برای سامانه عقیق  خون دل‌ها خوردیم
برای سامانه عقیق  خون دل‌ها خوردیم

حسین تاریخی در جمع دانش آموزان قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه اردوگاه ابوذر تهران سال‌هاست میزبان دانش آموزان فعال سراسر کشور همچون دانش آموزان قرارگاه ملی اتحادیه بوده است؛ گفت: من امیدوارم شما هم مانند دانش آموزان نسل‌های قبل کوشا و برای وطن و نظام مفید و مؤثر باشید. به گزارش مهر، […]

حسین تاریخی در جمع دانش آموزان قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه اردوگاه ابوذر تهران سال‌هاست میزبان دانش آموزان فعال سراسر کشور همچون دانش آموزان قرارگاه ملی اتحادیه بوده است؛ گفت: من امیدوارم شما هم مانند دانش آموزان نسل‌های قبل کوشا و برای وطن و نظام مفید و مؤثر باشید.
به گزارش مهر، وی با اشاره به سامانه عقیق گفت: عقیق یک شبکه اجتماعی زنده است؛ زنده بودن آن نیز با فعالیت‌های شما دانش آموزان است. خیلی بنا نداریم شرایط و ضوابط زیادی را برای اجرای عقیق در نظر بگیریم؛ علی رغم همه چالش‌ها، پیشرفت خوبی در این شبکه اجتماعی داریم. این شبکه ای است که هر فعالیتی برای انتشار عمومی نیازمند تأیید نهایی است؛ لذا بحث صیانت در آن اجرا می‌شود. دوم اینکه ساختار گزارش تخلف هم در آن ثبت می‌شود تا هر مطلب و تصویری در آن بررسی شود.
تاریخی با اشاره به اینکه باید سرعت انتشار مطالب در عقیق باید افزایش یابد گفت: موتور هوشمندی را هم در چند ماه آینده بر روی عقیق اجرایی می‌کنیم تا به صورت هوشمند تصاویر غیر مرتبط با فعالیت‌های اتحادیه را به صورت هوشمند حذف کند. با این اقدام، فرآیند تأیید و انتشار مطالب در عقیق سریع می‌شود. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: هر کس در عقیق فعالیت می‌کند با هویت واقعی خود حضور دارد؛ لذا باید هر فرد در انتشار مطالب دقت لازم را داشته باشد. ستاد هم خوشبختانه روی مطالب منتشر شده نظارت مطلوبی دارد و در این زمینه خیلی رشد کردیم. وی در پاسخ به درخواست دانش آموزان برای سفر زیارتی مشهد گفت: تلاش می‌کنیم دانش آموزان قرارگاه ملی را حتماً به یک سفر مشهد مقدس ببریم؛ زمانش را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص کرد. تاریخی همچنین در دیدار با مربیان استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی با تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: برای سامانه عقیق خون دل‌ها خوردیم تا به این شرایط رسیده است. ما با عقیق می‌خواهیم فعالیت‌های دانش آموزی را در مدارس ثبت کنیم تا با جذابیت‌های بصری دانش آموزان را همراه و به آنان انگیزه بدهیم. نگرانی‌هایی بابت زیرساخت‌های عقیق داریم اما در تلاش هستیم عقیق را به خوبی جا بیاندازیم. وی با بیان اینکه انتشار مطالبی غیر از اهداف اتحادیه به نوعی عارضه است؛ گفت: نباید دانش آموزان احساس کنند اقدامات ارزشمند و با کیفیتشان دیده نمی‌شود. یا نباید کاری کنیم تا دانش آموزی اقدامات مربی پرورشی مدرسه را به عنوان فعالیت خودش در عقیق ثبت کند.
این اقدامات موجب گلایه مندی دیگر دانش آموزان فعال می‌شود. وی با هشدار نسبت به افت کیفیت اقدامات انجمن‌های اسلامی استانی گفت: عقیق به ما نشان می‌دهد عملکرد ما تا چه میزان از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته است و با همین هدف هم عقیق راه اندازی شده است. تاریخی خاطر نشان کرد: مربیان در مسیر کیفی سازی و ارائه تحلیل از وضع عملکردی دفاتر استانی نقش بی بدیلی دارند.