بیمه سامان اولین عرضه کننده بیمه بدنه پیمایشی در ایران
بیمه سامان اولین عرضه کننده بیمه بدنه پیمایشی در ایران

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان در بازدید آنلاین خودرو و ارائه بیمه بدنه کیلومتری را از جمله اقدامات شرکت متبوع خود برای رفع نیاز روز بیمه گذاران برشمرد و اظهارداشت: درحال حاضر بیمه بدنه کیلومتری در بسته های ۵، ۸ و ۱۰ ماهه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. “محمد اباذریان”، گفت: بیمه سامان در […]

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان در بازدید آنلاین خودرو و ارائه بیمه بدنه کیلومتری را از جمله اقدامات شرکت متبوع خود برای رفع نیاز روز بیمه گذاران برشمرد و اظهارداشت: درحال حاضر بیمه بدنه کیلومتری در بسته های ۵، ۸ و ۱۰ ماهه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

“محمد اباذریان”، گفت: بیمه سامان در بخش بازدید آنلاین خودرو یکی از شرکت های پیشگام صنعت بیمه است و اولین شرکت بیمه ای است که آن را اجرا کرد.
وی، افزود: نمایندگان شرکت های بیمه ای یکی از دلایل تمایل پایین برای صدور بیمه بدنه را به صرفه نبودن طی مسافت برای انجام بازدید و یا استخدام بازاریاب عنوان می کنند و این مساله ریشه به وجود آمدن بازدید آنلاین خودرو بود.مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، با بیان اینکه هدف از بازدید آنلاین خودرو کمک به شبکه فروش شرکت بیمه سامان است، گفت: بازدید آنلاین خودرو علاوه بر تسهیل کار نمایندگان باعث افزایش سرعت کار و عدم محدودیت زمانی برای بیمه گذاران می شود.اباذریان، بیان کرد که تقلب در بیمه های اتومبیل در بخش جانی بیشتر از بیمه درمان است ضمن آنکه در بخش بیمه شخص ثالث و بدنه تقلبات متفاوتی وجود دارد اما ابزار بازدید آنلاین خودرو جلوی بعضی از این تقلبات را هم می گیرد.وی، عنوان کرد: در حال حاضر رشته بیمه اتومبیل جایگاه سوم را در سبد پرتفوی شرکت بیمه سامان دارد اما به دنبال آن هستیم که رشد فروش در این رشته بیمه ای را داشته باشیم و سهم شرکت از بازار بیمه اتومبیل را به بیش از یک درصد برسانیم.
مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، معتقداست که رشد ابزاری شرکت های بیمه ای برابر با رشد تراکم خودرویی و یا انتظارات مردم نبوده است که بخشی از آن به کمبود نیروی انسانی برمی گردد.
اباذریان، باتاکید براینکه جامعه به محصولات جدید در حوزه بیمه اتومبیل نیاز دارد، بیان کرد: بیمه بدنه کیلومتری بیمه سامان براساس همین نیاز بیمه گذاران به وجود آمد چراکه بعضی از بیمه گذاران یک خودرو را برای مدت محدودی درسال استفاده می کنند.مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، اظهارداشت: پس از بررسی های متفاوت از کشورهای مختلف، ایده بیمه کیلومتری را استخراج شد و بعد از بومی سازی در بسته های ۵، ۸ و ۱۰ ماهه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا نیاز این بخش از بیمه گذاران تامین شود.
اباذریان، ادامه داد: البته در بخش بیمه های شخص ثالث نمی توان محصول خاصی را طراحی کرد زیرا این بیمه نامه بحث حمایت اجتماعی دارد اما شاید بتوان یک بیمه نامه جامع یعنی ترکیبی از هردو را ایجاد و نوآوری کرد.وی، با بیان اینکه شرکت بیمه سامان مجوز بیمه بدنه کیلومتری را در سال ۹۶ از بیمه مرکزی گرفت، گفت: دراین بین چند نکته مطر ح است اول اینکه این بیمه نامه نیاز به دستگاه هایی دارد و بیمه سامان خود آن را هزینه می کند در حالی که در نمونه های خارجی هزینه این دستگاه ها با بیمه گذار است.
اباذریان ادامه داد: درحال حاضر بیمه سامان علاوه بر پرداخت هزینه دستگاه فوق، هزینه بیمه نامه را هم کاهش داده است بنابراین باید تعداد صدور این بیمه نامه بالا برود تا هزینه جبران شود، ازسوی دیگر بیمه بدنه کیلومتری نیاز به نرم افزارهایی دارد و بیمه سامان تمایل دارد نرم افزار خود را در این زمینه عرضه نماید.مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، اذعان داشت که شرکت متبوع وی تا قبل از آذرماه سال گذشته هیچگونه تبلیغاتی برای بیمه بدنه کیلومتری نداشته است و پس از شروع تبلیغات رشد فروش چندین برابری را تجربه نموده است.به گفته اباذریان بیمه بدنه کیلومتری شرکت بیمه سامان در حدود ۴۰ درصد ارزانتر از بیمه بدنه حالت عادی است البته دسته بندی سرمایه ای هم در این خصوص مطرح است.وی، بیمه نامه بدنه کیلومتری را جزو محصولات کلیدی شرکت بیمه سامان برشمرد و گفت: در شرکت بیمه سامان برای از خوب به عالی رسیدن تلاش می شود و درآینده در بخش خدمات در خسارت تغییرات خیلی خوبی خواهیم داشت که نتیجه آن در شهریور ۱۴۰۲ دیده خواهد شد.
اباذریان، معتقد است که هرچند شرکت های بیمه ای از نداشتن صرفه اقتصادی در بیمه شخص ثالث گلایه دارند اما حضور شرکت بیمه تخصصی در بخش اتومبیل منطقی است و چه بسا کشش آن بیشتر از بیمه عمر هم باشد.وی، توضیح داد: وقتی شرکت بیمه ای به صورت تخصصی در حوزه ای فعالیت کند می تواند با جذب نیروی انسانی و ارایه خدمات متفاوت برای خود سوددهی بوجود بیاورد.

