بانک کشاورزی، امنیت غذایی را تضمین می کند
بانک کشاورزی، امنیت غذایی را تضمین می کند

    مهندس محمدتقی قزل سفلی، مدير شعب بانك کشاورزی استان مازندران، در نشست خبری خود به مناسبت دهه مبارک فجر گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی در استان ارائه نمود. مدیر ستادی بانک در استان، با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: امروز به شکرانه این انقلاب شاهد […]

 

 

مهندس محمدتقی قزل سفلی، مدير شعب بانك کشاورزی استان مازندران، در نشست خبری خود به مناسبت دهه مبارک فجر گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی در استان ارائه نمود.

مدیر ستادی بانک در استان، با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: امروز به شکرانه این انقلاب شاهد پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف هستیم و توسعه همه جانبه بانک کشاورزی به معنای گسترش شبکه شعب و حضور پر رنگ در اقصی نقاط کشور، توسعه انواع خدمات، محصولات و نیز بهبود روش های ارائه خدمت و استفاده وسیع از فناوری های نوین است و در این راستا، رضایتمندی مشتریان و مسئولان، بیانگر موفقیت و مشارکت فعال بانک کشاورزی در عرصه تولید، توسعه و رونق اقتصادی کشور در چهل و سه سال اخیر است.
مهندس قزل سفلی، به تشریح عملکرد ۱۰ ساله مديریت شعب بانك کشاورزی استان مازندران پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۰ بانک کشاورزی مازندران مبلغ ۸۸۷۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش های مختلف پرداخت نموده که این رقم در ده ماهه نخست سال جاری به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال رسیده است و ۴۹۲۱۷ نفر از متقاضیان زیربخش های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی کشاورزی، از این تسهیلات بهره مند شده اند.
وی افزود: در حوزه ارائه تسهیلات به نهادهای حمایتی نیز بیش از ۵۱۱ میلیارد ریال به ۹۷۸ متقاضی در بخش های: خود اشتغالی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدد جویان تحت پوشش بهزیستی و اشتغالزایی ایثارگران پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک در استان مازندران بر پیگیری طرح های اولویت دار استان اشاره کرده و تاکید کرد: صدور دامدار کارت با هدف کمک به جامعه روستایی و عشایری کشور یکی از این اولویت ها است که از طریق آن به رفع چالش نقدینگی دامداران کمک می کنیم و شعب بانک کشاورزی استان مازندران، تا زمان تنظیم این خبر مبلغ ۳۷۳ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال تسهیلات دامدار کارت پرداخت کردند و این میزان تسهیلات به ۱۲۴۳ نفر از دامداران استان مازندران پرداخت و ۲۱۳ درصد از برنامه ابلاغی محقق و رتبه اول کشور به استان مازندران اختصاص داده شد.
مدیر شعب بانک در استان مازندران در ادامه سخنان خود به عملکرد بانک کشاورزی استان مازندران در خريد تضميني محصولات استراتژیک اشاره کرده و گفت: در سال ۱۴۰۰، مقدار ۶۸۹۸۳ تن گندم به مبلغ ۳۵۰۶ میلیارد ریال و ۸۷۰۶ تن کلزا به مبلغ ۹۰۷ میلیارد ریال از کشاورزان مازندراني تا پایان شهریور ماه خريداري و ۱۰۰ درصد بهای این محصولات توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شد .
مهندس قزل سفلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بانک کشاورزي استان مازندران در سال جاری بیش از ۱۳۸۹ میلیارد ریال تسهيلات مکانيزاسيون کشاورزي از محل منابع داخلی بانک و با نرخ ترجیحی، به متقاضيان پرداخت نموده است.
وی ادامه داد : با پرداخت اين تسهيلات ۱۱۲۲ فقره تراکتور، کمباين و ادوات کشاورزي خریداری شده توسط کشاورزان وارد چرخه مکانيزاسيون کشاورزي این استان شده که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گردیده است.
مدیر شعب بانک در استان مازندران افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸ و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه و ماده ۵۲ الحاقی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، بیش از ۱۴۱۴ میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه به ۲۵۲ طرح و در سطح بیش از ۴۰ هکتار پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزي مازندران در سال جاری مبلغ ۱۲۳۲۰ میلیارد ریال به ۹۰۶۶ نفر متقاضی در زیربخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸، تسهیلات پرداخت کرده است.
مهندس قزل سفلی در ادامه افزود: در مجموع از ابتدای ابلاغ دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ الحاقی، تعداد ۳۹۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۱۶۳ میلیارد ریال در زیربخش های مربوطه، مصوب و پرداخت شده است.
مدير شعب بانك کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی و با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی، در ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ ۹۳۹ میلیارد ریال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به ۱۰۹۷ نفر متقاضی این تسهیلات پرداخت شد.
مهندس قزل سفلی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد صندوق بیمه کشاورزی پرداخته و افزود: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تعداد۵۰۰۵۶ قرارداد بیمه محصولات کشاورزی منعقد شده است و ۱۳۵۰۰ فقره غرامت به مبلغ ۳۸۴ میلیارد ریال به خسارت دیدگان بخش کشاورزی که محصول آنان نزد صندوق بیمه کشاورزی، بیمه بوده، پرداخت شده است.
مدیر ستادی بانک در ادامه گفت: امسال صندوق بیمه محصولات کشاورزی در پرداخت غرامت خسارت دیدگان بروز بوده و هیچ مشکلی در پرداخت های خود ندارد.
مدير شعب بانك کشاورزی مازندران بیان داشت: انواع تعرفه های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و تعهدات بیمه ای این صندوق نیز بیشتر شده و از فعالین بخش کشاورزی خواست تا محصولات خود را بیمه کنند و از چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی بهره مند شوند.
مدير شعب بانك کشاورزی استان مازندران در پایان سخنان خود افزود: با حمایت بانک کشاورزی، طی ۱۰ سال گذشته تعداد ۱۰۶۹۸ طرح به مبلغ ۱۴۶۳۲ میلیارد ریال در سطح استان مازندران، از جمله طرح های بزرگ: کشتارگاه صنعتی و فرآوری مرغ ساوانا، پایانه صادراتی روماک گستر، جوجه کشی طیور بهشت و حدیث مهر مازندران، خوراک دام و آبزیان مازندران، بنکداران تغذیه سبز، مرکز بین المللی تجارت برنج آمل، گلخانه ۱۰ هکتاری دشت ناز، پرورش ماهیان سردابی گلناب دره و … به بهره برداری رسیده است.