معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه پروژههای عمرانی و فنی دریایی و بندری در دست اقدام و قابل اتمام، باید هرچه سریعتر به بهرهبرداری برسد، گفت: بهرهبرداری از هر پروژه زیربنایی، میتواند باعث اشتغال و رونق بیشتر بنادر شود. علیاکبر صفایی اظهار داشت: در تعریف پروژههای […]
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه پروژههای عمرانی و فنی دریایی و بندری در دست اقدام و قابل اتمام، باید هرچه سریعتر به بهرهبرداری برسد، گفت: بهرهبرداری از هر پروژه زیربنایی، میتواند باعث اشتغال و رونق بیشتر بنادر شود.
علیاکبر صفایی اظهار داشت: در تعریف پروژههای آتی سازمان بنادر با تمرکز در حوزه دریا و بندر، باید بهگونهای عمل شود تا شرایط مناسبتری را برای فعالیتهای این دو حوزه رقم بزنیم و روند جدیدی را به لحاظ زیرساختی در بنادر به وجود بیاوریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد تحول تجهیزاتی بنادر، افزود: سیاست سازمان بنادر در حوزه تجهیزات بندری، ابتدا تامین و تهیه این تجهیزات توسط بخش خصوصی توانمند است و در ادامه از منابع سازمان(دولت) در این خصوص استفاده خواهد شد تا بتوانیم نرم تخلیه و بارگیری را ارتقا دهیم. وی با اشاره به سن بالای تجهیزات دریایی و ضرورت بازنگری و تحول در آن، خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت بر پروژهها، با توجه به مکانیزمهایی که در اختیار داریم، اجازه ندهیم که اجرا و عملیاتیسازی پروژهها طولانی مدت شود.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اهمیت برخی پروژههای بزرگ با ابعاد اقتصادی و فنی در این سازمان، اظهار داشت: پروژههای بزرگ بایستی براساس مطالعات فنی و اقتصادی در فرآیند اجرا و انجام قرار گیرد تا بتوانیم منابع سازمان را در مسیر درست هدایت کنیم. وی گفت: برخی پروژههای حاکمیتی مثل جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در دریاها و حفاظت از محیط زیست دریایی، به شکل غیر مستقیم برفعالیتهای اقتصادی و بازرگانی در دریا موثر هستند و لازم است در تعریف این پروژهها هماهنگیهای درون دستگاهی به درستی صورت گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم تجهیز پروژههای به بهرهبرداری رسیده و غیر موثر شدن این دست از پروژهها، تاکید کرد: باید به گونهای عمل کنیم که اجرای پروژهها و تامین تجهیزات آنها در عرض هم قرار گیرد و در طول هم نباشد.