 

 

رئیس سازمان بورس:
سامانه توثیق الکترونیک سهام مانع فروش سهام ارزشمند می شود

رئیس سازمان بورس گفت: وقتی از سال گذشته برنامه سازمان بورس ارائه شد، برنامه‌هایی از جمله پرداخت سود سهامداران بطور متمرکز که بار سنگینی بر دوش نهاد ناظر بود را برداشت.مجید عشقی رئیس سازمان بورس، در آئین رونمایی از سامانه توثیق الکترونیک سهام گفت: وقتی از سال گذشته برنامه سازمان بورس ارائه شد، برنامه‌هایی از جمله پرداخت سود سهامداران بطور متمرکز که بار سنگینی بر دوش نهاد ناظر بود را برداشت.وی ادامه داد: توثیق الکترونیک هوشمند انواع دارایی نیز یکی دیگر از برنامه‌ها بود که امروز بطور رسمی از این سامانه در عملیات بانکی بهره برداری می‌شود.عشقی تصریح کرد: اهمیت این سامانه بگونه ای است که گاهی منجر به فروش سهام برای برطرف کردن نیاز نقدینگی می‌شد در حالی که سهم مورد نظر از ارزندگی برخوردار و فروش ارزان آن به صرفه نبود.وی ادامه داد: بطور معمول وثیقه گذاری سهام قبل از این با اعداد بالا و بطور سنتی برای اشخاص حقوقی انجام می‌شد اما الان از طریق سه بانک برای تسهیلات خرد توثیق سهام فراهم شده است.
به گفته عشقی امکان توثیق هوشمند سهام و دارایی در سیستم قضائی برای وثیقه گذاری و تأمین وثایق در فرایندهای اداری در عرض فقط چند دقیقه فراهم شده است.
عشقی با تقدیر از مدیران سمات عنوان کرد: در این سامانه امکان وثیقه گذاری سکه و گواهی سکه، اندوخته بیمه عمر و سنوات، گواهی کسر از حقوق سازمان‌های دولتی و سند خودرو و ملک و واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های قابل معامله علاوه بر سهام وجود خواهد داشت. بطورحتم کسب و کارهای نوین و استارت آپ ها بر روی این ابزارها، می‌توانند ایده‌های مختلفی تعریف کنند تا مردم بتوانند راحت تر از این ابزارها استفاده کنند.وی افزود: در روزهای آینده تسهیل شرکت سهامداران در افزایش سرمایه‌ها و حق تقدم سهام شرکت‌ها نیز از برنامه‌های دیگری است که طی روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

