عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برنامه حوزه دریایی این سازمان در شش ماهه دوم سال جاری، گفت: بازنگری دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناورهای اقیانوس پیما به بنادر کشور از مهمترین اهداف تعیین شده است. جلیل اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر […]
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برنامه حوزه دریایی این سازمان در شش ماهه دوم سال جاری، گفت: بازنگری دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناورهای اقیانوس پیما به بنادر کشور از مهمترین اهداف تعیین شده است.
جلیل اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مهمترین برنامه های حوزه دریایی این سازمان در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم سازمان بنادر در حوزه دریایی، طراحی و اجرای ساز و کارهای نظارت بر صنایع ساخت، تعمیر شناورها و سازه های دریایی به منظور نظارت موثرتر بر صنعت ساخت و کارگاه های تعمیرات کشتی است تا در نهایت شاهد طراحی ساز وکارهای مربوطه و عملیاتی شدن آن باشیم.
وی ادامه داد: تسهیل فرآیند ثبت کشتی در کشور با برون سپاری خدمات اجرایی و نیز بازنگری دستورالعمل ثبت دائم و موقت آیین نامه ۱۳۴۴ به منظور تکریم ارباب رجوع در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، مدنظر قرار مىگیرد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تدوین آیین نامه ایمنی شناورهای صیادی/غیرکنوانسیونی تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستورکار این سازمان قرار دارد، بیان کرد: تدوین آیین نامه مربوطه، در راستاى اهمیت بسیار بالاى ایمنی شناورهای صیادی و غیرکنوانسیونی، است.
اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه بازنگری دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناورهای اقیانوس پیما به بنادر کشور از دیگر اهداف و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت مذکور است، اظهار داشت: دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناورهای اقیانوس پیما به بنادر کشور منطبق با فرآیندهای جاری سازمان بروزرسانی میشود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای:
راهداری کشور در خط اول تولید علم
در دنیا حضور دارد
طی سه سال گذشته، حداقل ۳۰ مقاله علمی – پژوهشی توسط همکاران شاغل در حوزه راهداری کشور در مجلات علمی معتبر خارجی ISI (حداقل ۲۰ مقاله )و مجلات علمی – پژوهشی معتبر داخلی ( حداقل ۱۰ مقاله) منتشر شده است . به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب افزود :با توجه به اینکه مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر دارای نمایه ISI که در رتبههای Q1 و Q2 قرار داشته باشند ، یکی از شاخصهای نظام رتبه بندی موسسات علمی در دنیا است، حوزه راهداری این سازمان به عنوان یک دستگاه اجرایی و عملیاتی ، در کنار سایر دانشگاهها و مراکز علمی – پژوهشی داخلی، آخرین یافته های علمی و اجرایی خود را در زمینههای مختلف تخصصی راهداری منتشر کرده است .
اکبری همچنین اظهار داشت :سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای آخرین یافتههای خود را در زمینههای روسازی، ایمنی راه و ابنیه فنی در مجلات معتبر علمی بین المللی ISI انتشار داده است و اکثر مقالات منتشر شده به نام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت شده است .
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای همچنین افزود :درراستای انجام این اقدامات علمی اکنون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمره موسسات علمی تولید علم در پایگاههای علمی معتبر جهانی به ثبت رسیده است .
اکبری با اشاره به اینکه علاوه بر این مقالات، چندین اختراع داخلی نیز به ثبت رسیده است ، اظهار داشت :
ثبت یک پتنت بین المللی، چاپ تعدادی فصل – کتاب یا BOOK- CHAPTER بین المللی، یک کتاب بین المللی، تعدادی گزارش و حتی استاندارد بین المللی و چاپ چندین کتاب تخصصی از دیگر فعالیتهای علمی همکاران حوزه راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای طی سنوات اخیر بوده است .
معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد؛
راهآهن شلمچه-بصره در انتظار تصمیمات عراق
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام کرد که آغاز مطالعات نهایی و عملیات اجرایی پروژه ریلی شلمچه-بصره در انتظار تصمیماتی است که باید از سوی مقامات عراقی گرفته شود.
عباس خطیبی در گفتوگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت راهآهن شلمچه – بصره اظهارکرد: در پی سفری که نخست وزیر عراق به ایران داشت و دیداری که با رییسجمهور انجام داد، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات عراقی نظرشان این بود که تیم تخصصی از ایران به عراق برود تا در مورد موضوعات مختلف مذاکراتی صورت گیرد.
وی افزود: در حال حاضر شرکت احداث راه آهن شلمچه-بصره ثبت شده و آمادگی کامل داریم که در منطقه فعالیتهای تکمیلی مطالعاتی را انجام دهیم. به صورت مکتوب این موضوع به مقامات عراقی اعلام شده و البته انتظار میرفت که عراقیها همراهی بیشتری انجام داده و کارهای تملک اراضی را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ادامه داد: طول راه آهن شلمچه-بصره در خاک عراق حدود ۳۳ کیلومتر است که در آخرین مذاکرات صورت گرفته وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد حدود چهار کیلومتر از تملک اراضی آن را انجام داده است
به گفته خطیبی، بر اساس پیشنهاد مقامات عراقی، گروههای تخصصی ایرانی و عراقی باید در بغداد ملاقاتی داشته باشند تا در نشستهای کارشناسی این مسئله را بیشتر بررسی کنند و مذاکرات بیشتری در این زمینه انجام شود اما نکته اینجاست که باید در وهله نخست بدانیم که درباره چه موضوعاتی میخواهند، صحبت کنند. البته بر اساس هماهنگیهای صورت گرفته قرار است سفری در اسرع وقت برای مسئولان و متخصصان پروژه راهآهن شلمچه-بصره به عراق ترتیب داده شود تا مذاکرات در این زمینه ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در حال هماهنگیهای لازم برای این سفر است، اضافه کرد: اجرای پروژه برون مرزی با توجه به مسائل و مشکلاتی که در طرف مقابل وجود دارد، همیشه زمانبر است و در حال حاضر نیز باید در وهله نخست قرارداد سرمایهگذاری شرکت ایرانی با طرف عراقی زیر نظر کمیسیون سرمایهگذاری عراق امضاء شود که هنوز شکل نهایی به خودش نگرفته و امضاء نشده است. از سوی دیگر تملک اراضی باید هر چه سریعتر انجام شود و فعالیتهای دیگری مانند مینروبی این مسیر باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد اما اگر زمین تحویل داده شود و قرارداد مورد نظر امضاء شود برای احداث این خط ریلی حدود سه سال زمان نیاز است.