برگزاری اولین همایش معرفی بانوان صادرکننده
برگزاری اولین همایش معرفی بانوان صادرکننده
رئیس گروه دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور و مشاور امور زنان و خانواده سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به مخاطرات صادرات تک محصولی از از برگزاری اولین همایش معرفی بانوان صادر کننده کشور خبر داد.

فاطمه شمشیری صادرات را پیشران و موتور محرکه تولید و اشتغال در کشور دانست و افزود: سازمان توسعه تجارت ایران، هر سال باهدف تجلیل از صادرکنندگان نمونه، ممتاز و مدال آور ملی روز ملی صادرات را با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار می‌کند.

شمشیری با اشاره به مخاطرات صادرات تک محصولی برای اقتصاد ملی، گفت: به نظر می‌رسد که برای ایجاد تنوع و اعتماد به محصولات صادراتی ایران در بازارهای خارجی باید بیشتر تلاش کنیم؛ این امر جز با حل موانع موجود در راه صادرات و جلوگیری از ابلاغ بخشنامه‌های خلق الساعه صورت نمی پذیرد.

وی احیای مجدد شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور را یکی از تلاش‌های دولت چهاردهم در جهت حل موانع مخل صادرات دانست و افزود: احیای این شورای با اخذ اختیارات اصل (۱۳۸) قانون اساسی به جهت وحدت فرماندهی امر صادرات است که در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان دبیرخانه شورای فوق الذکر قرار گرفته است.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری اولین همایش معرفی بانوان صادر کننده کشور خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر صمت و کمیسیون‌های بانوان در اتاق‌های سه گانه ایران، امسال در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اولین همایش معرفی بانوان صادر کننده کشور برگزار خواهد شد.

شمشیری با اشاره به الزام در نظر گرفتن ابزارهای تشویقی به منظور توسعه صادرات، تصریح کرد: بسته‌های تشویقی هزینه‌های صادرات را برای صادر‌کننده کاهش و انگیزه آنها برای ورود جدی‌‌‌تر و گسترده‌‌‌تر در این حوزه دوچندان می‌کند از این‌رو هر سال بسته مشوق حمایتی صادرات در سازمان توسعه تجارت ایران تدوین و بعد از طی مراحل اداری ابلاغ می‌شود.

رئیس گروه دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور بر رشد صادرات در مناطق آزاد ایران تاکید کرد و افزود: یکی از فلسفه‌های وجودی مناطق آزاد در کشور، تولید و صادرات کالا به خارج از کشور است؛ و از آنجا که ارج نهادن به مقام صادر کننده و حمایت از آنها می تواند نقطه امیدی برای این سربازان اقتصادی در جهت رونق صادرات باشد، امسال برای اولین بار با هماهنگی منطقه آزاد چابهار مقرر شده است همایش تجلیل از صادر کنندگان این منطقه در نیمه اول آبان ماه برگزار شود.

وی در پایان بیان کرد: باهدف حمایت از صادرکنندگان کالایی و خدمات منطقه آزاد کیش که اغلب در حوزه گردشگری و خدمات فنی و مهندسی فعال هستند بسته حمایتی صادرات باهمکاری دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و سازمان منطقه آزاد کیش در حال تدوین است.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.