بيمه تكميلي فرهنگيان رسالت اجتماعي ما  در قبال جامعه فرهنگي است
بيمه تكميلي فرهنگيان رسالت اجتماعي ما  در قبال جامعه فرهنگي است

در آستانه شروع فعالیت بیمه تکمیلی فرهنگیان، مدیرعامل شرکت سهامی بیمه دانا با مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان دیدار و در خصوص روند اجرایی ثبت‌نام فرهنگیان، تعهدات بیمه تکمیلی و ظرفیت مراکز درمانی فرهنگیان بحث و تبادل‌نظر شد. در این نشست مدیرعامل شرکت سهامی بیمه دانا گفت: با حذف ارز ترجیحی این درایت هوشمندانه […]

در آستانه شروع فعالیت بیمه تکمیلی فرهنگیان، مدیرعامل شرکت سهامی بیمه دانا با مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان دیدار و در خصوص روند اجرایی ثبت‌نام فرهنگیان، تعهدات بیمه تکمیلی و ظرفیت مراکز درمانی فرهنگیان بحث و تبادل‌نظر شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت سهامی بیمه دانا گفت: با حذف ارز ترجیحی این درایت هوشمندانه وزیر محترم آموزش و پرورش بود که توانست با احیای بیمه تکمیلی فرهنگیان، شرایط بهتری برای فرهنگیان در این زمینه فراهم نماید.
رضا جعفری در ادامه گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بر بیمه فرهنگیان تأکید داشتند، متولیان بیمه دانا بسیار خرسند هستند که بتوانند در تحقق فرامین مقام معظم رهبری از بعد اجتماعی مؤثر واقع شوند.
وی با اشاره به رسالت اجتماعی بیمه دانا افزود: ما خود را مدیون معلمان می‌دانیم و این رسالت اجتماعی و دینی بود که باید در قبال جامعه فرهنگی ادا می‌کردیم که الحمدلله با تمام ظرفیت شرکت بیمه دانا، این اقدام عظیم صورت می‌پذیرد.
مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه نهضت افزایش قراداد با مراکز درمانی در بیمه دانا صورت گرفته است، افزود: در تلاش هستیم که تعداد قرارداد با مراکز و مراجع درمانی را از هشت هزار به ۳۰ هزار قرارداد افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: در سطح کشور نمایندگی‌های بیمه دانا در سطح گسترده‌ای وجود دارند، اما این آمادگی را نیز داریم که این نمایندگی‌ها را افزایش دهیم.
رضا جعفری بیان کرد: تمام تلاش ما در بیمه دانا این است که کمترین میزان مراجعه حضوری بیمه‌شدگان را داشته باشیم و تمامی خدمات به‌صورت آنلاین و همگام با دولت الکترونیکی به بیمه‌شدگان گرامی ارائه شود.
وی همچنین اظهار داشت: اپلیکیشن بیمه دانا تا پایان مردادماه سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود که بسیاری از خدمات به‌صورت الکترونیکی از این بستر ارائه خواهد شد تا بتوانیم در مسیر مدل بیمه‌گری هوشمند، در سطح کشور پیشرو و پیشگام باشیم.
همچنین مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت ترویج فرهنگ بیمه اشاره کرد و افزود: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در نظر داریم، ضمن ارائه آموزش‌های لازم در خصوص بیمه به دانش‌آموزان، از آنان به عنوان سفیران فرهنگی بیمه، بهره گیریم تا بتوانند موجب ارتقای جایگاه بیمه در سطح خانواده و جامعه باشند و از طرفی ضمن تحصیل با فنون و مهارت‌های تخصصی بیمه نیز آشنا شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز ضمن تشکر از نگاه ویژه مسئولین بیمه دانا به حوزه تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش بستر رشد و تعالی دانش‌آموزان و نسل آینده است که برای تحقق آن نیازمند مشارکت همه‌جانبه هستیم.
علی اسماعیلی تصریح کرد: احیاء بیمه تکمیلی فرهنگیان حرکتی در راستای توسعه و پیشرفت جامعه و افزایش انگیزه و امیدآفرینی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.
وی اظهار داشت: میزان رضایتمندی که در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای حاصل می‌شود موجب ارتقاء جایگاه و نفوذ اجتماعی بیمه دانا خواهد بود.
علی اسماعیلی در ادامه گفت: قشر فرهنگیان در مواردی مورد بی‌مهری قرار گرفته که با پاسخ‌گویی به نیاز‌های جامعه فرهنگیان، قطعاً موجب افزایش انگیزه و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی را شاهد خواهیم بود.
در پایان وی با بیان اینکه اعتماد معلمان، اعتماد سایر اقشار جامعه را نیز برای بیمه دانا نیز فراهم خواهد کرد، افزود: در بین معلمان نیز از این اتفاق استقبال خوبی شده است و این فرصت مناسبی برای خدمت به فرهنگیان خواهد بود.
در حاشیه این دیدار ضمن بازدید از درمانگاه فرهنگیان زنجان مقرر شد در راستای رفاه حال فرهنگیان در این استان قرارداد ویژه‌ای با این مرکز درمانی بسته شود.

