تامین گاز نیروگاه های برق در گرمای بالای ۵۰ درجه تابستان
تامین گاز نیروگاه های برق در گرمای بالای ۵۰ درجه تابستان
سرپرست منطقه 6 عملیات انتقال گاز در بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز آبشیرین ضمن اشاره به گرمای بالای 50 درجه در تابستان، از پایداری انتقال گاز به نیروگاه‌های جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، در این بازدید رضا رفیعی، سرپرست منطقه ۶ عملیات منطقه به همراه اعضای هیئت رئیسه، در دیدار چهره به چهره با کارکنان تاسیسات آب شیرین از زحمات شبانه روزی کارکنان این منطقه در هوای شرجی و گرمای بالا تقدیر و تشکر کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، هم اکنون شاهد پایداری جریان گاز به نیروگاه‌ها و صنایع هستیم که در فصل تابستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رفیعی افزود: بیشترین گاز انتقالی از منطقه ۶ به مصارف صنعتی و نیروگاهی منتقل می گردد که نیازمند یک برنامه ریزی درست و تلاش کارکنان است که خوشبختانه با تعهد و تخصص کارکنان منطقه ۶ عملیات، تاکنون هیچ گونه وقفه ای در انتقال گاز بوجود نیامده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اولین جلسه کمیته هماهنگی منطقه که در تاسیسات آب شیرین برگزار شد، ادامه داد: پس از زلزله شدید در آبانماه سال ۱۴۰۰ خساراتی به ایستگاه وارد شد که با تلاش و از خودگذشتگی کارکنان در مدت زمان دوهفته ایستگاه مجددا در سرویس قرار گرفت، که جای تقدیر و تشکر دارد.

سرپرست منطقه به رفع چالش‌های موجود در ایستگاه تقویت فشار گاز آبشیرین تاکید کرد و اظهار داشت: حضور تمامی مسئولین منطقه در این بازدید، اهمیت لزوم تسریع در تغییر وضعیت کاری و عملیاتی همکاران ایستگاه را نشان می دهد.

وی افزود: تعهد همکاران برای نگهداری و بهره برداری از تاسیسات آبشیرن در شرایط فعلی ایستگاه، با گرمای طاقت فرسا نزدیک به ۵۰ درجه تابستان با توجه به لزوم تامین گاز نیروگاه های برق و همچنین برای پایداری شبکه گاز خانگی کشور در سرمای زمستان جزء با روحیه جهادی امکان پذیر نیست و امیدوارم بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی ایستگاه و ایجاد شرایط بهتر عمل نمائیم.

گفتنی است در حاشیه این جلسه معاون عملیات تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود ایستگاه از حضور و توجه سرپرست منطقه و اعضای هیئت رئیسه تقدیر و تشکر نمود و چالش‌ها و درخواست‌های مربوطه توسط رئیس و کارکنان ایستگاه مطرح گردید.