باید به سمت افزایش تولید کاغذ تحریر حرکت کنیم
باید به سمت افزایش تولید کاغذ تحریر حرکت کنیم
در مراسمی با حضور «دکتر پناهیان» مدیرعامل شرکت آینده پویا وابسته به بانک ملی، اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت چوب و کاغذ مازندران، «دکتر امید نیک‌نژاد» به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معارفه شد. در این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم دکتر پناهیان گفت: خوشحالم که خدمت همکارانم در شرکت هستم و فرصت دارم دیداری با شما تازه کنم و ضمناً جهت‌گیری برنامه‌های کلی شرکت را با هم مرور کنیم.

مدیر عامل هلدینگ آینده پویا در ادامه به مشکلات مدیریت بر این مجموعه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارایی شرکت است که همواره تلاش کردیم بر پایه ی تصمیم‌گیری‌های درست و با همراهی سایر سهامداران آن را اداره نمائیم.
پناهیان ادامه داد: ما این مشقتها را به حان خریدیم و هزینه دادیم تا چرخ تولید این شرکت در مازندران بچرخد و برای کارگران زحمت‌کش این مجموعه مشکلی پیش نیاید و امیدی که خانواده‌ها به این مجموعه دارند ناامید نشود.
مدیرعامل شرکت آینده پویا ادامه داد: اداره شرکتی با چنین  طول و عرضی آسان نیست و اگر نگاه سوداگر داشته باشیم باید تعدیل نیرو داشته باشیم تا به سود برسیم.
اما ما هم در این کشور زندگی می‌کنیم و از اوضاع زندگی مردم به‌ویژه کارگران ارجمند آگاهی داریم و هرگز راضی به اجرای چنین طرحی نشدیم و با مشکلات بسیار  تا امروز دوام آوردیم. وی همچنین گفت: تا زمانی که واردکننده کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ تحریر و روزنامه وارد کند بدیهی است چوب و کاغذ نمی‌تواند با بازار داخل رقابت کند اما فعال کردن خط یک به ما قدرت رقابت می‌دهد. دکتر پناهیان همچنین گفت: سلامت مالی، اخلاقی، فکری و رفتاری خط قرمز من با مدیران است و به جناب نیک‌نژاد هم گفتم این  معیار و میثاق ما با هر مدیری است چون این مکان امانت است و ما امانت‌دار  هستیم. وی همچنین گفت: نکته مهم تولید است که باید مدیریت جدید به آن توجه کند و در ماه گذشته افزایش چشمگیر در  تولید  داشتیم  و همین موجب می‌شود که بگوییم مجموعه ظرفیت تولید بالایی دارد  و با همخوانی و هماهنگی به جایی که هدفگذاری شد خواهیم رسید.
مدیر عامل شرکت آینده پویا افزود: امروز و با دلار ۳۰ هزارتومانی کسی نمی‌تواند خط تولید شماره یک را در کشور راه‌اندازی و باید دنبال ارتقای تولید در این بخش باشیم.
پناهیان سپس به طرح توسعه پرداخت و گفت: طرحهای توسعه هم باید در زنجیره ارزش کارخانه باشد  و ارزش‌های نهفته این مجموعه را افزایش دهد.
وی در خصوص مدیرعامل جدید شرکت گفت: جناب نیک‌نژاد از مدیران لایق و شایسته این کشور بوده و امروز با تعامل و همکاری و همراهی هیات مدیره انتظار داریم شرایط برای ارتقاء شرکت فراهم گردد .
مدیر شرکت آینده پویا در پایان گفت: امیدواریم از این امانتی که در دست ماست به خوبی استفاده کنیم و از همه اعضا قدردانی می‌کنم و به خاطر دستاوردهایی که در این مدت به دست آوردیم از همه به‌ویژه کارگران زحمتکش تشکر می‌کنم.

چوب و کاغذ چشم و چراغ شمال است
دکتر امید نیک‌نژاد در ادامه این مراسم ضمن خوشامد به دکتر پناهیان به مازندران و قدردانی از  اعتماد به خود گفت: من هشت سال قبل کلید یک شهر را تحویل دادم و از استان رفتم امروز کلید یک کارخانه را به من دادید و به شهر خودم برگشتم. وی همچنین گفت: کرسی مسئوليت حاصل خون شهیدان است و هرنوع کوتاهی ما در این بخش خیانت به خون شهیدان است.
مدیرعامل جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران همچنین گفت: من در دو سه شهر فرماندار بودم اما هیچ کدام به اندازه مدیریت من در این شرکت بازخورد مردمی نداشت و همین نشان می‌دهد ارزش و اهمیت چوب و کاغذ چه اندازه برای مردم شریف مازندران بالاست.
وی ادامه داد: باید بر تولید تاکید کنیم و به سمت تولید کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه برویم و تمرکز ما چوب و کاغذ بر تولید فلوتینگ مثل این است که به تعبیر دکتر پناهیان از یک ماشین بنز برای حمل بار استفاده کنیم و این منطقی و معقول نیست.
مدیر جدید مجموعه چوب و کاغذ گفت: از همه کسانی که در رسانه‌ها و فضای مجازی پیام دادید ‌، قدردانی  می‌کنم و این نوید را می‌دهم که ما همه «ید واحد» هستیم اما مجموعه تصمیم‌گیری‌ها از «هد» مجموعه اعلام می‌شود و در نهایت کار یک کار جمعی است و همه باید به موارد ضروری و نکاتی که دکتر پناهیان فرمودند متعهد باشیم و یقین بدانیم مشکلی پیش نمی‌آيد.
مدیرعامل جدید چوب و کاغذ مازندران گفت: مجموعه چوب و کاغذ مازندران نه متعلق به من است و نه متعلق به دکتر پناهیان و نه متعلق به  شرکت آینده پویا بلکه این مجموعه متعلق به کارگران و خانواده‌های آنان  و آن کودک دانش‌آموزی است که در دورترین نقطه کشور منتظر کتاب درسی خود است تا در زمان مناسب به دستش برسد.
نیک نژاد در پایان گفت: همه افرادی که در مجموعه هستند با قدرت کار کنند و تا روزی که همه به میثاق عمل کنیم در مجموعه هستیم و با کم افزایش تولید را ادامه می‌دهیم و تولید را به سمت کیفی شدن پیش می‌بریم.

