شهردار تهران اعلام کرد:تنها بخش وثیقه های داخلی برای باقیمانده اوراق مشارکت سال ۹۸ مانده است و اوراق مشارکت سال ۹۹ نیز در مرحله مذاکره برای انتخاب بانک عامل است. پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه بازدید از خط ۶ متروی تهران در جمع خبرنگاران در این باره که شهردار اعلام کرده […]
شهردار تهران اعلام کرد:تنها بخش وثیقه های داخلی برای باقیمانده اوراق مشارکت سال ۹۸ مانده است و اوراق مشارکت سال ۹۹ نیز در مرحله مذاکره برای انتخاب بانک عامل است.
پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه بازدید از خط ۶ متروی تهران در جمع خبرنگاران در این باره که شهردار اعلام کرده بود تا پایان سال ۱۲ ایستگاه متروی تهران را افتتاح می کند، بیان کرد: از ۱۲ ایستگاه که قول داده بودیم ۲ ایستگاه افتتاح شده است و ۱۰ ایستگاه باقی مانده است که تا پایان سال این امکان وجود دارد که هر ۱۲ ایستگاه افتتاح شود اما ۴ یا ۶ ایستگاه تا یک ماه آینده افتتاح می شود و مابقی برای ابتدای سال آینده بازگشایی خواهد شد.
حناچی گفت: علت تأخیر هم به دلیل تأخیر در دریافت اوراق مشارکت است که تأخیر زیادی هم نیست و احتمالا ۴ ایستگاه به اوایل سال آینده موکول می شود.
حناچی در مورد اوراق مشارکت ۹۸ در پاسخ به خبرنگار شهر گفت: مشکلات با تأمین اجتماعی حل شده است و بخشی از تعهدات دولت که بانک از شهرداری وثیقه مطالبه می کرد نیز با پیگیری وزیر کار حل شد و تنها بخش وثیقه های داخلی برای باقیمانده اوراق مشارکت مانده است.
او همچنین در مورد اوراق مشارکت سال ۹۹ نیز گفت: مذاکرات درباره اوراق مشارکت سال ۹۹ شروع شده است و ابتدا باید بانک عامل شروع شود و بانک مرکزی بانک عامل را بپذیرد. هنوز در همین مرحله هستیم و در حال مذاکره برای بانک عامل هستیم.
حناچی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که آیا شهرداری این توان مالی را دارد که از پیمانکاران حمایت کند، گفت: تا به حال این کار را انجام داده ایم اما واقعیت این است که در سال ۸۹ یک کیلومتر مترو حدود ۵۰ میلیارد هزینه داشته است اما در حال حاضر یک کیلومتر مترو حدود ۱۰۰۰ میلیارد است. درآمدهای شهرداری به نسب افزایش پیدا نکرده و سیاست ریاضت هم انتخاب کرده ایم.
حناچی با اشاره به اینکه این یک موضوع حاکمیتی است، بیان کرد: روزانه ۵ میلیون نفر از مردم تهران به صورت مستقیم و غیر مستقیم با سیستم حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند. این مسئله یک موضوع حاکمیتی است و حمل و نقل عمومی در کلانشهرها یکی از موضوعات همه کلانشهرهاست و دولت ها سهم زیادی در آن دارند.
حناچی گفت: بیشترین کمک دولت در ۵۰ درصد سهم اوراق مشارکت است و این کافی نیست. در ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برنامه عمومی مترو هستیم.
شهردار تهران در مورد ۱۷ هزار میلیارد سهم هوشمندسازی در بودجه گفت: یکی از نقیصه هایی که در شهر تهران داریم ارتباط مستقیم مردم با شهرداری است که با استفاده از شیوه ها و روش ها آن را غیر حضوری می کنیم. بحث هوشمند سازی هم درآمد و هم سلامت شهرداری را افزایش خواهد داد. ایده آل ما این است که برای تقاضای پروانه از منزل اقدام شود و حتی نیاز به حضور در دفاتر خدمات وجود نداشته باشد.
او ادامه داد: زیرساخت های این اقدام فراهم است و لازم است برنامه ریزی در بخش های نرم افزاری هم انجام شود. این مسئله موضوع هوشمندسازی تهران را هدف قرار داده است که در حال حاضر هم در رنکینگ جهانی و هم در رقابت های بین کشورها وضع خوبی داریم. بزرگ ترین دستگاهی که در تهران فیبر نوری دارد شهرداری است.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور خبر داد؛
واریز سهمیه اعتباری سوخت دی ماه ۶۸۰ هزار خودروی
حمل و نقل عمومی
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور از واریز ما به التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت دی ماه ۶۸۰ هزار خودروی حمل و نقل عمومی در ۲۹ بهمن ماه خبر داد.
مرتضی ضامنی گفت: مابه التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت دی ماه ۶۸۰ هزار خودروی حمل و نقل عمومی با کاربری مختلف از جمله آژانس تاکسی تلفنی(زیر نظر شهرداریها و صنفی)، تاکسیهای اینترنتی، تاکسیهای فرودگاهی و ویژه، تاکسیهای شهرهای بدون جایگاه CNG ، تاکسیهای برون شهری، ناوگان تحت پوشش آرامستانها، راهبران آموزش و پرورش و پیک موتوری واریز شد.
وی افزود: سهمیه دی ماه ناوگان اعتباری بالغ بر ۱۲۳۱ میلیارد ریال میباشد که در ۲۹ بهمن ماه به حساب رانندگان واریز شده است.
ضامنی در رابطه با نحوه استفاده از این اعتبار بیان کرد: اعتبار فوق در کلیه کارتهای بانکی رانندگان شارژ میشود و آنها صرفا در زمان سوختگیری میتوانند از هر یک از کارتهای بانکی خود، به منظور پرداخت هزینه سوخت در جایگاه استفاده کنند. رانندگان جهت اطلاع از میزان اعتبار تخصیصی میتوانند با مراجعه به سامانه ملی اطلاعات سفر «سماس» از میزان اعتبار واریزی به کارت خود در هر ماه و همچنین تاریخچه استفاده از این اعتبار مطلع شوند.