بانک ملی ایران،  بانک مادر کشور است
بانک ملی ایران،  بانک مادر کشور است

اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد، می‌توان در بودجه ۹۹ لحاظ کرد. دکتر علی لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک ملی ایران، بانک مادر کشور است و کارکنان آن زحمات زیادی […]

اشاره

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد، می‌توان در بودجه ۹۹ لحاظ کرد.
دکتر علی لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک ملی ایران، بانک مادر کشور است و کارکنان آن زحمات زیادی می‌کشند، یادآور شد: مواردی که برای رفع مشکلات مالی بانک ملی ایران باید مورد توجه قرار گیرد را می‌توان در بودجه سال آینده لحاظ کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان این که به رغم اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، بانک ملی ایران در حوزه ارزی عملکرد مناسبی داشته و شعب خارجی این بانک به خوبی به کار خود ادامه می دهند، گفت: نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی این بانک ۶.۳ درصد است که عددی بسیار مطلوب است.
دکتر محمدرضا حسین زاده به کاهش بیش از ۱۷ درصد کارکنان این بانک در کنار افزایش قابل توجه حجم فعالیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما رویکرد بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال را در فعالیت های پیش گرفته ایم، به گونه ای که برخی سامانه های این بانک توان رقابت با بانک های بزرگ جهان را دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات حمایتی این بانک در بحران هایی نظیر سیل و زلزله با پرداخت تسهیلات حمایتی به مردم آسیب دیده، ادامه داد: این بانک در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز عملکرد درخشانی داشته است، تا آنجا که بیش از یک میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی همچنین پرداخت تسهیلات متنوع در زمینه اشتغالزایی، ازدواج و کمک به افراد نیازمند توسط این بانک را یادآور شد و گفت: بیش از ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حمایت های بانک ملی ایران از پوشش این نهاد خارج شده اند.
حسین زاده به فروش قابل توجه اموال مازاد بانک ملی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران در مناطق مختلف کشور شعبه دارد که بعضاً این شعب از نظر اقتصادی توجیه ندارند، ولی ما بنا به رسالت خدمت رسانی خود، شعب این مناطق را حفظ کرده ایم.

نیاز مشتریان، ملاک برنامه ریزی های بانک ملی ایران
بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد اقتصادی دارای مخاطب عام، برنامه های خود را بر اساس نیاز مشتریان تدوین می کند.
مشتری را می توان مهمترین سرمایه بانک خواند، به طوری که هیچ کدام از طرح ها و برنامه های آن بدون حضور مشتری، عملیاتی نخواهد شد.
از آنجا که رضایت مشتری اصل اساسی فعالیت های بانک ملی ایران در طول دوره حیاتش بوده و هست، اکنون نیز همه برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت با هدف تامین نیاز مشتری و پاسخگویی به خواسته های آن تدوین و عملیاتی می شود.
سامانه بام به عنوان یک ابزار پیشرفته بانکداری الکترونیکی از جمله محصولاتی است که مطابق با نیازهای مشتریان طراحی شد و راز موفقیت آن را می تواند متناسب بودن با خواسته های کاربران دانست.
سامانه بله که یک پیام رسان و اپلیکیشن مالی امن و بومی است نیز به خوبی توانسته جای خالی این ابزار را دنیای پر زرق و برق رسانه های خارجی پر کند.
بانک آفیسر و سککوک نیز سامانه هایی هستند که به طور کامل بنا به شناخت ایجاد شده از نیازهای مشتریان طراحی و اجرا شده اند.
در دنیای امروزی، سازمان هایی موفق اند که بتواند خواسته های مشتریان را به درستی و در کمترین زمان ممکن براورده کنند.