بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر می‌سازد
بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر می‌سازد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به طرح نهضت ملی و جهش تولید مسکن دولت سیزدهم، گفت: در قالب اجرای این طرح بنیاد مسکن سالانه برای شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد. «اکبر نیکزاد»  به دعوت نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای […]


رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به طرح نهضت ملی و جهش تولید مسکن دولت سیزدهم، گفت: در قالب اجرای این طرح بنیاد مسکن سالانه برای شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد.
«اکبر نیکزاد»  به دعوت نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات روستایی شهرستان کنگاور در فرمانداری، افزود: بنا به صلاح دید رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، ساخت مسکن در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شد است. وی در ادامه گفت: ۱۲۶ متقاضی مسکن ملی کنگاور نیز اگر نیاز به راهنمایی، مشاوره، حضور ثابت ناظر مقیم و یا دیگر اختیاراتی که بنیاد مسکن دارد، داشته باشند دریغ نخواهیم کرد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به درخواست های شهرداری کنگاور، اظهار داشت: با تعامل خوبی که با سازمان همیاری ها و شهرداری ها داریم تلاش می کنیم خواسته های شهرداری کنگاور محقق شود. نیکزاد همچنین از اختصاص اعتبار و قیر لازم جهت آسفالت هفت روستای شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: برخی از روستاهای محروم این منطقه که در قالب طرح هادی زیرسازی های لازم آنها انجام شده باشد، آسفالت خواهد شد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه خدمت به مردم فرصت گرانبهایی است که باید همه مسوولان قدر آن را بدانند، تصریح کرد: خدمت به مردم زحمتکش روستاها افتخار بزرگی است که بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی در اولویت کارها قرار دارد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار است امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح بقعه احمد ابن‌اسحاق سرپل ذهاب شرکت کند.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که دارای یک بخش مرکزی، پنج دهستان و ۸۵ روستا است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
مجلس حامی پیشنهادهای دولت
برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن است
نماینده مردم شیراز و زرقان ضمن اعلام حمایت مجلس از پیشنهادهای دولت برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن، گفت: دولت هرگونه پیشنهادی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارایه کند، مجلس تمام قد پشت آن ایستاده است.
ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمایت‌های مجلس از اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین راهکارهای مجلس برای اصلاح لایحه بودجه برای این طرح به ارایه توضیحاتی پرداخت. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس تمامی حمایت‌های خود را در قالب قانون جهش تولید مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از دولت و وزارت راه و شهرسازی داشته است. عزیزی در خصوص اصلاح لایحه بودجه برای اجرای طرح‌های مسکن، اعلام کرد: دولت هرگونه پیشنهادی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارایه کند، مجلس تمام قد پشت آن ایستاده است. مجلس آمادگی دارد تا هرگونه اقدامی را برای تسریع در اجرای این طرح انجام بدهد. وی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن طرح پیش‌رویی است که می‌تواند به کاهش قیمت تمام‌شده مسکن منجر شود. همچنین اجرای این طرح می‌تواند بار سنگینی را از دوش خانواده‌های نیازمند به سر پناه بردارد و طرح تعالی جمعیت را اجرایی کند. عزیزی افزود: با رونق ساخت و ساز بسیاری از مشاغل در کشور فعال خواهند شد. چنانچه طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شود سایر بخش‌های اقتصادی به حرکت درمی‌آید.

استاندار سیستان و بلوچستان:
زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی در سومین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری زمین ها انجام داده اند. وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح های تفکیکی آنها انجام و مصوبات آنها اخذ شده است، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد. استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه سالجاری تاکنون افزون بر ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و این روند همچنان تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.
مدرس خیابانی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند. وی بر تامین مسکن خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار حمایت پذیر نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: این طرح علاوه بر خانه دار کردن دهک های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می شود. محمد سرگزی نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان در  زمینه تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد. مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تاکنون یکهزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
عطاء اله اکبری افزود: بمنظور تسریع احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.