 

 

 

معاون فنی بیمه‌های اشخاص و مسئولیت بیمه تجارت‌نو مطرح کرد؛
شبکه فروش منتظر خبر خوب برای حضور در بازاراتاق خبر تجارت‌نو
بهمن سوری معاون فنی بیمه‌های اشخاص و‌مسئولیت بیمه تجارت‌نو در پنل «شبکه فروش؛ چالش‌ها و فرصت‌های آن در توسعه بیمه» اظهار داشت: چالش‌ها و فرصت‌های شبکه فروش را می‌توان به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم بندی کرد. مسائل و مشکلاتی در حوزه بیمه و شبکه فروش وجود دارد.وی افزود: ما باید مشکلات درونی را در صنعت بیمه حل کنیم و مقدمه آن افزایش هماهنگی است. البته ما حداقل در ۱۵ سال گذشته تا این حد با شبکه نمایندگان تبادل نداشتیم. ما به یک ادبیات مشترک رسیده‌ایم و نقطه عطفی برای شروع خوب به حساب می‌آید.معاون فنی بیمه‌های اشخاص و مسئولیت بیمه تجارت‌نو یادآور شد: قوانین و مقررات کنونی چندان کاربردی و شیرین نیست و تاخیر در اصلاح آن، رکود و فساد را در پی خواهد داشت. البته در همه مشاغل، مصادیق خوش اخلاقی و بداخلاقی وجود دارد اما در کل، همه موارد بی‌اخلاقی توسط بیمه مرکزی بررسی و با آن برخورد می‌شود.سوری ادامه داد: در موضوع شبکه فروش، چالشی که همیشه وجود داشت و به لطف شورای هماهنگی رفع شده، وجود صدای واحد از شبکه فروش است. در شورای هماهنگی، تک روی وجود ندارد و هر چقدر که صدای واحدی را حفظ کنیم با بیمه مرکزی ارتباط کامل‌تری خواهیم داشت.وی گفت: فضای کسب و کار فرصت چون تعلل‌هایی را ندارد و زودتر این آیین‌نامه‌ها امیدوارم به نتیجه برسد. شبکه فروش منتظر خبر خوب برای حضور در بازار است.

از کارت دیجیتال بیمه حکمت رونمایی شد
با حضور فرشید بخشی معاون فنی ، حسن شعبانی نیا معاون تحقیق و توسعه و جمعی از خبرنگاران ، از کارت دیجیتال بیمه حکمت در غرفه این شرکت در چهاردهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه رونمایی شد.بر اساس این گزارش ، شرکت بیمه حکمت صبا با استفاده از روشهای نوین و فناورانه ، توانسته است با تسهیل در فرآیندهای فروش و استفاده از ابزارهای دیجیتالی دغدغه های هموطنان عزیز را رشته بیمه های حوادث انفرادی و آتش سوزی منازل مسکونی برطرف نماید.با خرید کارت بیمه حکمت ، مشتریان می توانند بدون مراجعه به شعب و نمایندگی های شرکت بیمه حکمت ، از طریق سیستم USSD به وب سایت شرکت مراجعه و با فعال سازی کارت بیمه حکمت ، بلافاصله بیمه نامه در سیستم بیمه گری صادر و از پوشش های بیمه ای حوادث انفرادی و آتش سوزی منازل مسکونی در کوتاهترین زمان ممکن برخوردار گردند.