مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پروژه باند دوم محور افوس- بویین میاندشت به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد. آیین افتتاح پروژه باند دوم محور افوس- بویین میاندشت، پیش از ظهر امروز (سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰) با حضور علیرضا قاریقرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی […]
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پروژه باند دوم محور افوس- بویین میاندشت به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
آیین افتتاح پروژه باند دوم محور افوس- بویین میاندشت، پیش از ظهر امروز (سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰) با حضور علیرضا قاریقرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
در حاشیه این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شهر افوس در غربیترین نقطه استان اصفهان و در فاصله ۵ کیلومتری جاده ترانزیتی اصفهان، لرستان و شهرستان بویینمیاندشت قرار دارد گفت: از دلایل اجرای باند دوم محور افوس- بویین میاندشت میتوان به وجود جاذبههای گردشگری فراوان در این شهر، ترافیک و حوادث جادهای و وجود نقاط حادثهخیز اشاره کرد.
وی اذعان داشت: در سال ۱۳۹۷ برای اجرای این پروژه تفاهمنامهای میان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان وشهرداری افوس منعقد شد که مطابق با آن شهردای میبایست عملیات را تا مرحله زیر آسفالت اجرا میکرد و آسفالت بر عهده این ادارهکل بود.
قاریقرآن افزود: شهرداری افوس در همان زمان بخشی از اقدامات را انجام داد که متاسفانه از لحاظ مشخصات فنی مغایر با مشخصات فنی راه و شهرسازی بود لذا در سال ۱۳۹۸ با پیگیریهایی که بعمل آمد مقرر شد تا ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان بصورت کامل برای اجرای این پروژه ورود کند و عملیات اجرایی کل محور توسط این ادارهکل انجام پذیرد.
وی با بیان اینکه آغاز عملیات احداث باند دوم این محور از اردیبهشتماه سال ۱۳۹۸ توسط این ادارهکل کلید خورد اذعان داشت: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر با مشخصات فنی مطابق با استانداردهای راهسازی انجام پذیرفت. و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی تقدیم مردم عزیز استان شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مراحل اجرایی ساخت این محور حدود ۹ هزار متر مکعب خاکبرداری و بیش از ۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده همچنین دو پل لولهای به طول ۳۶ متر احداث و خطکشی ترافیکی، نصب تابلو، علائم، چراغ چشمکزن نیز انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار احداث این پروژه تقریبا ۴۰ میلیارد ریال بوده عنوان کرد: از این میزان ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده همچنین ۱۵ میلیاردریال قیر به این پروژه تخصیص داده شده است.
قاریقرآن در پایان گفت: از مزایای اجرای پروژه باند دوم افوس-بویین میاندشت میتوان به حذف نقاط حادثهخیز، جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و حوادث جادهای و حذف ترافیک در زمانهای پیک اشاره کرد.
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت اعلام کرد:
تسهیل در روند صادرات کالا از بندر نوشهر به کشورهای همسایه
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: همه باید تلاش کنند تا موانع صادرات کالا از بنادر تا حد امکان برطرف شود.
محمد علی محسنی بندپی در نشست هماندیشی بررسی راهکارهای توسعه صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بر ضرورت رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان کالا تاکید کرد و گفت: تحریمها منجر تغییر روند موجود در کشور از اقتصاد متکی به نفت به سمت تولید و اتکا به توان داخلی شد.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا موانع تولید و صادرات کالا در منطقه در حد امکان برطرف شود؛ البته شناسایی مشکلات و چالشها در وهله نخست باید در دستور کار قرار گیرد و سپس راهکارهای علمی و قانونی که زمینه ساز افزایش تولید داخلی و توسعه صادرات است، ارایه شود.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزانپور، مدیرکل بنادر مازندران در این نشست با تشریح توانمندیها و زیر ساختهای ایجاد شده در بندر نوشهر در سالهای اخیر، از آمادگی این اداره کل برای تسهیل در روند صادرات انواع کالا از بندر نوشهر به کشورهای همسایه خبر داد.
نصب و راه اندازی شانزدهیمن دستگاه شتابنگار مازندران
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای قائمشهر، سیمرغ و جویبار از نصب و راه اندازی یک دستگاه شتابنگار در شهرستان جویبار با حضور مسئولان شهرستانی با هدف سیستم پاسخ سریع و هشدار سریع برای زلزله خبر داد.
مرعشی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای قائمشهر، سیمرغ و جویبار از نصب و راه اندازی یک دستگاه شتابنگار در شهرستان جویبار با حضور مسئولان شهرستانی با هدف سیستم پاسخ سریع و هشدار سریع برای زلزله خبر داد.
وی افزود: فراهم کردن شهر ایمن تر و زندگی بهتر برای شهروندان از وظایف ماست و امیدواریم اطلاعاتی که به واسطه نصب و راه اندازی دستگاههای شتابنگار به دست می آید بتواند مورد استفاده مدیران دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
مرعشی تصریح کرد: مزیت این دستگاهها نسبت به لرزه نگارها در این است که دستگاههای شتابنگار در نزدیکی کانون زمینلرزه از کار نمیافتند و اگر زلزله بزرگی مانند زلزله سرپل ذهاب رخ دهد، ایستگاههای لرزهنگاری نزدیک به کانون زلزله به دلیل حرکت شدید زمین از کار میافتند؛ از این رو لازم است کشور به دستگاههای جدید شتابنگاری مجهز شود. این دستگاهها که جنبش زمین و حرکتهای تکنیکی آن را رصد و اطلاعات را آنلاین در اختیار قرار می دهد برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری شهر امکان بسیار خوبی فراهم میکند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای قائمشهر، سیمرغ و جویبار افزود: در صورتی که از مجموعهای از دستگاههای شتابنگاری در یک شهر و یا در یک ناحیه همزمان با رویداد زمینلرزه بزرگ بتوانیم دادهها را به مرکز مدیریت بحران منتقل کنیم، قادر هستیم بفهمیم که کدام بخش از ناحیه و یا شهر بر اثر این زلزله بیشترین شتاب را تحمل کرده و احتمالا بیشترین خسارت به آن وارد شده است، بر اساس این اطلاعات نیروهای امدادی که تعداد آنها هم محدود است، به مناطقی اعزام خواهند شد که بیشترین میزان خسارت به آن وارد شده است.