دوبار رکورد تولید را در یکسال اخیر شکستیم
صفری رئیس هیات مدیره شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به جناب نیک‌نژاد و تشکر از جناب پناهیان بخاطر حضور در این مراسم تشکر کرد و گفت: در سال  گذشته رکورد تولید را شکستیم و امسال در آبان نیز بار دیگر رکورد تولید شکسته شد و امیدواریم این هماهنگی و سینرجی ادامه داشته باشد و به سهم خودم از جناب دکتر جلالی در دوران یک ماهه سرپرستی تشکر می‌کنم.

کارگران در کنار مدیرانی هستند که بر تولید، تاکید دارد
یعقوبی نماینده شورای اسلامی کار شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز به نمایندگی از کارگران از دکتر پناهیان و هیات همراه قدردانی کرد و این انتصاب را به نیک‌نژاد تبریک گفت‌. وی تاکید کرد دغدغه پرسنل و کارگران، تولید است و اگر تولید به همین شکل ادامه داشته باشد کارگران هم حاضر به خدمت هستند و ما از مدیرعاملی حمایت می‌کنیم که بر افزایش  تولید تاکید دارد.

مشکلات پرسنل و دغدغه تولید، اولویت ماست
سید علینقی عمادی عضو هیات مدیره نیز در این مراسم گفت: من هم به سهم خودم به دکتر پناهیان و هیات همراه و همچنین به جناب دکتر امید نیک‌نژاد که هم بومی هستند و هم سابقه مدیریت دارند، تبریک میگویم. عمادی گفت: مشکلات پرسنل و دغدغه تولید دو نکته‌ای است که هم جناب پناهیان و هم دکتر نیک‌نژاد برآن تاکید کردند و این موضوع اتفاقاً مورد تاکید ویژه اعضای هیات مدیره است و در فرصت مناسب با مدیرعامل جدید نشستی خواهیم داشت تا با برنامه‌ریزی درست به اهداف مورد نظر برسیم.

تلاش می‌کنیم شعار رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم
دکتر داریوش حشمت عضو هیات مدیره و معاون مالی و اقتصادی مجموعه چوب و کاغذ مازندران نیز در این مراسم گفت: حضور دکتر پناهیان در هفته‌های اخیر در چوب و کاغذ مازندران مایه دلگرمی است و ما هم دست بیعت می‌دهیم که به شعار تولید که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است برسیم و ان‌شاالله با حضور جناب نیک‌نژاد برای این اهداف برنامه‌ريزي کنیم.
وی افزود: ما ۲۱۹ هزار شهید تقدیم کردیم که برای حفظ مرزها و دین و ناموس بود و حدود ۳ هزار صندلی مدیریتی در کشور داریم، پس برای هر صندلی ۷۳ شهید دادیم و پای هر صندلی مهر و خون مطهر ۷۳ شهید است و باید با حواس جمع کار کنیم تا به خون شهدا خیانت نکنیم.

چوب و کاغذ در کشور و در منطقه منحصربه‌فرد است
مهندس محمد رضا حمزه نژاد معاون صنعت شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز گفت: خوشحالم که همه مدیران ارشد بر تولید تاکید دارند.
وی افزود: بخشی از ظرفیت تولید ما در کشور و حتی در منطقه خاورمیانه منحصربه‌فرد است و این یک مزیت مهم است و خوشحالیم که افزایش ظرفیت تولید داشتیم و برای سال بعد هم هدف بزرگتری را در دست می‌گیریم و این مسیر را ادامه خواهیم داد و ان‌شاالله با فعال کردن ماشین شماره یک بتوانیم بر کاغذ تحریر تمرکز کنیم تا بخشی از نیاز کشور را فراهم کنیم و جلوی خروج ارز را بگیریم.
حمزه نژاد گفت: خوشبختانه تولید در مسیر افزایش است اما ظرفیت ما هم بیشتر از اینهاست هرچند کاهش مواد اولیه و قطعات یدکی از کمبودهای ماست ضمن اینکه بخشی از نیروهای باتجربه را به دلیل بازنشستگی از دست دادیم اما با آموزش نیروها سعی کردیم این کاستی را نیز کنترل کنیم و امیدواریم با حمایت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به جایی که شایستگی دارد برسیم.