 

 

 

عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین:
بازخورد لازم از سامانه رسیدگی به ثبت شکایات صنعت بیمه گرفته نشد

عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، خاطر نشان کرد که سامانه هایی همانند سامانه سوت زنی که شکایات و ایرادات در آن مطرح شود به نتیجه درست نخواهند رسید زیرا اراده و انرژی لازم برای این حل این مشکلات، متاسفانه وجود ندارد.
علیرضا حجتی گفت: مشکلات در صنعت بیمه وجود دارد و عمده کارشناسان هم از وجود این مشکلات آگاه هستند، بنابراین با راه اندازی سامانه سوت زنی و مچ گیری صنعت بیمه رشدی نخواهد کرد. این امرآنطوری که باید به نتیجه نمیرسد زیرا درحال حاضر هم تمامی مدیران ارشد بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران ایران و مدیران عامل شرکت ها ازمشکلات باخبر هستند.
وی، با اشاره به سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، افزود: این سامانه درحال حاضروجود دارد و افراد شکایات خود را در آنجا مطرح کرده وپیگیری میشود اما آن بازخورد لازم از این سامانه گرفته نشده است.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، خاطر نشان کرد که سامانه هایی همانند سامانه سوت زنی که شکایات و ایرادات در آن مطرح شود به نتیجه درست نخواهند رسید زیرا اراده و انرژی لازم برای این حل این مشکلات، متاسفانه وجود ندارد.
حجتی، گفت که صنعت بیمه باید فرصت ها را ببیند که درحال حاضر برای معرفی صنعت بیمه فرصت‌های داخلی و بین المللی زیادی وجود دارد از جمله توسعه روابط بیمه ای با کشور روسیه.
حجتی، اذعان داشت که صنعت بیمه باید حرکت روبه جلوی خود را سرعت بخشد یعنی شرکت ها به سمت پرداخت به موقع خسارت بیمه گذاران، سوق داده شوند، در اینصورت آن شرکتی که خسارت را به موقع پرداخت نمیکند خود به خود از گردونه رقابت حذف خواهد شد.
اگر شرکت های بیمه ای روی شفافیت، فروش آنلاین و پرداخت خسارت درکمترین زمان ممکن، کار کنند مشکلات خود به خود کمرنگ میشوند. اینگونه گزارش دادن ها مانع از توسعه فعالیت مدیران شده ومشکل صنعت بیمه در حال حاضر این است اتفاق چندانی برای رشد درآن رخ نمیدهد.

 

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان اعلام شد
معاون فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: مرحله سوم واریز سود سهام جاماندگان سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را ارائه و ثبت کرده‌اند، اواخر ماه جاری پرداخت می‌شود.
محمود حسنلو اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت مشروط به ارائه شماره شبای بانکی جاماندگان است که تا کنون حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت به دلیل ارائه نکردن شماره شبا، سود دریافت نکرده‌اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار گیرند.
وی همچنین گفت: مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.
حسنلو درباره تکلیف سود سهام فوت شدگان دارای سهام عدالت، افزود: بیش از سه میلیون نفر از افرادی که سهام عدالت داشتند، طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آن‌ها باید بین وراث تقسیم شود، اما چون اطلاعات انحصار وراثت آنان به صورت دیتا ذخیره نشده، نمی‌توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم,، اما با همکاری قوه قضاییه در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این هموطنان، نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سودهای سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم که بر اساس برنامه ریزی‌ها احتمالاً اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

مفاد بیمه نامه ها باید به صورت كامل و شفاف به بیمه گذاران اعلام شود
صدور بیمه نامه های مختلف بدون رویت مفاد آن و اخذ رضایت بیمه گذاران از سوی شرکت های بیمه قابل قبول نیست.
در اطلاعیه از سوی نهادناظر صنعت بیمه ضمن اعلام این مطلب، تاکید شده است: ارسال فرم بیمه نامه بدون اطلاع کامل بیمه گذاران برای تکمیل فرایند بیمه به هیچ وجه قانونی نیست و نمایندگان شرکت ها باید این مساله را مدنظر قرار دهند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شیوه صدور بیمه نامه باید در چارچوب قواعد قانونی باشد و هر گونه تخطی از آن فرایند صدور را با اشکال جدی روبرو خواهد کرد.
گفتنی است بر اساس قوانین بیمه ای پیش از صدور بیمه نامه، تطبیق مدارک و رویت تمامی تعهدات و پوشش های آن و اعلام رضایت توسط بیمه گذار الزامی است.در پایان این اطلاعیه از شرکت های بیمه خواسته شده تا بر روند صدور بیمه نامه ها نظارت بیشتری داشته باشند.

وعده مدیرعامل بیمه پارسیان به سهامداران عملی شد
مطابق نامه ارسالی از طرف نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار، درآمد شرکت بیمه پارسیان حاصل از سود سهام شرکت سرمایه گذاری پارسیان اعلام شد.
براساس این نامه با توجه به تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ مورخ ۳۱/۰۳/۱۴۰۱، شرکت سرمایه گذاری پارسیان مبنی بر تقسیم مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۸ میلیون ریال (۷۹۶۹ ریال به ازای هر سهم) سود بین سهامداران و با توجه به اینکه ۲۹/۱۴ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری پارسیان متعلق به شرکت بیمه پارسیان می باشد، معادل ۱۷۸/۰۰۲/۴ میلیون ریال (۳۳۴ ریال برای هر سهم) درآمد حاصل از سود سهام در دفاتر شرکت بیمه پارسیان شناسایی شد.بر این اساس نویدی که مدیر عامل بیمه پارسیان در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت به سهامداران داده بود عملی شد.