بخش خصوصی می‌تواند رونق تولید  در پسکرانه بنادر را رقم بزند
بخش خصوصی می‌تواند رونق تولید  در پسکرانه بنادر را رقم بزند

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم در پسکرانه بنادر به منظور تولید وصادرات ایجاد شود، گفت: بخش خصوصی می‌تواند رونق تولید در پسکرانه بنادر را رقم بزند. جمشید نفر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» […]

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم در پسکرانه بنادر به منظور تولید وصادرات ایجاد شود، گفت: بخش خصوصی می‌تواند رونق تولید در پسکرانه بنادر را رقم بزند.
جمشید نفر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: امروزه در کشورهای توسعه یافته که از مزیت بندری و دریایی برخوردار هستند، مقوله تولید و صادرات در نزدیکی بنادر مدنظر قرار می‌گیرد و بسیاری از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و پسکرانه بنادر اقدام به فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، ارزش افزوده‌ای و خدماتی می‌کنند.
وی ادامه داد: باید آمایش سرزمینی مناسب در حوزه تولید انجام شود تا اینگونه از افزایش قیمت تمام شده کالا ممانعت به عمل آید و زمینه رقابتی شدن تولید و صادرات کالا فراهم شود.
  بنادر ایران موقعیت جغرافیایی بی نظیری دارند
رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بنادر ایران در شمال و جنوب فرصت بی‌نظیری برای شکوفایی اقتصاد کشور و تعامل تجاری با دنیا دارند، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های لازم در پسکرانه بنادر به منظور انجام فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، صادراتی، صنعتی، خدماتی و ارزش افزوده‌ای ایجاد شود و انرژی ارزان قمیت به سمت این مناطق سوق یابد تا اینگونه شاهد کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی باشیم.
نفر با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار بالایی در پسکرانه بنادر به منظور تولید وجود دارد، گفت: بنادر ایران از موقعیت جغرافیایی بی نظیری برخوردار هستند و باید موانع داخلی و خارجی فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور فعالیت در حوزه دریایی و بندری و پسکرانه بنادر برداشته شود.
 تولید و صادرات را می توان از انزوا خارج کرد
وی افزود: متاسفانه با برخی موانع داخلی و برخی موانع خارجی به منظور فعالیت هرچه بهتر و بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی مواجه هستیم و در صورت رفع تحریم‌ها و تسهیل فعالیت اقتصادی در داخل کشور می‌توانیم شاهد این مسئله باشیم که تولید و صادرات ما از انزوا خارج شود و سرمایه گذاران داخلی با همکاری شرکای خارجی خود، فعالیت اقتصادی در کشور را با اشتیاق دنبال کنند.
رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند رونق تولید در پسکرانه بنادر را رقم بزند، اظهار داشت: اگر شرایط مناسب برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی مهیا باشد، به طور حتم فعالان اقتصادی می‌توانند در این راستا اقدام کنند و از مزیت دریایی و بندری کشور به نحو مطلوب بهره‌مند شوند، چرا که آنها به خوبی می‌دانند که بنادر نقش بسیار مهمی در تجارت خارجی و کاهش قیمت تمام شده کالا دارند.
روابط عمومی فرودگاه مهرآباد خبر داد:
هم انديشی در راستای بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بين المللی مهرآباد
جلسه هماهنگی و هم‌انديشی در راستای شروع طرح بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد ميان مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، فرودگاه مهرآباد و سازمان هواپيمايی کشوری برگزار شد.
این جلسه با حضور جلالی (معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری)، مسعود نیکبخت (معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران)، امیرحسین صادقچه (مديرکل کنترل ترافيک هوايي)، سیامک بهنام (مديرکل ارتباطات و ناوبري هوايي)، میثم شاکر آرانی (سرپرست دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری)، داودی دانا (مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران)، باریکانی (نماینده سازمان هواپیمایی در این پروژه)، ابراهیم مرادی (عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد) و تنی چند از مسولان عملیات هوانوردی مهرآباد برگزار شد.
 شرکت‌کنندگان در این جلسه، پس از بحث و بررسی موارد مختلف عملیاتی مرتبط با این پروژه و بررسی موانع اجرای طرح در ادامه از باند ۲۹ چپ مهرآباد و کارگاه شرکت پیمانکار مجری طرح  بازدید کرده و از نزدیک در جریان اقدامات اولیه برای اجرای پروژه بزرگ بهسازی باند ۲۹ چپ قرار گرفتند.
به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، یکی از مهمترین پروژه‌های صنعت فرودگاهی ایران در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود که به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.
هنگ کنگ پرواز از چندین کشور را ممنوع کرد
به دنبال شیوع جهش‌های جدید ویروس کرونا، هنگ کنگ برای پروازهای سه کشور محدودیت وضع کرد. دولت این منطقه اعلام کرده است که پروازها از فیلیپین، هند و پاکستان از روز ۲۰ آوریل به مدت ۱۴ روز ممنوع خواهد بود. هنگ‌کنگ پیشتر نیز برای ایرلاین‌ها یا کشورهایی که باعث شیوع بیماری در این منطقه شده بودند، محدودیت‌هایی وضع کرده بود.
سایت سیمپل فلایینگ در این رابطه نوشت: هنگ کنگ از جمله مناطقی است که محدودیت‌های مرزی بسیار سفت و سختی را برای کنترل کرونا اعمال کرده است. این شهر پرواز ایرلاین‌هایی که حامل مسافران مبتلا به کرونا بوده‌اند را ممنوع کرده و برای ورود مسافران از کشورهایی که ریسک بالایی دارند، محدودیت وضع کرده است. این هفته، سه کشور جدید نیز به لیست سیاه هنگ کنگ اضافه شدند.
هنگ کنگ کشورهای هند، پاکستان و فیلیپین را به عنوان کشورهایی با ریسک بسیار بالا طبقه بندی کرده است. این به آن خاطر است که مسافرانی که از این سه کشور به هنگ کنگ آمده بودند، به جهش‌های جدید ویروس کرونا آلوده بوده‌اند.