تاثیر ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی
تاثیر ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی تاثیر ویژه ای در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: پیشرفت حمل‌و‌نقل دریایی در گرو توسعه ناوگان دریایی است. کمال علیپور خنکداری در مورد ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم […]

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی تاثیر ویژه ای در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: پیشرفت حمل‌و‌نقل دریایی در گرو توسعه ناوگان دریایی است. کمال علیپور خنکداری در مورد ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم که می تواند موجب رشد اقتصادی کشور، بهبود وضعیت اشتغال و تولید شود، حمل و نقل دریایی که خوشبختانه کشور ما از ظرفیت مناسبی در این حوزه برخوردار است که باید در راستای توسعه هرچه بیشتر و بهتر آن حرکت کنیم.
وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد اعم از امکان جابجایی حجیم کالا، ایمنی بالا، هزینه پایین و…نسبت به سایر شقوق حمل و نقل دارای مزیت بیشتری است و به همین دلیل باید در توسعه حمل و نقل بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل دریایی در رابطه با تولید ناخالص داخلی بسیار مهم و اثرگذار است، عنوان کرد: تحقق این مساله می تواند رشد اقتصادی بسیار خوبی را برای کشور ایجاد کند و به طور حتم یکی از مسائل مهمی که باید در سطح کلان مدنظر قرار گیرد توسعه حمل و نقل دریایی است. علیپور خنکداری با بیان اینکه در سند توسعه به حمل و نقل دریایی توجه ویژه ای شده است، تاکید کرد: ضرورت دارد با توسعه حمل و نقل دریایی و حمل کالاهایی که جابجایی آنها از طریق سایر شقوق حمل و نقل امکان پذیر و به صرفه نیست، شرایط بهتری را در بخش اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم. وی با تاکید بر اینکه کشور باید در حوزه ناوگان حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل دریایی، قوی تر از گذشته عمل کند، اظهار داشت: در حال حاضر از شرایط مطلوبی در حوزه ناوگان حمل و نقل برخوردار نیستیم و ناوگان دریایی نیز از این مقوله مستثنی نیست. نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قصد داریم در حوزه حمل و نقل دریایی موفق عمل کنیم، نیازمند توسعه و تجهیز ناوگان دریایی هستیم، عنوان کرد: باید بتوانیم شرایط مطلوب تری را برای حمل و نقل دریایی کشور با توسعه ناوگان دریایی ایجاد کنیم لذا نیازمند این هستیم که در بخش جابجایی کالاهای حجیم و سنگین از مسیر دریا و توسط ناوگان دریایی قدرتمند بهتر از گذشته عمل کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری خبر داد؛
ثبت رکورد در برف‌روبی جاده‌ای
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ثبت رکورد در برف‌روبی جاده‌ای با انجام انجام برف‌روبی در بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه طی ۲ روز خبر داد. فرهاد مهریاری، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح اقدامات انجام شده توسط این سازمان برای مقابله با تاثیر بارش‌های اخیر در حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت و گفت:  از ابتدای ورود این سامانه بارشی به کشور، ۱۹ استان تحت تاثیر قرار گرفته و در مجوع ۱۹۴ محور شریانی بارش برف و باران را تجربه کردند. وی ادامه داد:  از این تعداد تنها دو محور چالوس و آزادراه تهران-شمال به دلیل سیلابی شدن مسدود شده و باقی محورها باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد. در بعضی از محورها به صورت مقطعی انسدادهایی رخ داد که با تلاش همکاران  در سازمان راهداری و با هماهنگی پلیس، این محورها بازگشایی شدند. مهریاری ادامه داد:  آزادراه تهران-شمال و محور قدیم کرج-چالوس به دلیل طغیان رودخانه، وقوع سیل و انباشت سنگ و گل و لای روی سطح این محورها بسته شده و پس از فروکش کردن سیل خساراتی هم به ابنیه فنی وارد شده است. اکنون محورهای جایگزین مانند محور هراز و فیروزکوه را به مردم برای تردد معرفی کرده‌ایم. طبق برآوردهای انجام شده، با توجه به خسارات وارد شده به بخشی از نقاط آزادراه تهران-شمال و محور قدیم کرج-چالوس تلاش می‌شود تا عصر امروز نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام شود.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه گفت: در روزهای گذشته در بیش از ۲۰ هزار کیلومتر باند برفروبی انجام شد که یک رکورد محسوب می‌شود. ۱۴۲۱ نفر از همکاران راهداری در این عملیات دخالت داشته که در ۱۲۵ محور راهداری و ۴۰۰ راهدارخانه سیار مستقر بودند. همچنین نزدیک به به ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت. وی ادامه داد: توصیه ما این است که مردم حتما قبل از سفر از وضعیت هوا، جاده و ترافیک از طریق سامانه‌ها و تلفن گویای ۱۴۱ یا سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ کسب اطلاع کنند، همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ تصاویر دوربین‌ها در جاده‌های مختلف را ببینند و سپس برای سفر خود برنامه ریزی بهتری کنند. مهریاری افزود: به مردم توصیه می‌کنیم اگر نیازی به سفر در شب ندارند، حتما مسافرت‌های خود را به ساعات روز موکول کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:
محور کندوان بازگشایی شد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به بارندگی و سیلاب اخیر اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی راهداران محور کندوان بازگشایی شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و تقل جاده ای استان مازندران مهندس اسماعیل فولادی درخصوص بسته شدن آزادراه تهران-شمال و محور قدیم کرج-چالوس به دلیل طغیان رودخانه، وقوع سیل و انباشت سنگ و گل و لای روی سطح این محورها و وارد شدن خسارت پس از فروکش کردن سیل اظهار داشت: باران بسیار سنگینی را در منطقه غرب استان مازندران در شهرستان‌های رامسر،‌ تنکابن، چالوس و نوشهر تجربه کردیم که موجب آسیب به بخش‌هایی از راه‌های روستایی، فرعی و همچنین محور اصلی چالوس-کندوان شد.
مهندس فولادی خاطر نشان ساخت: محور کندوان پس از حدود ۲۴ ساعت مسدودی، عصر روز جمعه بازگشایی شد، افزود: با اقدام به موقع راهداران در سایر محورها باران و سیلاب موجب مسدودی راه‌ها نشده و فقط آسیب‌هایی را به آنها وارد کرده است. وی تاکید کرد: این آسیب‌ها هیچ اخلالی برای تردد خودروها ایجاد نکرده است و میزان خسارات وارده به راه‌ها و ابنیه فنی هم‌اکنون در حال برآورد است و پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.