی تورک معاون در امور حقوق عامه صبح دیروز به صورت سرزده به محل کشتارگاه مراجعه کرد و مشاهدات میدانی نشان داد که اعلام گزارش ذبح دام‌های آبستن در این کشتارگاه صحت داشته است.
مرتضی تورک معاون دادستان تهران در امور حقوق عامه در این باره گفت: وفق مقررات قانونی، کشتار و ذبح دام آبستن مطلقا ممنوع است و ذبح دام ماده نیز باید تحت شرایطی خاص با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به کوتاهی صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی استان تهران و همچنین سازمان دامپزشکی، تصریح کرد: در پی برخی ناهماهنگی صورت گرفته میان دو نهاد مورد اشاره، متاسفانه شاهد کشتار روزانه دام ماده و آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر هستیم.

دیدار فرمانده ناجا با رئیس مجلس
فرمانده نیروی انتظامی با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون اعتبارات نیروی انتظامی و اصلاح برخی قوانین گفتگو کرد. سردار حسین اشتری به همراه معاونان حقوقی و امور مجلس و طرح و برنامه و بودجه ناجا با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، فرمانده ناجا گزارش مختصری از عملکرد نیروی انتظامی و همچنین وضعیت اعتبارات ناجا و چالش‌های پیش رو ارائه و موضوع ضرورت اصلاح برخی قوانین مرتبط با ماموریت‌های ناجا را مطرح کرد. در ادامه این دیدار، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات ناجا در سطح کشور و عملکرد موفق این نیرو در انجام مأموریت‌های خود از حمایت مجلس از ناجا در مأموریت‌های محوله خبر داد و گفت: حمایت مجلس از نیروی انتظامی مطالبه مردمی است و ما تلاش می‌کنیم در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از گذشته این امر لحاظ شود.